Privacy verklaring

zaterdag 6 juni 2009

Ingreep en mineralen

Vorige maand hebben Michiel en ik een cursus basis mineralen gedaan bij Earth in Nederweert. Deze bestond uit 2 zaterdagen. We hebben geleerd over de werking van mineralen en wat ze voor ons kunnen doen. De cursus was ontzettend interessant. Op 20 juni gaan we verder met de mineralencursus voor gevorderden. Dan wordt er nog dieper ingegaan op de werking van de mineralen en hoe toe te passen.
Nu heb ik stenen en mineralen toch altijd al erg bijzonder gevonden, maar om nu precies te weten wat ze voor je kunnen doen en hoe ik ze toe kan passen vond ik geweldig.

Ik zal af en toe hier een mineraal beschrijven en de werking die ze hebben. Vandaag zal dit een mineraal zijn die de meeste wel kennen.


Agaat

Kleur: het kleurenspel van de agaat is veelsoortig van grijsblauw tot beige, van roodachtig tot bruin, afhankelijk van de metalen bij-mengingen die erin zitten. Agaat is meestal gehard in lagen, wat een divers spel van strepen, patronen en ornamenten oplevert.
Gebruikelijke handelsvormen: als hanger, als gepolijste steen om op te leggen of in de hand te houden, in kogeltjes als ketting of als dwarsdoorsnede om neer te zetten, soms nog met een geode in het midden.
Geschiedenis en legende: de naam zou afkomstig zijn van de rivier de Agatos in Siciliƫ. De Griekse filosoof Theophrastos beschrijft die al 300 v. C. De agaat behoort tot de van oudsher begeerde edelstenen, die ook werden gebruikt als gelukssteen of om genezing te brengen. Het dragen van een tot amulet geslepen agaat zou de bezitter gevoelig maken voor andere mensen; de steen zou een amn de liefde van zijn uitverkorene opleveren.
Geneeskrachtige werking:
- Bescherming voor moeder en kind tijdens de zwangerschap
- Helpt tegen hoofdpijn en duizeligheid
- Helpt bij infecties met koorts (op het hart- en/of hoofdchakra leggen)
- Positief effect bij huidaandoeningen
- Vermoeide en ontstoken ogen herstellen door het opleggen van een stuk agaat.
- Agaatwater helpt bij evenwichtsstoornissen
- De steen lost psychische spanningen op en geeft een gevoel van veiligheid.
Toepassing en verzorging: agaat moet direct op de huid gedragen worden. Ontlaad hem eenmaal per maand onder stromend warm water. De inwerking van zonlicht doet de energie toenemen.
* Zelf hebben wij onze mineralen constant op een bed liggen van bergkristallen (voor op te laden) en hematieten (voor ontladen). Eenmaal per maand wordt deze schaal buiten gezet in zonlicht, waarop een nacht volgt met volle maan. De volgende dag pakken we onze schaal weer binnen en de mineralen kunnen er weer een maand tegenaan.



=======

Gisteren moest ik me om 5 voor 10 meldde bij de poli-operatiekamer voor de ingreep. Nadat hij de kleurstof aangebracht had kon hij zien dat er zich nog 2 plekjes bevonden die er niet thuis hoorden.
Hij gaf me toen 2 spuiten in de baarmoeder om te verdoven die niet al te prettig waren. Daarna nam hij een lisapparaatje waarmee hij de cellen weghaalde. Maar dit deed nog zeer en toen gaf hij me nog een spuit erbij. Daarna weer het lisapparaat wat nog niet al te plezierig aanvoelde maar gelukkig was dat zo voorbij.
Hij stuurt nu de cellen op en ik moet de 23e terug voor de uitslag. Daarna moet ik over 3 maanden opnieuw een uitstrijkje laten maken om te zien of er echt niets meer zit want anders, moet de baarmoeder er alsnog uit.
Al met al was het niet een al te plezierige ingreep maar hij is achter de rug. Ik moet me een paar dagen rustig houden zodat er geen bloeding optreed.

Geen opmerkingen: