Privacy verklaring

woensdag 17 september 2008

Stofjes voor de angels story quilt

Ik was al enige tijd rond aan het kijken naar stofjes die ik wilde gebruiken voor de "An angels story" quilt, maar steeds als ik iets zag dan dacht ik: nee dat zijn ze toch niet. Totdat ik een nieuwe serie van Moda zag, Fabulous Fall.


Ik raakte er gelijk verliefd op, de kleuren zijn echt MIJN kleuren en dan ook nog bedrukt met vlindertjes, herfstblaadjes, eikeltjes, daar wordt toch iedereen verliefd op ? De serie bestond uit 30 FQ's en ik heb ze gelijk besteld afgelopen woensdag in Amerika. Vandaag ging de deurbel en mij werd een grote envelop overhandigd. Snel, snel de envelop open gemaakt om te zien of ze in het echt ook zo mooi waren en ja hoor, de kleuren zijn NOG mooier, NOG warmer !
Helaas zal ik ze toch nog eventjes opzij moeten leggen, want er zijn twee dingen die ik eerst af moet hebben voor ik aan deze (en uiteraard die pompoenen quilt) kan gaan beginnen. Maar ... de stofjes heb ik in elk geval al in huis.


Dan zijn er nog enkele mensen geweest die me mailde met de vraag wanneer ik nu eindelijk die foto laat zien van de quilt die ik maakte naar aanleiding van de quiltwedstrijd van Ellie's quiltplace. Ze hebben schijnbaar de datum van 15 september goed onthouden.
Ik heb zelf nog niets vernomen over de uitslag dus mensen, die foto wordt toch echt pas geplaatst als die bekend is. Tot dan nog eventjes geduld !

En dan nog eventjes over de tuin, wat is hij weer mooi. Veel planten zijn uitgebloeid en krijgen stilletjes aan hun herfstkleuren. In een woord GEWELDIG !
De bomen beginnen zachtjes hun blaadjes te verliezen en het vetkruid (sedum spectabile) laat nu eindelijk zijn mooie bloempjes zien.
De Nederlandse naam is ook wel hemelsleutel.


Ook de kleine wilde bos aardbeitjes zie je nog volop staan


In de kruidentuin staat de dropplant volop in bloei


En ook de goudsbloem (calendula) bloeit nog volop. Eigenlijk stonden er veel meer bloemetjes maar steeds als ze volop open zijn dan haal ik het bloempje eraf en leg het te drogen omdat ik hiervan calendula zalf van wil maken.


Verder staan er in de kruidentuin ook een paar tomatenplantjes die het erg goed doen. Ze hebben hier een tweede leven gekregen want ze stonden verlaten op een terrein waar eerst huizen stonden die plaats hebben moeten maken om een bedrijventerrein aan te leggen. De plantjes stonden nog op een stukje grond dat voorheen een tuin was wat bij een huis hoorde. Nu staan ze bij ons in de kruidentuin en geven ons heerlijke tomaatjes.


Tot slot nog een foto van het heksenhoedje wat ik van mijn schoonmoeder kreeg, de laatste keer toen we daar waren. Ze had het zien staan, toen ze een dagje uit was, bij de vogelpot in Maurik. Afgelopen weekend had ik eindelijk stro dus de heksenhoed kon op het stokje gezet worden in de tuin.
Onder het heksenhoedje is het heerlijk toeven voor lieveheersbeestjes en oorwormen. Op deze manier vind elk beestje bij ons in de tuin zijn tehuis. Schoonmoeder Wil bij deze nogmaals voor dit ontzettend mooie cadeau !


Geen opmerkingen: