Privacy verklaring

maandag 15 september 2008

Druk weekend achter de rug

Het afgelopen weekend was vol met allerlei activiteiten gepland en vandaag ben ik aan het bijkomen. Mijn lijf doet aan alle kanten zeer en ik ben doodmoe, maar het was wel een erg leuk weekend.

Het begon al op de vrijdag. Michiel had een snipperdag genomen om samen naar de handwerkbeurs te gaan in Arnhem. De heenreis ging voorspoedig en na 1 uur en 20 min. stonden we al binnen. Het was toen 11.20 uur. Gezellig alle kraampjes af en genieten van alle lapjes die er lagen. Ook hier en daar een praatje gemaakt met enkele standhouders, o.a. met de mensen van Veltrop die ons al herkennen  en met Jacqueline van de Log Cabin, die zich ons nog wist te herinneren van ons laatste bezoek aan haar winkel. Ze was ook niet vergeten dat Michiel ook borduurt en quilt .
Na alle stands een bezoekje te hebben gebracht even een hapje gegeten en daarna terug naar enkele stands waar ik mooie lapjes had gezien. Ik wilde dit keer graag veel verschillende oranje tinten en wat bruin-, geel- en rood tinten. Ik had namelijk mijn patroon gevonden in een boek dat ik op de beurs zag liggen. Het heet Country Quilts for friends en daarin staat de pompoenenquilt: When the frost is on the pumpkin. Deze staat al lang op mijn verlanglijstje maar ik had niet de juiste kleuren stofjes, nu wel.
Hier de foto van de quilt met maar een paar van de gekochte stofjes


Al met al een geslaagde middag. Om 15.50 uur gingen we huiswaarts en dat ging een stuk moeizamer dan op de heenweg. We stonden al gelijk in de file tot aan Nijmegen toe, met als resultaat dat we pas om 18.40 uur thuis waren... een rit van bijna 3 uur. We hoorden toen we thuis waren van Niels dat er die dag ontzettend veel files waren geweest.

=======

Op zaterdag waren we er al om 6.10 uur uit want we hadden een competitiedag van Michiels werk. 50 teams van verschillende bedrijven uit de omgeving moeten 12 onderdelen uitvoeren oa. een eiland oversteken met een vlot, op latten lopen, denkspelletjes... van alles wat.
De hele dag dus bezig geweest t/m 17.00 uur en we waren bekaf toen we thuis kwamen hihihi ... met als gevolg dat we al vroeg op bed lagen. Ons team eindigde op de 30e plaats, al een stuk beter dan 2 jaar terug, toen waren we 38e.

=======

En toen was het zondag. Om 11 uur gingen we eerst naar een rommelmarkt in de buurt, nog een leuk rieten koffertje gekocht waar ik mijn quiltspullen in kan doen voor als ik naar de quilt bee ga.
Daarna doorgereden naar een familie die open dag had met hun pompoenentuin. Natuurlijk vergat ik mijn fototoestel mee te nemen. Zonde want ze hebben een geweldige tuin en ze doen veel verschillende dingen met hun pompoenen.

Ik kocht er twee pompoenen die ik anderdaags ga gebruiken voor pompoenensoep. Verder kocht ik nog een grote pompoen voor op het stoeltje achter in de tuin. Op een schaal wat stro gelegd, pompoen erop, wat hop erover en nog wat lampionnetjes erbij en klaar !


Verder zag ik bij hen een mooie houten bak staan die al versierd was met allerlei kalebassen en mais. Ook die namen we mee naar huis voor op de tuintafel. Ik had nog een paar lampionnetjes over en heb ze erbij gelegd.


's Middags zijn we met Bob en Bowy nog een wandeling gaan maken op verschillende plekken waar bramen stonden. We wilden wat bramen plukken om bramentaart te maken, maar de opbrengst was maar magertjes. Een half potje vol. Het lijkt wel of dit jaar de bramen er maar zielig bij staan.
Bowy vermaakte zich in elk geval wel.



Geen opmerkingen: