Privacy verklaring

woensdag 24 september 2008

Cake-jes voor mabonviering

Gisteravond hebben we mabon gevierd en daarvoor had ik 's middags cake-jes gebakken met een appel-notenvulling. Dat vond ik wel toepasselijk bij dit oogstfeest. Ze waren heerlijk !
Voor diegene die ze ook eens willen maken volgt hier het recept:

Cake-jes met appel-notenvulling (20 stuks)

180 gr. zachte margarine
180 gr. basterdsuiker
180 gr. zelfrijzend bakmeel
3 tot 4 eieren (afhankelijk van de grootte)
2 pakjes vanillesuiker
beetje zout
15 walnoten
1 zoete appel


Werkwijze:
Pel de walnoten en maak ze zeer fijn, ik doe dit zelf in een vijzel. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd hem in kleine stukjes. Doe de appel samen met de walnoten in een kom en roer het door elkaar.


Roer boter, basterdsuiker, vanillesuiker en zout goed door elkaar. Voeg al roerende één voor één de eieren toe. Klop steeds tot de massa gelijkmatig is. Voeg dan het gezeefde zelfrijzend bakmeel toe.
Tot slot het appel-noten mengsel erdoor roeren. Neem papieren cake vormpjes en vul deze met het cakedeeg. Plaats de vormpjes in de onderste helft van de matig warme oven (125-150 graden) en bak ze in 30-45 minuten gaar.


Tot slot nog even een borduurwerkje wat ik gemaakt heb voor Fiona's kaarten RR. Ze had als thema vrolijke kerstfiguurtjes en daarom koos ik voor dit kleine roodborstje.


Geen opmerkingen: