Privacy verklaring

zondag 12 november 2006

Geheim van de Kelten

Mijn verjaardag op 2 november is ontzettend leuk geweest, de moeder van Michiel is een paar daagjes bij ons geweest en we zijn op 3 november naar Venlo geweest.
Daar hebben we een bezoek gebracht aan het Limburgs museum waar de volgende tentoonstelling was ...


Een geweldige tentoonstelling waar enorm veel te zien was. Bovendien mochten we (van de mevrouw aan de kassa) overal in en op kijken. Nou dat lieten we ons niet zeggen en we trokken letterlijk alle laatjes en deuren open die maar open te maken waren. Er waren zelfs geheime gangen (voor kinderen) maar dat hield Michiel en mij niet tegen dus ook wij kropen op onze knieën door deze gangen .
Bij de Vorst van Os kon je van jezelf een foto maken, dus dat wilden we ook doen. Met z'n drieën gingen we voor het beeld staan en doordat je op een knop drukte werd er een foto gemaakt


Na het maken van deze foto's (ik plaats er hier maar 1 want volgens mij hebben we een record aan foto's gemaakt die allemaal te zien zijn op de website van het museum http://www.limburgsmuseum.nl/ onder het knopje webcam en dan op de betreffende datum van 3 november klikken) ontdekten we een kist met verkleedkleren die naast de Vorst stond. Je raad het al ... wij ons allemaal verkleed en dan krijg je zoiets ...


Ook met verkleedkleren aan maakte we verschillende foto's die op de website te zien zijn. We werden er gewoon melig van ...


Al met al zijn we ruim 4 uur in het museum geweest en volgens mij hebben we nog niet alles gezien. We gaan zeker nog eens terug.
Het leuke was dat ze in de entreezaal van het museum allemaal vitrinekasten hadden staan met ook voorwerpen die verwezen naar de kelten. Hier alleen al keek je je ogen uit. Ook verkochten ze in dat thema verschillende boeken. Daar zag ik het boek wat ik al een tijdje op het oog had: bekentenissen van een jonge heks van Gwinevere Rain.


Een schitterend boek wat ik inmiddels al bijna uit heb.

Geen opmerkingen: