Privacy verklaring

woensdag 15 november 2023

July and August update

Ik zou al na een paar dagen de volgende update schrijven, maar er kwam weer van alles tussen. Inmiddels zijn er weer een paar weken voorbij, dus hoog tijd om een nieuw blogje te schrijven.
Op 2 juli waren we wezen midgetgolfen bij Midgetgolf de peelpoort. Dankzij mijn nieuwe rollator kan ik nu beter en langer uit de voeten.
Dit keer had Michiel gewonnen, maar er komt snel een revanche aan. We hadden in elk geval ontzettend veel lol.

I was going to write the next update after a few days, but things got in the way again. A few weeks have now passed, so it's high time to write a new blog.
On July 2 we played miniature golf at Midgetgolfdepeelpoort. Thanks to my new rollator I can now get out of my feet better and longer.
This time Michiel won, but a revenge is coming soon. Anyway, we had a lot of fun.


Na het midgetgolfen hebben we daar in de buurt nog zo'n 40 minuten gewandeld. Veel vlinders gezien, maar ze lieten zich helaas niet fotograferen.
Bij thuiskomst genoten van pannenkoeken (gebakken door Michiel) met fruit.

After playing mini golf we walked around for about 40 minutes. Many butterflies seen, but unfortunately they did not allow themselves to be photographed.
Enjoyed pancakes (baked by Michiel) with fruit after returning home.


In juli en augustus kreeg ik 3 paar sokken af.
Op 6 juli had ik deze sokken af, wat was dit een fijn patroon om te breien.
Patroon: Mrs. Tiggy sokken van Kay Jones.
Garen: wolmetverve, sokset kleur 20231584

In July and August I finished 3 pair of socks.
On July 6 I finished these socks, this was such a nice pattern to knit.
Pattern: Mrs. Tiggy socks by Kay Jones.
Yarn: wolmetverve, sock set color 20231584.


Op 27 juli had ik de Fairground sokken van Kay Jones af. Ook weer een heerlijk patroon om te breien.
Garen: Wildflower Meadow van Nicole C. Mendez

On July 27 I finished the Fairground socks from Kay Jones. Another wonderful pattern to knit.
Yarn: Wildflower Meadow by Nicole C. Mendez

Op 13 augustus had ik deze sokken af. Het is de kleur Roodborstje van West Yorkshire Spinners. Ik kocht deze in januari 2020 toen we op kraambezoek waren in Engeland bij mijn eerste kleindochter Lana.

On August 13 I finished these socks. It is the color Robin from West Yorkshire Spinners. I bought this in January 2020 when we were visiting my first granddaughter Lana in England after she was born.

In july had ik ook 4 delen gebreid aan My favourite blanket.
Kay Jones  is een project van een jaar gestart met de naam My Favourite Blanket en gebruikt 2 x 50 gram voor elk onderdeel (wordt met dubbele draad gebreid).
Kay verft het garen voor elk onderdeel zelf en neemt een bloem of plant van die maand als inspiratie, maar ik ga garen uit mijn voorraad gebruiken dat me doet denken aan iets uit de natuur.
De tweede kleur doet me denken aan krokussen. Hij is van Schibotgarne kleur February 2020 (bot socks club winter).

In July I also knitted 4 parts of My favourite blanket.
Kay Jones  has started a year long project called My Favourite blanket and it uses 2 x 50 gram for each part (2 strands holding together).
Kay dyes the yarn for every part herself  and takes a flower or plant of that month as inspiration, but I'm going to use yarn from my stash that reminds me of something from Nature.
The second color reminds me of crocuses. It's from Schibotgarne color February 2020 (bot socks club winter).

De derde kleur doet me denken aan deze fuchsia. Hij is van Piratenwolle kleur Fliederblute (jaar abo 2020).

The third color reminds me of this fuchsia. It is from Piratenwolle color Fliederblute (year abo 2020).

De vierde kleur doet me denken aan de hortensia. Hij is van Piratenwolle kleur onbekend (label kwijtgeraakt).

The fourth color reminds me of the hydrangea. It is from Piratenwolle color unknown (lost the label).

De vijfde kleur doet me denken aan deze  tulpen. Hij is van Irish fairytale yarns kleur Spring #3.

The fifth color reminds me of these  tulips. It's from Irish fairytale yarns color Spring #3.

Op 16 augustus zijn we naar De Kwegt geweest om vogels te spotten. Michiels favoriete hobby. Het weer was prachtig en zelfs aangenaam warm in de zon.

On August 16 we went to De Kwegt to spot birds. Michael's favorite hobby. The weather was beautiful and even pleasantly warm in the sun.


Op 19 augustus zijn we naar de weversmarkt in Geldrop geweest. Super gezellige markt ondanks de regenbuien. Twee mooie bollen gekocht bij Thedutchcottage en bij Het breipunt kocht ik garen voor het gehaakt truitje.
Daarna zijn we wezen mini golfen in Geldrop en jahoor, Michiel was weer de winnaar.
Als afsluiter heerlijk gegeten bij Sphynx in Heeze.
Voorgerecht gebakken champions in wijn en knoflook, hoofdgerecht Tournedos van zalm met roomsaus en verse basilicum (ik was al begonnen met eten), nagerecht hazelnoot en vanille ijs met slagroom.

On August 19 we went to the weavers market in Geldrop. Super cozy market despite the rain showers. Bought two beautiful balls at @Thedutchcottage and at Het breipunt I bought yarn for the crocheted sweater (is this the correct word?)
Then we went mini golfing in Geldrop and yes, Michiel was the winner again.
Finally, a delicious meal at Sphynx in Heeze.
Starter baked champions in wine and garlic, main course Tournedos of salmon with cream sauce and fresh basil (I had already started eating), dessert hazelnut and vanilla ice cream with whipped cream.
Today we are going to visit the south of Limburg.

De volgende dag, 20 augustus, reden we eerst naar Stein om daar te midgetgolfenn (helaas verloor ik ook deze ronde weer, maar we hadden wel volop plezier).
Daarna reden we verder het zuiden in en stopte op verschillende plaatsen om vogels te spotten.  Ook maakte we een stop in Slenaken om een heerlijke ijs van De Helenahoeve te eten die heerlijk was.
Al met al weer een dag met een gouden randje. De komende dagen is het wel rustig aan doen, maar het was het waard.

The next day, August 20, we first drove to Stein to play mini golf there (unfortunately I lost this round again, but we had a lot of fun). Then we drove further south, stopping at several places to spot birds. We also made a stop in Slenaken to eat a ice cream from De Helenahoeve which was delicious. All in all another wonderful day.



Kreeg ik ook nog garens binnen? Jahoor, in juli kreeg ik deze mooie strengen van Piratenwolle binnen

Did I also get some yarn? Yes of course, in July I got these skeins from Piratenwolle

en ik deed mee aan de Summer of Socks van WolmetVerve. Je kreeg dan 6 soksets van verschillende materialen.

and I participated in WolmetVerve's Summer of Socks. You then received 6 sock sets of different materials.


Alles zat in een mooie linnen tas en er zat een notitieboek bij. 

Everything was in a nice linen bag and there was a notebook included.



en in augustus deze schitterende strengen van The woolly chicken.

And in August I received these beautiful skeins from The woolly chicken.

Ook wordt er tussendoor soms een (kleine) granny square gehaakt van een restje sokkenwol. Ze gaan allemaal in een zakje en zullen in de toekomst eens aan elkaar gehaakt worden.

Sometimes a (little) granny square is also crocheted from a leftover sock wool. They all go in a bag and will be crocheted together in the future.


De volgende update over de maanden september en oktober komt er heel snel aan, let maar op ...

The next update for the months of September and October is coming very soon, keep an eye out...


2 opmerkingen:

Tammy zei

All your photos are great! And the socks you make are just beautiful! I need to learn to knit better!

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk lekker lang verhaal. Je weet dat ik je blogs mis en nu zeg je ook dat september-oktober er ook nog snel aankomt oh oh. Geweldig je sokken van de Engelse wol, prachtige kleuren combi. Je weet ik ben pas begonnen met leren breien maar naalden voor sokken zijn gekocht. Ook heb ik wol in verlopend herfstkleuren besteld. Nu moed verzamelen om aan de sokken te beginnen.
Geweldig gezellig lijkt mij die midgetgolf uitjes, ja ook het lekkere eten achteraf natuurlijk.
Ik kijk uit naar je volgende blog en natuurlijk naar December, je weet wel waarom.
Liefs en groetjes Coby