Privacy verklaring

vrijdag 17 november 2023

September update

Op 1 september kwam het patroon van My Reading Shawl uit, een ontwerp van Kay Jones. Ik had er al enige tijd naar uitgekeken.
Het wordt gebreid met dubbele draad in 24 kleuren waardoor je dan 12 gekleurde strepen krijgt, afgewisseld met een contrastkleur.
Ik gebruikt er de adventskalender Sweet Tooth uit 2020 van Het wolbeest voor met  prachtige zachte tinten, afgewisseld met een naturel kleur.

On September 1 the My Reading Shawl pattern came out, a design by Kay Jones. I had been looking forward to it for some time.
It is knitted with double yarn in 24 colours, giving you 12 colored stripes, alternating with a contrasting colour.
I'm using Het wolbeest's 2020 Sweet Tooth advent calendar with beautiful soft shades, interspersed with a natural color.


Op 6 september moest ik weer naar Maastricht voor mijn jaarlijkse mri. Ik heb er precies anderhalf uur ingelegen en de uitslag komt over 6 weken. Onderweg in de auto had ik gebreid aan de Hobbity sokken (uit de knitability van de Bakerybears 41), weer een heerlijk patroontje.

On September 6 I had to go to Maastricht hospital again for my annual MRI. I was in it for exactly an hour and a half and the results will come in 6 weeks. On the way in the car I knitted the Hobbity socks (from Bakerybears knitability 41), another lovely pattern.

Op 9 september had ik 3 gekleurde rijen in My Reading Shawl zitten.

On September 9 I had 3 colored rows in My Reading Shawl.

13 september: Ik mocht een patroon testen van Sokken van pien, de Scrappy Lines socks.
Ik gebruikte de kleur Dark Ink van Irish fairytale yarns met 14 mini strengen van Vmcjknitwear en 2 uit mijn voorraad.
Het patroon is een aanrader, het vliegt van de naald en is super leuk om te breien.

13 September: I was allowed to test a pattern from Sokken van pien, the Scrappy Lines socks. I used the color Dark Ink from Irish fairytale yarns with 14 mini skeins from Vmcjknitwear and 2 from my stash.
The pattern is highly recommended, it flies off the needle and is super fun to knit.


Op 17 september was ik bezig met kleur 5 van My reading shawl, zacht geel. De kleuren zijn echt super mooi.

On September 17 I was working on color 5, a soft yellow. The colors are so beautiful.

Deze mooie strengen van Therese Notenboom kwamen binnen op 19 september.

These beautiful skeins from Therese Notenboom came on September 19.

De hobbity socks waren af op 21 september. Het patroon komt uit de Knitability 41 van de Bakery Bears. Ik liet ze meedoen aan de wedstrijd Selfstripingkal van Bakery Bears.

The hobbity socks were finished on September 21st. The pattern comes from the Knitability 41 from the Bakery Bears. I entered the selfstripingkal from the Bakery Bears.


Op 26 september begonnen Francien en ik weer met het geven van een workshop Sokken Breien op de rondbreinaald bij Tante Tuttebol. Het zijn weer 4 avonden die we in 5 weken geven. De eerste les beginnen ze met het breien van de boord.

On September 26, Francien and I started giving a Sock Knitting on Circular Needle workshop again at yarnshop Tante Tuttebol. There are again 4 evenings that we give in 5 weeks. They start the first lesson by knitting the cuff

28 september: Vandaag begint Kirsten van Haak Maar Raak met de Rainbow Sampler 2. Elke week een stukje haken.
Ik zelf gebruik het Scrumptious garen van Scheepjes in plaats van de Colourcrafter omdat ik dit veel prettiger vind haken. Dit zijn de kleuren die ik ga gebruiken.

September 28: Today Kirsten from Haak Maar Raak starts with the Rainbow Sampler 2. Crochet a piece every week.
I use the Scrumptious yarn from Scheepjess instead of the Colourcrafter because I find it much more pleasant to crochet. These are the colors I will be using.

Twee dagen later had ik deel 1 af.

I finished part 1 two days later.

Op 30 september ging een wens van Michiel in vervulling. Samen met schoondochter Irene, nichtje Amy en haar man Micha maakte hij een ballonvaart. Ze hebben er alle 4 enorm van genoten. Ik bleef heerlijk met mijn voeten aan de grond.

On September 30 Michiel's wish came true. He made a balloon flight together with daughter-in-law Irene, niece Amy and her husband Micha. All 4 of them enjoyed it immensely. I stayed with my feet on the ground.


 En nog een video / and a video


Link youtube

 

 

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je kunt wel een winkeltje beginnen met al die sokken , ga je ooit nog iets anders breien het lijkt mij een beetje eentonig alleen maar sokken breien !

Gr Petra.

Truus zei

Kon vanmorgen niet reageren via de toegestuurde blog,dus nu zo.
Je bent heel actief met van alles en nog wat!
Leuk dat je weer samen een cursus sokken breien geeft en daar de energie voor hebt.
Blijf ook liever met de voeten op de grond hoor dan in zo'n ballon te gaan varen.
Goed weekend!!
groetjes, Truus uit Drenthe

Maggie zei

Oh I love all your stripy socks! Your Reading Shawl is coming along nicely too.

Very brave of your husband and DIL to take a balloon ride, hope they had fun

jmk zei

Beautiful socks! And I would have stayed with my feet on the ground too. 😊

Coby Breitner zei

Bewondering dat je er anderhalf uur hebt in gelegen. Ik houd het nog geen 3 minuten vol. Al 2x helemaal geflipt, erg he.
Nog even wachten op de uitslag dus.
Groetjes Coby