Privacy verklaring

maandag 27 november 2023

My advent calendars for this year

Hier een overzicht van de adventskalenders die ik dit jaar hebt.
Dit jaar zijn het er een paar meer dan vorig jaar, maar dat komt omdat er 1 was die vorig jaar geen adventskalender deed en van 2 heb ik ontdekt dat die ook een kalender maakte dit jaar.
Tja, dan heb je er al snel 6 voor elke dag en daar komen ook de 2 kalenders van de swap nog bij. Ik heb geen quiltstof kalenders dit jaar.
De eerste is van The Woolly Chicken, deze had ik vorig jaar ook en die was schitterend. Het thema dit jaar is A Country Walk, het zijn weer 24 x 20 grams strengetjes.

Here is an overview of the advent calendars I have this year.
This year there are a few more than last year, but that's because there was 1 who didn't make an Advent calendar last year and I discovered 2 dyers that also made a calendar this year.
Well, then you quickly have 6 for each day and then I still have the 2 calendars from the swap.
I didn't bought any quiltfabric calendars this year.
The first is from The Woolly Chicken, I had this one last year and it was beautiful. The theme this year is A Country Walk, again 24 x 20 gram skeins.

Als nummer 2 is daar de kalender van Het Wolbeest, vorig jaar had ik er geen van, maar nu had ze er een met een thema waar ik gek op ben. De kalender is geïnspireerd op Pippi. Het zijn 24 x 20 grams strengetjes en ik heb er ook de projecttas bij besteld.

Number 2 is the Het Wolbeest calendar, last year I didn't have one of those, but now they had one with a theme that I love. The calendar is inspired by Pippi. They are 24 x 20 gram skeins and I also ordered the project bag with them.

Nummer 3 is de kalender van Crealien Designs, vorig jaar had ze er geen gemaakt omdat ze er geen tijd voor had, maar dit jaar lukte het haar wel. Het zijn 24 x 20 grams strengetjes op haar gold sparkle base, met een glittertje dus, geverfd in een gradient/fade. Ook zit er een 100 grams streng bij. Die streng kon je ook nog een keer los erbij kopen, wat ik gedaan heb.

Number 3 is the Crealien Designs calendar, last year she didn't make one because she didn't have time, but this year she managed to. They are 24 x 20 gram skeins on her gold sparkle base, painted in a gradient/fade. There is also a 100 gram skein included. You could also buy that skein separately, which I did.

Kalender nummer 4 had ik vorig jaar ook. Hij is geverfd door Wat Wollie en Bad Cattoo Yarns, elk van hen heeft voor 12 strengetjes gezorgd. Dat maakt 24 strengetjes van 20 gram.

Calendar 4 I also had this last year. It is dyed by Wat Wollie and Bad Cattoo Yarns, each of whom provided 12 skeins. That makes 24 skeins of 20 grams.

Door met de 5e, deze is nieuw voor mij. Het bleek dat Therese Notenboom ook een adventskalender maakte dit jaar. Het zijn 24 x 10 grams strengetjes met een 100 grams erbij.

On to the 5th, this one is new to me. It turned out that Therese Notenboom also made an Advent calendar this year. They are 24 x 10 gram skeins with a 100 gram skein.

De laatste van de gekochte kalenders is die van Piratenwolle. Ik kwam er vrij laat achter dat ze ook een kalender deed met mini bolletjes, dus die heb ik toen nog snel besteld. Het zijn 24 x 10 grams bolletjes met een 100 grams streng erbij.

The last of the calendars that I purchased is the one from Piratenwolle. I found out quite late that she also made a calendar with mini balls, so I quickly ordered that. They are 24 x 10 gram balls with a 100 gram skein.

Dan zijn er nog 2 kalenders van een swap (je maakt er een voor iemand en je krijgt er dan een terug). De eerste is van de Dutch Advent Swap. Je moest zorgen voor 20 strengetjes van 10 gram sokkenwol en 4 cadeautjes erbij doen.  Ik maakt er een voor Aafke van Dijken en ik kreeg er van Evelien Ras-neve een terug.

Then there are the 2 calendars of a swap (you make one for someone and you get one back). The first is from the Dutch Advent Swap. You had to provide 20 skeins of 10 grams of sock wool and add 4 presents. I made one for Aafke van Dijken and Evelien Ras-neve gave me one in return. 

Dan is er de swap die ik al een paar jaar doe met een vriendin die wat verder weg woont, de vriendinnen swap. En laten we nu, zonder dat we het wisten, hetzelfde thema gekozen hebben, ... Pippi Langkous. Hoe geweldig is dat ! Het is ook zo'n lieverd.

Then there is the swap that I have been doing for a few years with a friend who lives a little further away, the girlfriend swap. And now, without knowing it, let's have chosen the same theme, ... Pippi Longstocking. How wonderful is that! She's such a sweetheart too.


Verder heb ik dan nog de My Muesli havermout adventskalender (voor de eerste keer), verschillende theeën en de DM kalender. Ook heb ik weer de Frog Coffee thee adventskalender voor 2 personen. Deze is zo leuk omdat er theesoorten van veel verschillende merken inzitten en voor elke dag zitten er 2 zakjes in. Ik drink deze 's avonds samen met Michiel als we onze puzzel oplossen van de Sherlock Holmes adventskalender.

I also have the My Muesli oatmeal advent calendar (for the first time), various teas and the DM surprise calendar. I also have the Frog Coffee tea advent calendar for 2 people again. This one is so nice because it contains teas from many different brands and there are 2 bags for every day. I drink this with Michiel in the evening when we solve our puzzle of the Sherlock Holmes advent calendar.



Ook zijn er nog 4 adventskalenders voor alleen de advent zondagen. Deze worden geopend op 3, 10, 17 en 24 december. De laatste advent zondag valt dit jaar op kerstavond.
De eerste is van Atelier Sopra, 6 strengen van 100 gram met een 20 grams mini erbij. Thema is Early Summer, wat lichtere pastel kleuren met af en toe een uitschieter.

There are also 4 Advent calendars for Advent Sundays only. These will be opened on December 3, 10, 17 and 24. The last Advent Sunday falls on Christmas Eve this year.
The first is from Atelier Sopra, 6 skeins of 100 grams with a 20 gram mini. The theme is Early Summer, some lighter pastel colors with an occasional highlight.

 De volgende is van Wol met Verve, 5 strengen van 100 gram en een projecttas. Thema is Boho Soft.

The next one is from Wol met Verve, 5 skeins of 100 grams and a project bag. Theme is Boho Soft.


 Nummer 3 is die van Nicole C. Mendez met 4 zelfstrepende strengen. Ze schreef: Dit jaar zal elke streng meer verschillende strepen hebben dan in voorgaande jaren.

Number 3 is the one from Nicole C. Mendez with 4 selfstriping skeins. She wrote: This year, each skein will have more different stripes than in previous years.
De laatste is van The Happy Kiwi stitchmarkers, deze had ik vorig jaar ook. Het thema van dit jaar is Elf (film/ noordpool thema). Vier steekmarkeerders en een bonus item.

The last one is from The Happy Kiwi stitch markers, I also had these last year. This year's theme is Elf (movie/North Pole theme). Four stitch markers and a bonus item.

En dan is er nog de Pippi Langkous adventskalender die ik zelf 2x heb gemaakt voor de vriendinnen swap. Voor de vriendin die ver weg woont  en voor mezelf zodat we samen kunnen Pippi Langkousen. Ik had er een brief bijgedaan waarop stond dat ze het eerste pakje op 20 november mocht openen. Daarin zat een Pippi projecttasje dat ik had gemaakt in de kleuren geel, oranje en groen (Pippi's kleuren), met erbij 3 bollen sokkenwol van 25 gram, van Wol met Verve ook in de Pippi kleuren.

And then there is the Pippi Longstocking advent calendar that I made twice for the girlfriend swap. For the friend who lives far away and for myself so that we can do Pippi Longstockings together. I included a letter stating that she could open the first package on November 20th. It contained a Pippi project bag that I had made in the colors yellow, orange and green (Pippi's colors), with 3 balls of sock wool of 25 grams, from Wol met Verve also in Pippi's colors.

Dat is een hele waslijst, maar wat hadden jullie verwacht, ... ik en adventskalenders 😄😄😄 Och, de een gaat 1 of 2x per jaar op vakantie, ik blijf liever thuis en koop een kalender. Ieder zijn ding toch?

That's quite a laundry list, but what did you espect, ... me and advent calendars 😄😄😄

~~~~~~~~~~~~~~~

Tussendoor ben ik ook bezig met het haken van een granny square sjaal voor de winkel van Tante Tuttebol. Het garen dat ik gebruik is van Lang Yarns, Mille Colori socks & lace luxe in de kleur 859. Dit garen heeft een glinstertje.

In the meantime I am also busy crocheting a granny square shawl for Tante Tuttebol's shop. The yarn I use is from Lang Yarns, Mille Colori socks & lace luxe in color 859. This yarn has a sparkle.


8 opmerkingen:

Maggie zei

Wow, that's a lot of Advent calendars. I haven't bought one this year (I didn't buy one last year either), I'm trying to work through the stash I have. I will look forward to seeing all your beautiful yarns though as you open them throughout Advent 😍

Annelies zei

Dit moet voor jou toch een geweldige tijd van het jaar zijn ! Geniet ervan.

anja zei

Je hebt zoveel verschillende adventskalenders, ik kijk nu al uit naar al je berichtjes waarin je de garens laat zien.

Ik zou er zelf onrustig van worden, het overzicht misschien een beetje kwijt raken. Maar jou is het wel toevertrouwd, je hebt er ervaring in 😊
Ik wens je nu alvast veel uitpak- en breiplezier!

Trijntje zei

Leuk al die adventskalenders Carin!
Ben heel benieuwd naar alle bolletjes die hieruit komen en wat je hier van gaat maken.
Veel plezier straks met alle pakjes openmaken.
Zonnige dag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe

Code Lief zei

Dat wordt meegenieten dit jaar ! En het is maar goed dat je het bijhoudt zo heb je een mooi naslagwerk. Ik hemzelf de adventkalender van Kate Davis, het thema is Colour Compass, hoe gebruik je kleur in een breiproject. Op haar blog zal ze er vanillestokje over vertellen, vanaf 1januari gaan we er iets mee maken. En ik heb een getekende brei-kalender van Snorrepot (ravelrynaam, Anna …) gekocht, iedere dag een schaapje. En dit jaar krijgt de hond ook een kalender, voor mijn studerende dochter heb ik er één gemaakt en mijn oudste, werkende, dochter wilde de Harry Potter Lego kalender graag hebben. Ik hou ook van Adventkalenders!!! De Sherlockkalender ga ik nog opzoeken !

Code Lief zei

Sorry, autocorrectiecodes op de iPad, moeilijk, moeilijk !

Coby Breitner zei

HO HO HO Carin je kan mij niet blijer maken met al je Adventkalenders, wat zal jij ook naar het uitpakken uitkijken! Nog 1 nachtje slapen. Ik ga weer helemaal met je meeleven hoor HO hO HO.
Zelf heb ik er dit jaar ook gekocht. Stom omdat ik nog zo'n beginnende breister ben durfde ik geen wol kalender te bestellen. Komt volgend jaar wel denk ik dan. Ik ben een beetje overweldigd door alles wat ik in breiland tegen kom en tijd tekort. Zo jammer dat ik niet dichter bij je in de buurt woon.
Ook nog 1 nachtje slapen en dan begint de Decembermaand voor mij goed, 59 jaartjes word ik dan.
12-12 5 jaar getrouwd dan gaan we altijd aantal dagen weg, dus ik vermaak me wel in December.
Vandaag trouwens dagje Kerstmarkt in Bocholt, wie weet komt er nog een kalender bij?
Heel gek trouwens ik kwam dus gisteren niet op je blog? Stond steeds deze site is niet beschikbaar??
Nou ja nu gelukkig wel.
Fijne dag, tot morgen Decembergroetjes van Coby

Marion van de Sande zei

O Carin, wat zullen jullie een gezellige december hebben. Overdag breien en thee drinken. En dan 's avonds samen een puzzel oplossen en gezellig een nieuwe thee uitproberen!!

Heb een hele mooie kerst en oud&nieuw!!

Liefs