Privacy verklaring

dinsdag 3 januari 2023

Booklist 2022

Aan de rechterzijkant heb ik altijd een lijst staan met daarin de boeken die ik in dat jaar gelezen heb. Die lijst plaats ik nu hier, zodat ik de lijst leeg kan maken en er de boeken in kan zetten die ik dit jaar ga lezen.
In 2022 heb ik 50 boeken gelezen (2 meer dan vorig jaar), uit verschillende genres zoals jullie kunnen zien. Onder de plaatjes schrijf ik (zoveel mogelijk) de Nederlandse titels en schrijvers, voor als iemand dat boek wil lezen.

In the right sidebar I have a list with books I had read in 2021. I'm going to place that now here, so that I can empty the list and put the books in that I'm going to read this year.
In 2022 I read 50 books (2 more then last year), from different genres as you can see. Under the pictures I write the titles and authors in Dutch, the pictures show the English titles (except for the ones that were not translated to English).


1 Raynor Winn - De wilde stilte 
2 Rosamunde Pilcher - Midwinter
3 Jenny Colgan - Het eilandhotel (#4 Mure)


4 Debbie Johnson - Een kerstcadeau van het Duincafé (#5 Comfort Food Café)
5 Holly Martin - Het familiehotel van Sapphire Bay (#1 Jewel Island)
6 Nicola May - De sterrenhemel boven Ferry Lane (#2 Ferry Lane Market)


7 Katie Fforde - Een liefde in de lente
8 Irene Hannon - Ankerplaats (#3 Hope Harbor)
9 Irene Hannon - Lichtboei (#4 Hope Harbor)

10 Irene Hannon - Lavendeldroom (#5 Hope Harbor)
11 Irene Hannon - Sterrenbaai (#6 Hope Harbor)
12 Manuela Inusa - De chocolaterie van je dromen (#2 Valerie Lane)

13 Sherryl Woods - Bij toverslag verliefd (#3 Rose Cottage Sisters)
14 Sherryl Woods - Dromen van thuis (#4 Rose Cottage Sisters)
15 Sarah Penner - De verborgen apotheek

16 Sharon Gosling - Het huis onderaan de klif
17 Karen Swan - Een Noorse winternacht
18 Emma Rous - Het geheim van Raven Hall

19 Cathy Bramley - De eerste gasten in Brightside Cove (#1 A Match Made in Devon)
20 Beverly Lewis - De weg naar huis
21 Sarah E. Ladd - De gouvernante van Penwythe Hall (#1 Cornwall)

22 Abigail Wilson - De verdwijning bij Loxby Manor
23 Wilma Hollander - Kus in het maanlicht
24 Sarah E Ladd - Te gast op Lanwyn Manor (#2 Cornwall)

25 Sarah E Ladd - Een vreemdeling op Wyndcliff Hall (#3 Cornwall)
26 Fiona Davis - Het appartement aan Central Park
28 Clare Marchant - De geheimen van Saffron Hall

28 Leila Meacham - Rozen
29 Kirsty Ferry - Holly's kerstgeheim
30 Anita Verkerk - Gevaarlijke erfenis

31 Nicky Pellegrino - Caffé Amore
32 Nicky Pellegrino - Villa Rosa
33  Anna van praag - Het Heksenhotel

34 Nicky Pellegrino - Dromen van Italie
35 Reina Crispijn - Het medaillon van Chagall
36 Robyn Carr - Een dapper besluit

37 Nicky Pellegrino - Terug naar villa rosa
38 Nicky Pellegrino - Bella Italia
39 Nicola May - De regenboog naar Ferry Lane (#3 Ferry Lane Market)

40 Kaat de Kock - Winter in de B&B
41 Katie Fforde - een nieuw leven
42 Julie Caplin - De kleine patisserie in Parijs (#3 Romantic Escapes)

43 Christie Barlow - Welkom thuis in Love Heart Lane (#1 Love Heart Lane)
44 Santa Montefiore - Bij het licht van de maan
45 Manuela Inusa - De betoverende antiekzaak (#3 Valerie Lane)

46 Jenny Colgan - Een nieuwe zomer in de kleine bakkerij
47 Lizzie Shane - Kerstmis met een staartje
48 Manuela Inusa - het wonderbaarlijke wolparadijs (#4 Valerie Lane)

49 RaeAnne Thayne - Winter in Haven Point (#1 Haven Point)
50 RaeAnne Thayne - Plaats genoeg voor twee (#2 Haven Point)

Alle 50 boeken waren weer erg mooi om te lezen. De meeste las ik van Nicky Pellegrino en Irene Hannon, maar ook de boeken van Manuela Inusa, RaeAnne Thayne en Nicola May waren een genot om te lezen.
Het mooiste boek wat ik gelezen heb het afgelopen jaar? Dat was De verborgen apotheek van Sarah Penner, wat een prachtig boek was dat om te lezen. Daarnaast waren alle delen van Manuela Inusa uit de Valerie Lane serie schitterend. Inmiddels ben ik aan deel 5 begonnen.
Trouwens het boek Het huis onderaan de klif van Sharon Gosling wil ik ook nog even vermelden, dit was ook een super leuk verhaal om te lezen.
Hebben jullie veel boeken gelezen in 2022?

All 50 books were again very nice to read. I read most of them by Nicky Pellegrino and Irene Hannon, but the books from Manuela Inusa, RaeAnne Thayne and Nicola May were also a pleasure to read.
The best book I've read in the past year? That was The lost apothecary from Sarah Penner, what a wonderful book that was to read. In addition, all parts of Manuela Inusa from the Valerie Lane series were beautiful. I have now started part 5. Highly recommended but so far I didn't see this series translated into English.
By the way, I also want to mention the book The house beneath the cliffs by Sharon Gosling, this was also a super fun story to read.
Did you read many books in 2022?

7 opmerkingen:

Truus zei

Altijd leuk jouw boekenlijst in januari.
Geen idee hoeveel ik gelezen heb afgelopen jaar,maar ongeveer 3/4e van jouw lijst heb ik ook gelezen.
De boeken van de winkeltjes zijn hier steeds uitgeleend en daar alleen de Theewinkel en de Cadeauwinkel van gelezen. We mogen sinds een half jaar nog maar 5 boeken op de reserveringslijst hebben staan dus dat schiet ook niet echt op.
Toch grappig dat we qua lezen dezelfde smaak hebben.
Gezellige dag en groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Zoveel lezen dat lukt niet ,zo te zien iedere week een boek ,ik heb ook nog andere dingen te doen !
Lees boeken van Lucinda Riley , Kuik Gallman, Rachel Hore ,Corine Bomann .

Gr Petra.

Maggie zei

Loved seeing all your 2022 books, i also read 50 books this year and am in the process of compiling a blog post about them.
Thanks for sharing

anja zei

Waar haal je toch de tijd vandaan? Vrijwel 1 boek per week lezen, al het breiwerk dat je maakt, en al je andere bezigheden waar je over schrijft. Ik vind het altijd leuk om allemaal te lezen/bekijken. Ik zou graag weer eens boeken lezen, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten toveren.

Coby Breitner zei

Wat ben ik weer blij met deze lijst. Zoveel lezen als jij doe ik zeker niet maar ze komen in mijn boeken opschrijfboek te staan en als ik naar de bieb ga, lees ik het even na en dan weet ik het wel.
Bedankt dat je altijd de moeite neemt dit te delen.
Groetjes Coby

Marja Rijnsburger zei

Wat een heerlijke lijst met boeken heb je gelezen.
Ja de verborgen apotheek, ook een favoriet van mij.
Dan heb ik nog wel een aanrader voor je...De bijzondere levens van Violette van Valerie Perrin. Anders maar in de trend van de verborgen apotheek.
Dankjewel voor deze lijst, het geeft mij weer genoeg tips voor een nieuw leesjaar.
Groetjes Marja

Annie Kingma zei

Mooie lijst met boeken, veel heb ik er van gelezen. Lees meestal op de E-reader, en houd het niet bij. Het boek uit, zet ik een nieuw klaar
De verborgen Apotheek ook een van mijn mooiste. De winkelboekjes zijn leuk en leest vlot
Momenteel lees ik Familie Geheim van Shara Lark.
Groetnis Annie