Privacy verklaring

woensdag 3 november 2021

Birthday window visit

Allereerst bedankt voor de lieve felicitaties. Dit was inderdaad een verjaardag om niet te vergeten. Een stille verjaardag? Welnee, want 'smorgens stond mijn dochter met de kleinkinderen ineens voor het raam, de zogenaamde raam visite. Ze bracht me taart, feesthoedjes en cadeautjes zodat ik toch een klein feestje had.
Nadat we via het raam afscheid hadden genomen, gingen wij genieten van de taart. Niet op afstand, maar wel met een spatscherm ertussen.

First of all, thank you for the sweet congratulations. This was indeed a birthday to remember. A silent birthday? Well, no, because in the morning my daughter suddenly stood in front of the window with the grandchildren,  the so-called window visitors. She brought me cake, party hats and presents so I could still have a little party.
After we said goodbye through the window, we went to enjoy the cake. Not with the 1.50 meter distance, but with a splash screen in between.

Tenslotte horen bij een rare verjaardag ook rare foto's toch? Of is het hoe ouder, hoe gekker? We konden er de humor ook wel van inzien. Michiel deed er nog een schepje bovenop.

After all, a weird birthday also includes weird photos, right? Or is it the older, the crazier? We could also see the humor in it. Michael went one step further.


Ik heb in elk geval ontzettend genoten van dit onverwachte bezoek, het maakte de dag toch speciaal en de taart was heerlijk. Alleen Lana, de oudste kleindochter van bijna 2, begreep niet goed waarom ze niet binnen mocht komen.

In any case, I really enjoyed this unexpected visit, it made the day special and the cake was delicious. Only Lana, the eldest granddaughter of almost 2, did not understand why she was not allowed to enter the house.


's Middags stond ook onverwacht mijn zus voor het raam. Ze kwam me een mooie zelfgemaakte kaart en een schaal brengen met een theelichtje erop. Daarbij speelde ze via haar telefoon fanfare muziek af, dat was wel lachen. Zo was mijn aparte verjaardag toch een super leuke verjaardag geworden, al was het dan met raamvisite. 's Avonds meteen het theelichtje aangestoken, want op mijn verjaardag (Allerzielen) worden ook de overledenen herdacht.

In the afternoon my sister also unexpectedly stood at the window. She brought me a beautiful homemade card and a plate with a tea light on it. In addition, she played fanfare music on her phone, which was a lot of fun. So my special birthday turned out to be a super fun birthday, even if it was with  window visitors. In the evening I immediately lit the tea light, because on my birthday (All Souls' Day) the deceased are also commemorated.


Eigenlijk begon het al de avond ervoor, want toen kwam petekind Amy voorbij om wat spullen af te geven en ook nog een cadeautje voor mij. Ze wilde hier niet mee wachten, aangezien wij ons misschien niet meer voor 1 december zien. Dat krijg je als ze in de zorg werken met onregelmatige diensten.
Ze kwam me namelijk een advent kalender brengen, zo eentje waar achter elk raampje een afbeelding of foto zit. 

Actually it started the night before, because then goddaughter Amy came by to drop off some stuff and also a present for me. She didn't want to wait with this, as we may not see us again before December 1st. That's what you get when they work in care with irregular shifts.
She came to bring me an advent calendar, the kind with an image or photo behind every window.


Volgens mij wist ze dat ik nog eens graag zo'n advent kalender wilde. Ik ben nu al benieuwd wat achter elk raampje zit. Bovendien zie je meteen hoe ik bekend sta bij mijn familieleden, de advent koningin hahaha. Ik kreeg trouwens bericht dat vanmiddag DHL voor de deur staat met de 1e garen advent kalender van dit jaar. Zo spannend ...

I think she knew that I would like to have another advent calendar like that. I'm already curious what's behind each window. Moreover, you immediately see how I am known by my relatives, the advent queen hahaha. By the way, I received a message that DHL is at the door this afternoon with the 1st yarn advent calendar of this year. So exciting ...


Vorig jaar een lockdown verjaardag en dit jaar een covid verjaardag, ik ben nu al benieuwd wat het volgend jaar zal zijn als ik 60 word.
Wat betreft mijn covid klachten tot nu toe, ik moet nog steeds veel hoesten en heb last van benauwdheid. Daarnaast ook lichte last van moeheid. Hopelijk trekt dit met een paar dagen weg. Michiel is tot nu toe 2x negatief getest, ook al heeft hij dezelfde klachten.

Last year a lockdown birthday and this year a Covid birthday, I'm already curious what it will be next year when I will be 60.
As for my covid complaints so far, I still have to cough a lot and suffer from shortness of breath. Also mild fatigue. Hopefully this will go away in a few days. Michiel has been tested negative twice so far, even though he has the same complaints.

8 opmerkingen:

Marilyn zei

I'm sorry your Birthday celebration was only by window.
But it looks like it was still a fun Birthday with presents.
Happy Birthday!
Marilyn

Floor zei

Had je al gefeliciteerd per mail.
Raamvisite vind ik een leuk woord en ook fijn dat je je zo toch nog een beetje jarig voelde.
Taart en kadootjes, dus best te doen ook al is het niet zo leuk.
Volgend jaar maar een extra groot feest houden als je 60 wordt.

Maggie zei

I'm happy that people got inventive in ways to make sure you had a good birthday. I only had mild covid symptoms but still have a bit of a cough and a stuffy nose 3 weeks on. Feel better soon, and, Happy Birthday!

Carol zei

It looks like you had a wonderful birthday in spite of being struck with Covid, Carin! I'm sure it was very hard for Lana to understand not being able to come inside, though. I was wondering the other day just how much young children will remember of this strange time in our history. Wishing you a happy year ahead and I hope you recover quickly!

Coby Breitner zei

De Adventkalender-Koningin, ik ben het er helemaal mee eens. Geweldig gewoon en ik kijk ook alweer uit naar 1-12 (en das niet alleen omdat dit toevallig mijn verjaardag is). Ik ben weg van Adventkalenders maar eigenlijk nog nooit een gevonden die ik zelf nou zo graag zou willen. Tuurlijk altijd die voor de kinderen en ook eens een van playmobil en die heb ik nog steeds. Aan het einde bleek dit een heel kersthuis te zijn. Zag dit jaar een leuke voorbij komen van Rituals, wordt een verlicht kerstdorp. Maar gut ik hou helemaal niet van al die luchtjes en cremetjes. Blijven zoeken doe ik......binnenkort eens in Duitsland kijken
Tja we kunnen er van alles van denken Corona, zitten er weer midden in en als je dan jarig bent en ziek is dit toch een dag om nooit te vergeten, nietwaar? Alsnog van harte gefeliciteerd Carin, hou je taai en wordt snel beter.
groetjes Coby

Marion van de Sande zei

Dat klinkt toch als een mooie verjaardag!

Heel leuk al die adventkalenders, niets voor mij echter, ik vergeet altijd de vakjes te openen dus dan worden het vaak 6 vakjes per keer en dan is het veel minder leuk!

Veel beterschap!

Conny's-blog zei

Gelukkig dat je klachten niet heftig zijn, hopen dat het blijft toch. Wat fijn dat je je verjaardag op zo,n speciale manier nog wat heb kunnen vieren. Geniet van je kalenders he.......liefs.Conny

Flickenstichlerin zei

Happy late Birthday Carin, hope you get well soon and your Husband does not get infected. Looks you had a lot of fun on your birthday, inspite the quaranteen.