Privacy verklaring

donderdag 30 april 2020

New socks and other things

Op 22 april ben ik begonnen met de Umbrella socks van Kay Jones. Ik had nog nooit sokken gebreit waarbij je met de teen begint, maar na het zien van Kay's tutorial (de link staat op het patroon) was het heel makkelijk om te starten.

On April 22 I started the Umbrella socks from Kay Jones. Never done toe up socks, but after seeing Kay's tutorial (link is on the pattern) it was very easy to start.


Het garen dat ik gebruik is Zig Zag van King Cole in de kleur 3251 Lime. Ik kocht dit afgelopen januari toen we in Engeland waren. Voor de boorden, hielen en tenen gebruik ik Drops Fabel, kleur 104 paars.

The yarn that I use is Zig Zag from King Cole in the color 3251 Lime. I bought this yarn last January when we were in England. For the cuffs, heels and toes I use Drops Fabel, color 104 purple.


Gisteren was ik bijna klaar met de boorden van de sokken, daarna kan ik de hielen gaan breien.

Yesterday I was almost done with the cuffs of the socks, then it is time for the heels. 


Vorige week ontving ik ook mijn Litmus cowl kit van Duckydarlings Yarns en het garen is geweldig. De samenstelling is 70% SW merino, 20% Yak, 10% Nylon.  Het patroon is een gratis patroon van Amy Florence op Ravelry.

Last week I received my Litmus cowl kit from Duckydarlings Yarns and the yarn is so beautiful. The base is 70% SW merino, 20% Yak, 10% Nylon. The cowl is a free pattern from Amy Florence which you can find on Ravelry.


Momenteel is er volop geluid in onze tuin. Tot nu toe hebben wij 14 kikkers geteld in onze vijver en ze kwaken wat af. Geluid aan ! 
EDIT: nadat we er 10 uitgezet hadden de volgende dag in een nabij glegen sloot, bleken we er nadien weer ruim 12 te tellen.

At the moment there is plenty of noise in our garden. So far we have counted 14 frogs in our pond and they make plenty of noise. Sound on!
EDIT: After we took 10 of them out the next day and put them in a nearby stream, we counted again 12 frogs in the pond.


Verder ben ik zo blij met nog een Beatrix Potter boek. Ik had al een Engelse versie met 14 verhalen, maar nu ook een Nederlands boek met 27 verhalen. Super blij mee.

I'm so happy with another Beatrix Potter book. I already had an English version with 14 stories, but now also a Dutch book with 27 stories. Very happy with it.



In dit boek staan ook veel verhaaltjes die niet in het Engelse boek staan.

In this book there are many stories that are not in the English version.



Gisteren kwamen ook de mooie strengen van Bollekes wol binnen, ben er zo blij mee. De kleuren zijn om te zoenen.

Yesterday I received the beautiful skeins from Bollekes wol, so happy with it. The colors are so pretty.


12 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat worden dit een paar prachtige sokken.
Is nu een stuk kouder dus even door breien dan kan je ze aan doen.

Mary - Lecoeurceltique zei

Those are great colours in your socks. Purple is one of my favourite colours. The colours of your cowl kit are also appealing.

anja zei

Paars is mijn lievelingskleur, dus die sokken spreken mij wel aan! Ik brei mijn sokken altijd vanaf de teen, ik vind de teen dan zoveel mooier, en bovendien kan het je niet gebeuren dat je net wat te weinig garen blijkt te hebben, dan brei je gewoon 1 toer minder aan het been.
Alleen tijdens Sock Madness brei ik nog sokken vanaf het boord, maar dat zijn vaak prachtige patronen die leuke uitdagingen in zich hebben.

Marilyn zei

All of those yarns are so pretty, the socks too.
Marilyn

Karen - Quilts...etc. zei

very lovely socks - I still need to learn but must finish the sweater first or it will sit aside undone.

Julie zei

I've never tried toe up socks, yours look wonderful, such a lovely yarn.

Coby Breitner zei

Geweldig de kikkers, ik heb ooit gehoord toen ik nog in Voorburg woonde dat kikkers altijd terug komen naar de plek waar ze geboren zijn. Mijn buren waren de vijver in de voortuin aan het weghalen omdat ze gek werden vd kikkers en het gekwaak. 2 Straten verder werden ze gebracht naar de sloot. De gemeente kwam en zei dat het geen enkele zin had, let op ze zijn binnen een dag terug. En jahoor in een soort kolone kwamen ze terug. Buurtjes hebben gelukkig de vijver maar gelaten voor wat het was.
Ik zie dat je de holebeer aan het luisteren bent, ohhh dat is lang geleden dat ik die serie heb gelezen.

MartinaM zei

Carin, the socks look great, I tried toe up once, but that's not my thing. The wool has a nice color gradient.
Oh yes, Beatrix Potter's books are wonderful, especially the drawings are a dream.
Martina

Marion van de Sande zei

Ooit wil ik ook nog sokken gaan breien, als ik ze nou zelf graag droeg was het simpel, maar ik loop het liefst altijd op blote voeten en de mannen in huis hebben altijd van die dunne sokken. Die zien me aankomen met dik(kere) zelfgebreide sokken.

Geweldig die kikkers.

jmk zei

πŸΈπŸΈπŸΈπŸ’š

Tammy zei

That yarn is glorious!! And your sock knitting is just so perfect and gorgeous. My neighbors have frogs in their pond too--they are so loud in the summer!

The Rabbit zei

Wat heb je toch een hoop mooie bolletjes wol binnen gekregen en wat een mooie sokken.