Privacy verklaring

maandag 16 april 2007

Er was er een jarig .... hoera !!!

Wat was het een heerlijk weer dit afgelopen weekend. De temperaturen liepen hier op tot boven de 25 graden, het leek wel hartje zomer. Zaterdag zijn we met de honden naar een ander bos geweest en gelukkig werden we hier niet geplaagd door de muggen .
Bij dit bos ligt ook een heel groot meer, wat de honden natuurlijk weer prachtig vinden. Het duurde dan ook niet lang of ze sprongen erin.



Natuurlijk ook even zoeken of er stokken in het water liggen.

Bob en Bowy hebben er weer een gevonden.

Zondag 15 april was Niels (mijn zoon) jarig, toen hij geboren werd in 1984 was het ook al zo mooi weer. Hij is 23 jaar geworden, wat gaat de tijd toch snel ! Van toen 48 cm. naar nu 1.98 m. Ik had voor hem deze kaart gemaakt omdat hij zo graag gaat vissen.


En natuurlijk was daar het grote moment, twee weken terug zag ik op een vrijmarkt dezelfde aap liggen als waarmee Niels de eerste 10 tot 12 jaar van zijn leven mee door bracht. Waar Niels was, daar was aap en waar aap was, daar was Niels. Die twee waren onafscheidelijk.
De aap van Niels was na al die jaren niet meer dan een vodje stof dat lag te vergaan, je kon er geen aap meer uithalen. Jullie begrijpen wel dat ik aap niet kon laten liggen en ik kocht hem. Ik had er een leuk papiertje omheen gedaan en gisteren gaf ik hem dit.
Uit het verhaaltje in zijn kaart kon hij al opmaken dat zijn cadeau iets was uit zijn vroege jaren en je zag hem denken en denken totdat hij het aanpakte en voelde dat het iets zachts was. Hij werd helemaal rood en zei: "dat zal toch niet, ik denk dat ik weet wat het is".
En inderdaad ... daar kwam de aap (uit het papier, niet uit de mouw) en Niels schaterde van het lachen. Hij vond het ontzettend leuk en inmiddels staat aap weer te pronken op zijn kamer.


Verder was er nog een leuke vrijmarkt in de buurt waar we naar toe gingen. Michiel vond er een veiligheidshelm met oorhouders, of hoe het ook precies heet. In elk geval worden zijn oren beschermt tegen het harde geluid van de motorkettingzaag als hij daarmee aan het werk is voor zijn vrijwilligerswerk. Hij leent meestal de helm van de natuurvereniging, maar daar hoeft hij nu niet telkens achteraan en kan zijn eigen helm gebruiken.
Verder kwam ik nog een leuk gietijzeren heksenketeltje tegen wat ik perfekt vond om mijn kooltjes in te branden waar ik dan wierookhars en wierookkruiden op strooi. En bij diezelfde mevrouw kocht ik dit zoutkristallen theelicht.


Iets verderop zag ik deze leuke Engelse koekjespot die heel goed in mijn keuken past en waar ik de hondenkoekjes in kan bewaren.


Toen we naar deze vrijmarkt heen reden zagen we dat een paar straten verder een kleine rommelmarkt gehouden werd, dus na het verlaten van de vrijmarkt gingen we daar nog een kijkje nemen.
We vonden daar twee hele leuke spellen (en kompleet) waaronder Spel van de eeuw, een soort van triviant met allemaal vragen over het wereldnieuws van de afgelopen eeuw. Leerzaam en ontzettend leuk !!!
Verder kwam Michiel nog een boek uit zijn jeugd tegen (Het stekelbeest van krekelbeek) waarvan hij wist dat het ontzettend spannend was en dat hij graag nog eens wilde lezen. Dit boek ging dus mee.


Toen we na de auto liepen viel mijn oog ineens op een poppenwieg maar ik liep door richting auto. Ik draaide me om en zei tegen Michiel: "even informeren wat ze daar voor vragen, want ik vind het toch wel heel erg leuk". In gedachte zag ik al mijn pop daar in liggen die ik kreeg voor mijn 1e verjaardag en die ik nog steeds heb, alleen haar toenmalige jurkje is versleten maar ze is inmiddels voorzien van een ander jurkje.
Michiel stond te lachen toen hij me met de poppenwieg aan zag komen en waarop ik zei: "nou voor 10 eurocent kon ik hem niet laten staan ! " Ik ga er een leuke mini quilt voor maken en verder helemaal aankleden. Mijn pop past er in elk geval in.


Ook kreeg ik via het Sanman forum een lapje toegestuurd dat ik eens in een quilt kan verwerken, deze kreeg ik van Pat uit Canada.


Geen opmerkingen: