Privacy verklaring

vrijdag 9 februari 2007

Lopend als een vrouwtje van 101

Momenteel gaat alles een tandje langzamer bij mij want ik strompel als een vrouwtje van 101 door het huis, hoewel dat niet wil zeggen dat alle vrouwtjes van 101 strompelend door het huis lopen. Stel je voor, ik zou nog aangeklaagd worden door die vrouwtjes . Maar ik voel me momenteel wel zo.
Het begon afgelopen woensdag ineens, flink pijn onderin de rug en het straalde helemaal door via mijn bil naar mijn linkerbeen.
Ik dacht nog,  gaat zo wel over. NIET DUS  !!! De pijn is er nog steeds en lopen gaat heel moeizaam, blijkt het Ischias oftewel heupjicht te zijn. Ik heb zware pijnstillers gekregen van de huisarts en die moet ik nu 1 week innemen. Als de pijn niet daarmee vermindert dan moet ik komende week terug bij hem komen.
Nu kan ik dit momenteel echt niet gebruiken want ik moet nog verschillende regenboogkussens afmaken dus ik ga gewoon door,  wel iets langzamer dan normaal maar ze komen wel af.

Vorig weekend (4 februari) was het fantastisch weer en we zijn toen met de honden het bos in gegaan, de zon scheen zo heerlijk en het was gewoon warm onder het wandelen. Uiteraard het fototoestel mee en wat foto's gemaakt.

Beekje in het bos

Hoe oud was deze boom ? Even de ringen tellen.

Dit vind ik altijd een mooi rustig plekje.

De honden blijven het bos geweldig vinden.

Kijk en dit zijn wij, nouja onze schaduwen dan

En dit was de laatste foto, want mijn batterij was toen leeg. Op de foto's kun je goed zien dat de zon volop scheen, jammer genoeg heb ik van gisteren geen foto's gemaakt toen het hier ineens volop sneeuwde. Daar is nu niets meer van te zien, alles is weer verdwenen.

De laatste 2 weken zijn er weer een aantal regenboogkussens afgekomen en overhandigd. Ik waarschuw je al, ik heb niet stil gezeten .

Deze voor Rhea had het thema vlinders, de vlinder rechtsonder heb ik geborduurd en Michiel heeft de vlinder linksboven gemaakt.


En dit kussen voor Frans had het thema vissen en hengelsport, de koi's rechtsboven zijn door mij geborduurd en Michiel maakte de goudvisjes die je linksonder ziet.


Daarna was dit kussen voor Harriette aan de beurt met het thema vrije keuze. Het kussen was voor een lid van onze groep en alles werd in het geheim georganiseerd. Toen ze het ontving was ze dan ook blij verrast.


Vervolgens kwam het kussen voor Leidy met een wat moeilijk thema: Jugendstil. Het viel niet mee om stof te vinden in dit thema maar uiteindelijk is het toch gelukt.


En toen was daar het kussen voor Annie met het thema poezen.


Daarna was er het kussen voor Frank met het thema indianen waar ik de adelaar (linksonder) voor borduurde. Bij dit kussen maakte ik gebruik van batik stoffen omdat die zo'n mooie natuurlijke uitstraling hebben.


En toen was daar het kussen voor Joep, een jongetje van 5 jaar. Ik vind voor kinderen iets maken altijd bijzonder leuk om te doen omdat je dan met vrolijke kinderstoffen kunt werken en dat deed ik voor dit kussen dus ook.
Het thema was dieren wat je wel kunt zien, dit is de voorkant.


En dit de achterkant. Ik had nog een dierenalfabet-stofje en aangezien zijn naam kort is paste het precies op de achterkant.


En dan alweer het laatste kussen voor deze week. Dit is voor Beppie. Afgelopen dinsdag was dit kussen klaar met thema rose en rode bloemen, dit betrof een spoedkussen omdat het voor een terminaal patiƫnte is. De borduursters nemen dan niet 6 weken de tijd zoals normaal om te borduren, maar borduren het binnen de tijd van 4 weken.


Zo, dat waren de regenboogkussens weer van de afgelopen 2 weken. Gisteren heb ik zelf even de tijd genomen om mijn vakje te borduren voor de RR10 van Maria want die moet op 1 maart weer doorgestuurd worden. Het thema van deze lap is Zee en ik koos voor een mooie vuurtoren.



Geen opmerkingen: