Privacy verklaring

donderdag 17 februari 2022

Bow ties, stars and hexagons

Februari is, tot dusver,  quiltmaand geworden. Ik heb nog geen breinaald aangeraakt. Dat komt wel weer, ik had nu gewoon zin om even met lapjes te spelen.

February has been quilting month so far. I haven't touched a knitting needle yet. That will come again, I just felt like playing with fabrics for a while.


Er werden heel veel strikjes voor de Dress code quilt van Susan Smith gemaakt. De meeste lapjes kwamen allemaal uit de doos met stofjes die ik een tijdje geleden van een hele lieve vriendin had gekregen.

Lots of bow ties were made for Susan Smith's Dress code quilt. Most of the fabrics all came from the box with fabrics that I had received from a very dear friend a while ago.


Daarna wilde ik gaan breien maar bij het wegleggen van de strikjes, zag ik de doos staan met de sterren en hexagons die ik ergens in 2020 al geknipt had. Het begon ineens te kriebelen, ik wilde er een paar in elkaar gaan zetten.

Then I wanted to start knitting, but when I put the bow ties away, I saw the box with the stars and hexagons that I had already cut somewhere in 2020. It suddenly started to itch, I wanted to put a few together.


Ik was zo vlijtig aan de gang dat mijn naald zelfs brak.

I was so industrious that my needle even broke.


Het bleef kriebelen en ik maakte nog veel meer sterretjes de afgelopen dagen.

I had so much joy and I made many more stars in the past few days.



Ik teken ze trouwens met de acryl templates die ik eens kocht bij Patch and Stitch. Petra Prins heeft ook de mallen voor deze quilt, daar heten ze Jane's Stars.

By the way, I draw them with the acrylic templates I once bought at Patch and Stitch. Petra Prins also has the templates for this quilt, there they are called Jane's Stars.



Ga ik de komende dagen nu breien? Ik denk het niet, ... ik ga nog even verder met de sterretjes. Afgelopen vrijdag was ook de startdatum voor "Geef een boek cadeau", dit gebeurd eenmaal per jaar. Ze hebben dan een bekend boek opnieuw gedrukt tegen een zeer lage prijs, 2,99 euro. Dit jaar is het Het achterhuis van Anne Frank. Ik kocht er gelijk een paar meer om cadeau te doen.

Am I going to start knitting  now? I don't think so, ... I'm going to make some more stars. Last Friday was also the start date for "Give a book", this happens once a year. They then reprinted a well-known book at a very low price, 2.99 euros. This year it is Anne Frank's Het achterhuis. I immediately bought a few more to give as gifts.


Nu ruim 3 maanden nadat ik covid positief getest was, krijg ik nog steeds 3x per week fysio aan huis. Mijn benen willen nog steeds niet en het evenwicht houden met lopen is nog vaak zo slecht dat ik nog steeds niet buiten kan fietsen.
Dus nu hebben we een hometrainer aangeschaft voor in huis, zodat ik toch aan mijn conditie kan werken en mijn benen wat sterker kunnen worden.

Now more than 3 months after I tested positive for covid, I still get physio at home 3 times a week. My legs still won't work and balancing with walking is often so bad that I still can't cycle outside.
So now I bought an exercise bike for the home, so that I can work on my condition and my legs can get stronger.


Dat was het weer voor nu, ik ga nog even wat sterretjes naaien.

That's it for now, I'm going to sew some more stars.

8 opmerkingen:

Marilyn zei

Those hexie stars are so pretty.
I hope you can walk better soon.
Marilyn

Marguerite zei

Ook wel weer eens fijn om met lapjes te stoeien.
Hopelijk kan je gauw weer zonder fysio.
Al is het met deze wind ook wel lekker om binnen te zitten.

Floor zei

Je bent lekker bezig met je lapjes, altijd leuk om te doen die sterretjes.
Waardeloos dat het nog niet beter met je gaat.
Evenwicht bewaren is lastig als dat minder wordt.
Hopelijk gaat je hometrainer daarbij helpen.
Beterschap!

Coby Breitner zei

Goedemorgen Carin, dan ben ik zo blij he als ik jouw naam tussen de blogs zie staan die ik ga lezen op de vroege ochtend. Zie ik in de header het hartje (Valentijnsdag natuurlijk) en maakt mijn hart een sprongetje als ik sneeuw zie. Natuurlijk verlang ik ook naar het voorjaar en de deur die heel de dag open staat. Maar eerst ga ik over een weekje nog skien.
Wat ben je lekker bezig zeg met quilten, gezellige plaatjes komen voorbij. Heerlijk he als je in zo'n mood zit.
Stel jezelf niet te hoge eisen he na de Corona, ik ging na 5 maanden pas 2 uurtjes werken en dan was ik bekaf. Dat gezwabber op de benen hield bij mij ook lang aan. Tja ik denk echt dat wij tot de groep long-covid horen. Eigenlijk nu ruim anderhalf jaar verder ben ik nog steeds vaak uitgeteld en waarvan?? Mijn hoofd draait dan overuren en vind ik het heel fijn om alleen te zitten. Nou hobby's genoeg dus ik vermaak me wel.
Ik hoop dat je snel weer kunt fietsen buiten want dat is toch wel heel lekker als het zonnetje weer komt.
Groetjes Coby

Marion van de Sande zei

Ik vind het zo vreselijk leuk dat je weer aan het quilten bent! Kunnen we weer eens samen quilten. En hoe gaaf zou het zijn als je weer eens verder zou gaan met de prachtige Rowdy?!

Chookyblue...... zei

The stars look great.... So sorry to hear about your legs post Covid..... Goodluck gaining strength......

anja zei

Hobby's zijn er om plezier aan te beleven, deze keer zijn dat de lapjes, een andere keer komen de breinaalden wel weer. Tjonge, ik hoop dat de hometrainer je helpt je benen te versterken. Goed weekend!

Mary - Lecoeurceltique zei

The hexi stars are lovely.
I hope the exercise bike helps you regain your strength.