Privacy verklaring

dinsdag 1 februari 2022

Quilt en dog coasters

 Wat vliegt de tijd toch snel, het is alweer februari. Ik had gedacht dat ik al wel een project klaar zou hebben maar nee hoor, ik ben met veel projecten bezig waar ik steeds eventjes aan werk. Zoals de Lattice Topped sock, waar ik de hak van kan gaan breien.

How time flies, it's February already. I had thought that I would already have a project ready, but no, I am working on many projects that I always work on. Like the Lattice Topped sock, which I can start knitting the heel.

Verder heb ik de laatste dagen flink gebreid aan de Dust of Snow sjaal. Kleur 3 en 4 zitten er in en ik kan beginnen met kleur 5.  Bij elke kleurwisseling heb ik het patroon opnieuw getekend, omdat ik per patroon meer naalden brei en ik wil wel dat elke dubbele overhaling ook boven elkaar valt. Het is even wat werk maar dan heb je er ook veel plezier van als hij straks klaar is.

The last few days I've been knitting on the Dust of Snow wrap a lot. Colors 3 and 4 are included and I can start with color 5. With every color change I have redrawn the pattern, because I knit more rows per pattern and I want every double decrease to fall above each other. It's a bit of work, but I'll enjoy it when it's ready.


Midwinter van Rosamunda Pilcher had ik al zolang in de boekenkast staan om te lezen en dat heb ik nu eindelijk gedaan. Wat een geweldig mooi boek is dit, ik heb ervan genoten. Ik heb al haar boeken een tijdje geleden 2ehands kunnen overnemen en ik verheug me er al op om ze te lezen. Ik mis alleen haar boek De rode jurk en andere verhalen. Wie weet kom ik dat ook nog eens tegen.

Winter Solstice from Rosamunde Pilcher I had this in my bookcase for a long time and just now I have read it. What a beautiful story this was, I really loved it. I was able to buy all her books 2nd hand a while ago and I'm already looking forward to reading them. I only miss her book The Red Dress and Other Stories. Who knows, maybe I'll find that in the future.


Afgelopen zaterdag kon ik ook eindelijk mijn booster halen. Het mocht pas 3 maanden nadat ik positief getest was en zaterdag was het 3 maanden en 1 dag. Het enige wat ik ervan heb gemerkt is een beetje spierpijn.

Last Saturday I could finally get my booster. It was only allowed 3 months after I tested positive and Saturday it was 3 months and 1 day. The only thing I've noticed is a little muscle soreness.


Vorig jaar kocht ik al de houten onderzetters met de honden teksten bij Vevi Kreatief in Deurne, ik zag ze toen op de toonbank staan toen ik daar was en vond ze geweldig.

Last year I bought the wooden coasters with the dog texts at Vevi Kreatief in Deurne, I saw them on the counter when I was there and thought they were great.


Nu was ik laatst weer daar en ik vroeg of ze er ook kon maken met quilt teksten die ik opgeschreven had en dat was geen probleem. Vorige week heb ik ze opgehaald en wat zijn ze leuk geworden.

Now I was there again recently and I asked if she could also make some with a quilt theme and that was no problem. I picked them up last week and they turned out so nice.


Ze hangen met zijn zessen aan een metalen rekje en ze staan leuk op de tafel. Bovendien erg handig want nu is het niet meer zoeken naar waar de onderZetters liggen.

All six of them hang on a metal rack and they look nice on the table. It is very handy because now it is no longer necessary to search for where the coasters are located.


5 opmerkingen:

Marilyn zei

Your knitting is so very pretty.
Marilyn

anja zei

Wat zijn die onderzetters leuk!! En je bent, zoals altijd, lekker creatief bezig.

Coby Breitner zei

Wat superleuk die onderzetters, heb ze wel vaker gezien maar nog nooit met deze teksten. Ohhh wat jammer ik had die boeken dus wel maar heb ze zo'n twee jaar geleden allemaal naar de kringloop gebracht.
Fijn dat je je booster hebt gehad, toch weer een wat veiliger gevoel denk ik. Ik heb een ander probleem en slapeloze nachten ervan. Over ruim drie weken gaan we skieen en nu doet Duitsland opeens moeilijk met het Janssen vaccin wat ik dus heb gekregen. Helaas moet Kuipers nog beslissen of wij een extra krijgen maar ja wat heb ik daar nu aan, man neem een beslissing..... Tja en dan je header nou ik kom er wel van in de stemming hoor!

Flickenstichlerin zei

Dear Carin,
lovely pattern on the socks and shawl. Love the coasters, good idea to have patchwork coasters done as well.

Mary - Lecoeurceltique zei

I like your coasters Carin. I haven't seen ones like those before. I love the colours in your Dust of Snow wrap.