Privacy verklaring

zaterdag 26 juni 2021

Mees and the Tour de France box

Afgelopen woensdag heb ik de 2e prik Moderna gehad en ik ben er tot gisteren beroerd van geweest. Gelukkig gaat het sinds vandaag weer iets beter. Woensdag na de prik bij vriendin Trees op bezoek en daarna samen naar Het Breipunt  in Stiphout geweest die de winkel vergroot heeft. Wat is die mooi en ruim geworden. Uiteraard gingen er wat bollen sokkengaren mee naar huis.

Had 2th injection of Moderna last Wednesday and I was sick of it until today. Fortunately, things are going a little better since today. After the vaccination we went to Het Breipunt, which enlarged the store. How beautiful and spacious it has become. Of course, some balls of sock yarn went home. 


Ik ben dezelfde dag nog even begonnen met de bol midden onder, dat is wol met katoen, want ik wilde graag weten hoe zich dat breit en draagt.

The same day I started with the ball at the bottom center, that is wool with cotton, because I wanted to know how it knits and wears.

Maandagmorgen had ik weer bloed laten prikken voor mijn schildklier controle die elke 6 weken plaats vind. Al langere tijd heb ik een schildklier die heel erg traag werkt, waardoor de kilo's er maar bij blijven komen. Omdat ik altijd heftig reageer op medicatie met hormonen zijn we met de kleinste dosis begonnen. Ik wordt elke 6 weken geprikt en dan kunnen we de medicatie, indien nodig, verhogen met een 1/2 tabletje. Dinsdag kreeg ik de uitslag en de waarde moet nog een heel stuk omlaag, dus de medicatie is weer verhoogd. Verder heb ik vorige week goed aan mijn Oakworth sokken gewerkt. Nu alleen nog de voet en teen aan beide sokken breien 🤗

Monday morning I had blood drawn again for my thyroid check, which takes place every 6 weeks. I have had a thyroid gland that works very slowly for a long time, so the pounds just keep on coming. Because I always react strongly to medication with hormones, we started with the smallest dose. I will be pricked every 6 weeks and then we can increase the medication, if necessary, by 1/2 tablet. Tuesday I got the results and the value still has to go down a lot, so the medication has been increased again. I also did a good job on my Oakworth socks last week. Now only knit the foot and toe on both socks 🤗.


Gisteren kwam de TdF doos binnen. Al enkele jaren verkopen indie dyers in het voorjaar een doos met wolletjes, die de mensen dan kunnen spinnen tijdens de 21 dagen van de Tour de France. Op rustdagen wordt er niet gespind.

Yesterday the TdF box arrived. For several years now, indie dyers have been selling a box of wool in the spring for people to spin during the 21 days of the Tour de France. There is no spinning on rest days.

Nu zul je je wel afvragen, jij spint toch niet? Nee dat klopt, maar Het Wolbeest heeft sinds dit jaar ook een garen versie, dus in plaats van een spinwolletje zit er een mini streng in. Bij ons thuis werd elk jaar de Tour de France gevolgd op tv. Tijdens die 3 weken werd er dan ook niet veel anders dan over de tour gepraat. Ik heb er mooie herinneringen aan en dat maakt deze doos extra bijzonder, aangezien mijn ouders overleden zijn. Sinds het overlijden van mijn pa in 2016 kijk ik elk jaar toch wel even naar de Tour, zodat ik hem "een beetje op de hoogte kan houden" van alle ontwikkelingen 💟.

Now you must be wondering, do you spin? No I am not, but Het Wolbeest also has a yarn version since this year, so instead of a spinfluff, there is a mini skein in it. In my childhood, every year in our home the Tour de France was followed on TV. During those 3 weeks there was not much else to talk about than the tour. I have beautiful memories of it and that makes this box extra special, since my parents have passed away. Since the death of my dad in 2016, I watch the Tour every year, so that I can keep him "informed of all developments" 💟.


De doos is opgezet als het Triviant bordspel. Bij elke dag zit een vraag en in het zakje zit dan het antwoord. Allemaal vragen die betrekking hebben op de Tour de France en/of Frankrijk. 
De vraag van vandaag: (het antwoord vind je helemaal onderaan dit bericht)
1. Wanneer werd de eerste Tour de France gehouden?
Naast een mooie mini streng zat er een zakje thee bij en heerlijke koekjes.

The box is set up like the Triviant board game. Each day has a question and the bag contains the answer. All questions are related to the Tour de France and/or France.
Today's question: (you can find the answer at the bottom of this post)
1. In what year was the first Tour de France?
In addition to a beautiful mini skein, there was a bag of tea and delicious cookies.


Gisteren was Mees ook een half jaar jong. Een leuke bijkomstigheid is dat we dan weten dat het nog precies een half jaar duurt tot het weer kerstmis is 😀. Mees is nog steeds druk bezig op de kleuterklas. Hij heeft nog 1 les te gaan en daarna gaat hij, met 1 week vakantie ertussen, door naar de brugklas, want dat heeft dit druk beestje wel nodig.

Yesterday Mees was also six months young. A nice side effect is that we know that it will be exactly half a year until Christmas again 😀. Mees is still busy with kindergarten. He still has 1 lesson to go and then, with 1 week of vacation in between, he continues to the seventh grade, because this little tornado needs that.


Bij een (halve) verjaardag hoort ook een cadeautje en dat werd een Tatanka kauwbot, want die vind hij heerlijk.

A (half) birthday also includes a present and that became a Tatanka chew bone, because he loves it.


En dan nu het antwoord op de Tour de France vraag: "De eerste Tour de France werd gehouden op 1 juli 1903".
Ik wist het antwoord niet, ik dacht ergens in de jaren 30. Het parcour van vandaag : Brest - Landerneau, 198 km.
 
And now the answer to the Tour de France question: "The first Tour de France was held on July 1, 1903".
I didn't know the answer, I thought somewhere in the 1930s. Today's track: Brest - Landerneau, 198 km.
 

 

7 opmerkingen:

Marguerite zei

Dat wordt weer heel veel sokken breien. De hiel en teen blijft voor mij nog een onderdeel waar ik de mevrouw op YouTube nodig heb. Maar dat doe jij vast met je ogen dicht

Truus zei

Leuk idee zo'n doos tijdens de tour de France!
Handig hoor een hondje die je precies kan vertellen wanneer het Kerstfeest is!😄
Goed weekend en veel breiplezier tijdens de Tour!

groetjes, Truus uit Drenthe

Karen - Quilts...etc. zei

beautiful yarn and I love your socks - I still have not taken the time to sit down and teach myself to knit socks - I really need to do that yet as I would love to make some. I hope your Thyroid will get better and glad you have your second vaccine

Anoniem zei

Mees is wel het ras wat altijd actief zal blijven , mijn eerst Jack is tot zijn vijftiende de actief geweest ,en nu de tweede ook het zelfde ,ik vind het heerlijk dat ze zo enthousiast zijn.
Ben 14 dagen ziek geweest na de tweede moderna vaccinatie ,het is bekend van dit middel dat je ziek word na de tweede vaccinatie ,zeker als je een onderliggende ziekte hebt en je weerstand minder is !
Waarschijnlijk komt er ook nog een derde vaccinatie ,daar word over nagedacht door bepaalde instanties .( niet de overheid ).

Ans.

Coby Breitner zei

Goedemorgen Carin, nou gaan we het niet eens over wol of iets hebben maar over sport. Wi zijn ook van alle markten thuis he. Bij de tour heb ik ook sterke herinneringen aan mijn vader. Weet nog dat ik 4 was 1968, kochten mijn ouders een grote kleuren TV speciaal voor de Olympische spelen. Mijn vader is prof-voetballer geweest (hoef je je voor die tijd niks bij voor te stellen) en ik ben dus opgegroeid met sport. Voetbal, de tour, schaatsen enz enz.... alles werd gevolgd. Wij gingen elk jaar naar Spanje op vakantie en mijn vader kiende het zo uit dat wij in Parijs waren of ergens anders zodat mijn we ergens de tour langs zagen komen. Nu zijn mijn mannen hier thuis ook van de sport maar ik ben toch wel met mijn jongste het meest fanatiek. Niet lachen hier hangen vlaggetjes, eigenlijk helemaal niets voor mij maar ik hou van het oranje gevoel. Bij schaatsen heb ik dat ook en nu natuurlijk bij de voetbal en de tour. Alhoewel dan zouden er gele vlaggetjes bij moeten en dat gaat me te ver.
Oh ja die roestbruine kleur vind ik geweldig maar dat wist je al.
Fijne zondag, groetjes Coby
nog een ps. kan het niet laten, maar je hebt het woord kerst al gebruikt, daar zie ik dan ook naar uit en je weet wel waarom.

Marilyn zei

The yarns are all so pretty.
That's an interesting box on the Tour de France, so fun!
Mees is too cute! Happy 6months Mees!
Marilyn

Chookyblue...... zei

you always have such pretty wool to make things with........
special memories with your family........I like to watch some for the scenery.....I don't know the riders or the strategies but it is pretty to watch.......
what a great idea for the wool parcel.......and the quiz......