Privacy verklaring

zondag 6 juni 2021

Jelly Rolling

 Je bent gewaarschuwd, als je hier eenmaal mee begint, dan kun je echt niet meer stoppen.

 You've been warned, once you start knitting this, you really can't stop.

Het gaat om de Jelly Roll blanket van Kay Jones en het is echt een verslavend patroon om te breien. Het patroon is te vinden op Ravelry en het wordt heel duidelijk uitgelegd aan de hand van filmpjes hoe je deze deken maakt. Je breit hem meteen aan elkaar, geen losse naden die aan elkaar genaaid hoeven te worden.

It's the Jelly Roll blanket from Kay Jones and it really is an addictive pattern to knit. The pattern can be found on Ravelry and it is very clearly explained on the basis of videos how to make this blanket. You knit it together right away, no loose seams that need to be sewn together.

Ik had nog heel veel verschillende multi kleuren Fabel van Drops in mijn voorraad, geen idee waar ik het toen gekocht heb, het was bij een winkel die dit toen allemaal opruimde. Het lijkt me leuk om dit voor deze deken te gebruiken, het begin ziet er in elk geval al vrolijk uit. Een echte Pippi Langkous deken.

I still had a lot of different multi colors Fabel from Drops in my stock, no idea where I bought it at the time, it was at a store that cleared it all up at the time. I think it would be fun to use this for this blanket, at least the beginning looks great. A real Pippi Longstocking blanket.

Inmiddels is rij 1 klaar en ben ik druk met rij 2 bezig. Het enige dat ik anders doe dan het patroon, is de eerste steek averecht afhalen, zodat ik in het midden steeds 2 V's naast elkaar krijg als ik het aan elkaar brei. Ik maak de deken ook iets groter, ongeveer 120 cm x 150 cm.

Row 1 is now ready and I am busy with row 2. The only thing I do different than the pattern, is slip the first stitch purl wise, so that I always end up with 2 V's next to each other in the middle when I knit it together. I also make the blanket a little bigger, about 120 cm x 150 cm.

Wie is er nog meer aan het Jelly Rollen?

Who else is Jelly Rolling?

8 opmerkingen:

Marilyn zei

This is so pretty!
Marilyn

Gerda Hartman zei

Ik vind hem zo leuk. Door jouw heb ik het patroon deze week gekocht en zit nu startklaar met mijn restjes om te gaan beginnen. Fijne zondag nog.

Karen - Quilts...etc. zei

that is pretty are you using left over yarn or buying a multicolor yarn

Coby Breitner zei

Jelly rollen alleen het woord is al leuk toch. Nee ik brei niet mee, kan ik echt niet. Maar ik geniet van jouw kleurtjes die voorbij komen.

marion zei

ik heb het patroon net gekocht en ik hoop dat ik het snap ......

Else zei

Zo blij met jou, hier ook begonnen

marion zei

begonnen....

Tammy zei

That is gorgeous! I need to brush up on my knitting!