Privacy verklaring

maandag 24 mei 2021

15 year of blogging

Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen. In mijn bericht op 19 mei laat ik de nieuwe button zien waarmee je je kunt abonneren op email alerts omdat de oude button in juli gaat verdwijnen. In dit bericht stond een link naar Follow.it voor diegene die zelf een blog hebben en deze email alert button ook op hun blog willen. Deze link is NIET om je op de email alerts te abonneren, daarvoor klik je op de button die je rechts op mijn blog kunt vinden en die ziet er zo uit:

I want to clear up a mis understanding. In my message on May 19, I show the new button with which you can subscribe to email alerts because the old button will disappear in July. In this post there was a link to Follow.it for those who have their own blog and want this email alert button on their blog as well. This link is NOT to subscribe to the email alerts, for that you click on the button that you can find on the right of my blog and it looks like this:

Ik zag van de week ook dat het 15 jaar geleden is dat ik begon met bloggen. Mijn eerste blog schreef ik op 5 april 2006 en ging over een wandeling met onze toen 3 jack russels Bob, Sinto en Bowy. Mijn fotocamera van toen gaf niet de beste foto kwaliteit. In totaal schreef ik tot nu toe 1734 berichten, dat is ongeveer 115 jaar per jaar, wat neerkomt op iets meer dan 2 per week.
Het is me wel opgevallen dat ik de laatste 2 a 3 jaar iets minder blog dan voorheen, maar dat komt omdat ik sneller iets op facebook en instagram plaats en hierdoor maak ik dan een soort van dagboek berichten die soms berichten van een maand lang laten zien.

Last week I also saw that it is 15 years ago that I started blogging. I wrote my first blog on April 5, 2006 and was about a walk with our then 3 jack russels Bob, Sinto and Bowy. My photo camera back then did not give the best photo quality. In total I wrote 1,734 posts so far, that's about 115 messages per year, which equates to just over 2 per week.
I have noticed that the last 2 to 3 years I blog a little less than before, but that is because I post something more quickly on facebook and instagram and because of this I make a kind of diary messages that sometimes show messages of a month long.

Afgelopen woensdag kon ik dan eindelijk mijn eerste vaccinatie gaan halen. Over 5 weken op 23 juni, krijg ik de tweede prik.

Last Wednesday I could finally get my first vaccination. In 5 weeks on June 23rd, I'll get the second shot.

 Inmiddels heb ik deel 2 van de Oh Happy Wrap van Maliha Designs - Lisa Hannes ook af.

I have now also finished part 2 of the Oh Happy Wrap from Maliha Designs - Lisa Hannes.


Ook zijn er nog een aantal garen zendingen binnen gekomen die ik niet heb laten zien.
Twee weken geleden kwamen deze 3 prachtige strengen van Atelier Sopra binnen waarvan ik sokken ga breien.

There are also a number of yarn shipments that I have not shown.
Two weeks ago, these 3 beautiful skeins from Atelier Sopra arrived, of which I will be knitting socks.


Afgelopen woensdag kwam ook de mei Mysterie set van Harry Potter van Nicole C Mendez binnen. Dit is een 3 maanden abonnement met zelfstrepend garen. De kleur deze maand is The Burrow en  het heeft maar liefst 6 kleuren (oranje, bruin, blauw, groen, grijs, beige).

Last Wednesday also the May Mystery set of Harry Potter from Nicole C Mendez arrived. This is a 3 month subscription with self-striping yarn. The color this month is The Burrow and it has a whopping 6 shades (orange, brown, blue, green, grey, beige).

Ik heb het garen tot een bol opgedraaid zodat je een beetje ziet hoe het streeppatroon verloopt.

I wind the yarn to a ball so you can see how the stripe pattern will be.


En donderdag kwam mijn Opal abonnement weer binnen, al voor de 6e keer mocht ik 6 prachtige bollen ontvangen. Ik blijf vragen krijgen over wat het Opal abonnement is.
In het kort: Je krijgt 4 keer per jaar (in maart, mei, septenmber en december) 6 bollen die alleen voor het abonnement gemaakt zijn. Het kan zijn dat na lange tijd een bepaalde kleur in het assortiment opgenomen wordt als daar veel vraag naar is. Je abonnement loopt gewoon door tot je het per email opzegt. Je kunt alleen per bankoverschrijving betalen en niet met paypal. Omdat ik indertijd wat vragen hierover had, heb ik me ook aangemeld per email en niet via de website. Je kunt ze in het Duits of Engels mailen. Ik weet niet naar welke landen ze allemaal verzenden, in elk geval niet naar Amerika. Geen idee of ze naar Engeland versturen. HIER kun je de Opal abo vinden.

And on Thursday my Opal subscription came in again, for the 6th time I received 6 beautiful balls. I keep getting questions about what the Opal subscription is.
In short: 4 times a year (in March, May, September and December) you will receive 6 balls made only for the subscription. It may be that a certain color is included in the range after a long time if there is a lot of demand for it. Your subscription will continue until you cancel it by email. You can only pay by bank transfer and not with paypal. Because I had some questions about this at the time, I also registered by email and not via the website. You can email them in German or English. I don't know which countries they all ship to, at least not to America. No idea if they ship to England.
HERE you can find the Opal Abo.

Van de week laat ik een paar sokken van Opal garen zien die ik af heb. Ik moet alleen de draadjes nog instoppen.
En morgen laat ik foto's van Mees zien die dan alweer 5 maanden is !

This week I am showing a pair of Opal yarn socks that I have finished. I just have to tuck in the threads.
And tomorrow I will show pictures of Mees who is already 5 months old!

5 opmerkingen:

Marilyn zei

Congrats on 15 years!
All of those yarns are so pretty, as is your shawl.
Have fun knitting with them!
Marilyn

Karen - Quilts...etc. zei

you have me beat by one year for blogging, I forgot to mention the anniversary on mine. So glad you are able to get your vaccine!! you will be so glad to get the second and then feel safe after that. Love all of your pretty yarn.

Code Lief zei

Al 15 jaar bloggen! Dat is een mooi dagboek, inderdaad. Op naar de volgende 15 jaar. En fijn dat je gevaccineerd bent. Ik heb via de huisarts waar ik werk, een overgebleven vaccin gekregen, en ondertussen ook al het tweede. Ik ben er ook blij mee!

Coby Breitner zei

Hi hi ik was dus ws niet de enige die het verkeerd had gedaan. Wat leuk he zo'n oude foto, toen ik een half jaartje geleden zo ziek was heb ik heel veel berichten van jou terug gelezen. Doe ik wel vaker bij een blog helemaal opnieuw beginnen. Wat een prachtige kleuren is de bol wol, eigenlijk zo al heel mooi.
Nou ik ben benieuwd naar de foto's van Mees.
Fijne dag groetjes Coby

Mary - Lecoeurceltique zei

Congratulations on blogging so consistently for 15 years. I always enjoy seeing your projects.