Privacy verklaring

vrijdag 4 januari 2019

Some quilting and a tea review

En wie heeft er allemaal goede voornemens voor het nieuwe jaar? Ik doe er niet echt aan mee, want ik weet al bij voorbaat dat het na een paar weken/maanden helemaal inzakt met de goede voornemens 😀. Ik zeg altijd gewoon ... ik ga het proberen en als het niet lukt, pech dan.
Wat ik dit jaar dus ga proberen (en als het niet lukt, pech dan) is om wat quilt toppen doorgequilt te krijgen, zodat ze daarna ook helemaal af zijn  en gebruikt kunnen worden. Ik begon in december al met de "When de frost is on the pumpkin" en deze gaat lekker. De pompoenen zijn rondom doorgequilt en ik ben nu bezig om de achtergrond door te quilten met een ruit patroon.

And who has good intentions for the new year? I do not really participate, because I already know in advance that after a few weeks / months it completely collapses with the good intentions 😀. I always just say ... I'm going to try and if it does not work out, too bad.
What I'm going to try this year (and if it does not work, too bad) is to get some quilt tops quilted, so that they are completely finished and can be used afterwards. I started in December with the "When the frost is on the pumpkin" and this goes wonderful. The quilting around the pumpkins is done and I am now working on quilting the background with a diamond pattern.


Voor de markering gebruik ik altijd mijn Hera-marker voor Applique & Sewing van Clover. Ik leg mijn liniaal neer waar ik een lijn wil en dan maak ik een "streep" met mijn Hera-marker. Geen potlood of iets anders nodig.  Ik denk dat dit een van de meest gebruikte tools van me is.

For the marking I always use my Hera marker for Applique & Sewing from Clover. I put my ruler were I want a line and then I make a "stripe" with my Hera marker. No pencil or anything else needed. I think this is one of the most used tools of mine.


Ik wil dit weekend ook weer verder gaan met mijn Advent sjaal, want ik heb in 2019 nog geen steek gebreid. Het doorquilten gaat nu zo lekker doordat ik geen last van mijn handen heb en dan maak ik daar dankbaar gebruik van.

I also want to go further this weekend with my Advent scarf, because I did not knit yet in 2019. The quilting is going so good because  my hands don't hurt at this time and then I make grateful use of it.


Ook krijg ik wel eens vragen over de theesoorten die ik drink, zoals "Is die lekker?" en "Waar koop je die?". Daarom heb ik besloten om af en toe eens een thee beoordeling te doen.  Dit kan zijn van een Nederlandse theesoort, maar ook van een buitenlandse theesoort, losse thee of theezakjes etc.

Ik gebruik voor het zetten van mijn thee altijd gewoon kraanwater dat ik in de fluitketel doe en daarna aan de kook breng. Als het theewater minder warm moet zijn, dan gebruik ik een vloeistof temperatuurmeter, zodat ik kan zien wanneer het water de juiste temperatuur heeft. Voor de hoeveelheid thee gebruik ik of mijn theeschepje of mijn digitale weegschaal die tot 0.00 gram gaat en dus heel precies weegt. 
Verder gebruik ik een digitale kookwekker, zodat ik weet wanneer ik de thee uit het water kan nemen. Voor de meeste klinkt dit enorm veel werk, maar als je het eenmaal gewend bent om de thee precies zo te zetten als aangeraden wordt, dan pas kom je er achter hoe lekker thee kan zijn 😁
 

I also get questions about the teas I drink, like "Is that tasty?" and "Where do you buy that?". That is why I decided to do a tea review once in a while. This can be from a Dutch tea variety, but also from a foreign tea variety, loose tea or tea bags etc.

I  always use normal tap water in my kettle for my tea and then bring it to a boil. If the water needs to be less warm, I use a liquid temperature meter, so that I can see when the water has the right temperature. For the amount of tea, I use my tea spoon or my digital scale that goes to 0.00 grams and therefore weighs very precisely.
Furthermore, I use a digital kitchen timer, so I know when I can take the tea out of the water. For most this sounds a lot of work, but once you're used to making the tea exactly as recommended, then you'll find out how good tea can be
😁


Als eerste de "Knibbel Knabbel Knuisje" thee. Dit is een vruchtenthee van Kaldi (klik) met de smaak van geroosterde amandelen. 
Ingrediënten: Appel, krokante stukjes ananas en papaya, rode kool, kaneel, natuurlijk aroma, rozijnen, kokos, geroosterde amandelen en popcorn.

First the "Knibbel Knabbel Knuisje" tea. This is a fruit tea from
Kaldi (click, you can change the language in the right corner) with the flavor of roasted almonds.
Ingredients: Apple, crunchy pieces of pineapple and papaya, red cabbage, cinnamon, natural flavor, raisins, coconut, roasted almonds and popcorn.


Ik vind dit een heerlijke thee die de smaak heeft van geroosterde amandelen gecombineerd met warm appelgebak. Het geeft je een "thuis" gevoel.
Voor mijn grote theemok van 0.5 liter gebruik ik iets meer dan 3 theeschepjes waarop ik kokend water schenk en laat de thee 10 minuten trekken. Van mij krijgt deze thee een 8.5

I find this a delicious tea that has the taste of roasted almonds combined with warm apple pie. It gives you a "home" feeling.
For my large 0.5 liter tea mug I use just over 3 teaspoons on which I pour boiling water and let the tea infuse for 10 minutes. From me this tea gets a 8.5 


10 opmerkingen:

Else zei

Heel goed plan geen voornemens, het enige wat ik me voor heb genomen is GENIETEN!!
Je quilt word MOOI lekker genieten van je steekjes en als je wat anders wilt doen lekker doen (lol) maar dat hoef ik jou niet te zeggen XX

Dat thee zetten doe ik je niet na maar wie weet kom ik is op bezoek voor special T van jou!! Die je laatst had gestuurd was heerlijk om mijn manier dan.

Was weer een gezellig blogje, fijn weekend zwaaizwaai XX

Carin zei

@else je bent altijd van harte welkom hoor ;-)

Truus zei

Dat zijn verschillende dingen die je gebruikt om thee te zetten.
Dacht dat ik al een grote beker had om thee te drinken maar ja baas boven baas Carin!
Die van mij gaat 450ml in en iedereen vindt dit vreselijk veel.
Daar drink ik rustig 2 of 3 bekers van op een middag.
Succes met het quilten!
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Conny's-blog zei

Voornemens, daar doe ik ook niet aan.
Dat kun je altijd doen toch, hoeft echt niet begin van het jaar.
Maak liever plannen voor mijn quiltwerk wat en waarneer ik overal aan werk haha.
Veel leuker en daar houd ik me dan aan, proberen tenminste haha.
Ben ook met de pompoenen bezig uit een oud tijdschrift gehaald. Vind dat zo leuk werk
Moeilijk om elke maand een rij te maken.
Maar anders doe ik aan het andere quiltwerk niks he............liefs.Conny

Ineke zei

Toevallig vorige zondag ook over voornemens geschreven, daar doe ik niet aan. Wel een uitdaging, want ik wil dit jaar toch zoveel mogelijk af hebben, maar lukt het niet, dikke pech ;-)
Klinkt goed, die thee, ga het ook maar eens proberen.
Fijn weekend

Coby Breitner zei

Gezellig thee beoordelingen ik kijk er naar uit!
Zelf heb ik al overal gezocht naar de caramel sea salt thee van Twinings maar kan deze niet vinden.
Weet jij misschien een adres?
Fijn weekend.

Carin zei

@Coby, die thee is voor zover ik weet niet in Nederland te krijgen. Iemand die in Engeland woont is nu voor me aan het kijken.

Marilyn zei

Great quilt, love the Pumpkin!
Your shawl is very pretty also.
Great info on the teas!
Marilyn

Mary - Lecoeurceltique zei

I like the diamond quilting that you are stitching and I look forward to reading more tea reviews.

Julie zei

I've never heard of a marker like that.
Your quilts are always to lovely.