Privacy verklaring

dinsdag 28 juli 2009

Bijzonder schilderij

Afgelopen zondag waren goede vrienden uit Drenthe bij ons op bezoek. Ze hadden een vakantiehuisje gehuurd voor 1 week bij ons in de buurt, dus vandaar uit was het niet zo ver om aan te komen.

Ik weet dat Helga schilderijen maakt want ik heb ze al vaak bewondert als we bij hun op bezoek waren. Ze schildert meestal dingen die zo in haar opkomen en nu had ze er een voor mij gemaakt.

Het schilderij heeft eigenlijk geen woorden/uitleg nodig want ik denk dat ieder ander er weer een andere betekenis aan geeft.
Zelf zie ik  Moeder Aarde met het dierenrijk (vogelrijk) in haar buik, hunnebedden en een grafcirkel op de achtergrond. Maar steeds als ik er weer naar kijk gaat de betekenis nog dieper. De kleuren die Helga gebruikt heeft vind ik fantastisch.


Als je het schilderij een kwartslag draait zie je nog duidelijker de zwaan, uil en raaf in de buik.


Het schilderij heeft ze ondertekent met haar naam in rune tekens. Helga ik heb je al bedankt voor dit prachtige schilderij maar bij deze nogmaals BEDANKT !

Geen opmerkingen: