Privacy verklaring

woensdag 2 mei 2007

Dubbel feest !

Vandaag is het dubbel feest hier in huis, ten eerste is het onze trouwdag en ten tweede ... dochter Lindy is jarig. Ze wordt vandaag 21 jaar, officieel  volwassen.
Uiteraard heb ik ook voor haar een kaartje gemaakt, eentje met een wolf erop aangezien ze van alles wat met indianen en wolven te maken heeft haar interesse heeft.


Toen we 2 jaar geleden trouwden zei Michiel gekscherend, wel op een datum die makkelijk te onthouden is, het werd dus 2-5-2005 maar wat overkwam me vanmorgen. 
Ik zei tegen hem: "jij ook gefeliciteerd" waarop Michiel zei: "ja jij ook met je dochter". Ik keek hem aan en zei: "ja en met onze trouwdag". Je had zijn gezicht moeten zien LOL.
Waarop mijn antwoord was: "En jij wilde nog wel een makkelijke datum". Jullie begrijpen dat ik hem hier nog vaak mee ga plagen.

Toen we 2 weken terug in Haarlem waren gaf moeders ons 2 dozen met stofjes mee, die ik weer kan gebruiken voor de regenboogkussens. Ze stonden de dag erop nog in de woonkamer en Bowy vond dat maar wat interessant. Het duurde niet lang of hij schoof voorzichtig met de voorpoten op de doos en keek me aan met een gezicht van : mag toch wel want ligt best lekker.


Toen ik even niet keek was meneer er helemaal op gaan zitten en trekt een gezicht van: en nu?


De afgelopen 2 weken ben ik druk bezig geweest met regenboogkussens te maken maar ik heb tussendoor toch ook 2 kleine werkjes geborduurd.
Allereerst een vogel voor de RR10 van Conny, het laatste vakje alweer voor deze RR dus in juni komt mijn eigen halloween RR naar huis.


Verder had ik ook nog een lapje geborduurd voor een troostquilt die het thema knorretje had.


En dan waren er de regenboogkussens, ik heb er maar liefst 8 gemaakt de afgelopen 2 1/2 week.
Eerst was daar het kussen voor Riny met thema herinneringen. Er was gevraagd of er een countryhoed, tractor, herdershond, hart en een letter A geborduurd kon worden en dat is goed gelukt toch?


Daarna was er nog een kussen voor Fien met het thema herinneringen en hiervoor was gevraagd om te borduren 2 hartjes, mooie bloemen, letter J, tractor en vrachtwagen en ook dit is weer een leuk kussen geworden waar de ontvangster blij mee was.


Daarna was het kussen voor Bep aan de beurt met het thema rozen.


Wat gevolgd werd door het kussen voor Fred met het thema vissen en hengelsport.


Daarna was het kussen aan de beurt wat voor een Amerikaanse dame, genaamd Charlotte, was aangevraagd die van klompen en tulpen hield.


Gevolgd door een kinderkussen voor een jongetje dat Nick bheet en die heel veel van voertuigen houdt.


Voor het onderstaand kussen voor Marianne werd gevraagd of er 2x een letter T geborduurd kon worden en 2x een letter M en voor  in het midden iets met een roos. Ook dit vind ik een leuk kussen geworden.


En dan was daar inmiddels het 57e kussen, wat gaat de tijd snel. Iets meer dan een half jaar geleden gestart met dit project en het 57e kussen gisteren op de post gedaan.
Voor dit kussen voor Marjan werd gevraagd of het mogelijk was om een letter C en een letter A te borduren, samen met een ster, een bloem en het sterrenbeeld vissen. Verder vertelde ze dat de ontvangster erg van zachte kleurtjes hield zoals, geel, lichtblauw en rose.


Er staat momenteel nog 1 aanvraag die binnenkort gemaakt kan worden en dan is het even stil. Een soort van adem pauze, er zijn de afgelopen 2 weken geen nieuwe aanvragen binnen gekomen maar dat kan zomaar ineens veranderen dus ik kan nu eventjes volop aan mijn eigen werkjes verder, hoewel .... ik moet nog een paar dingen afmaken om als cadeau te geven dus als ik ook even niets laat zien , ik zit toch niet stil.

Dan nu nog een paar tuin foto's ...
tussen het terras en de rest van de tuin staat een boog waarover een zomerjasmijn groeit en een roos en wat blijkt nu, het koppeltje merels wat bij ons altijd in de tuin zit heeft daar een nest in gemaakt.
Vanuit ons achterraam kijken we zo op het nest en zien het vrouwtje heerlijk liggen. Inmiddels heeft ze 4 eieren, Michiel kijkt elke dag even of er een eitje bijgekomen is.
Uiteraard raken wij het nest of de eieren niet aan want als de merels dat ruiken dan verlaten ze vaak het nest en dat is het laatste wat we willen. Ze blijft ook gewoon op haar nest zitten als we onder de boog doorlopen de tuin in en ze kijkt ons na.
Je kunt ook best dichtbij komen maar ze houd je wel in de gaten. Toch wilde deze trotse aanstaande moeder graag op de foto.


Michiel heeft enkele weken geleden ook een bijenblok opgehangen waar solitaire bijtjes hun eieren in kunnen leggen en we houden het volop in de gaten of er gebruik van wordt gemaakt en jahoor ... inmiddels zijn er al verschillende gaatjes dicht, vooral links boven zie je het goed.


Zo mijn logje zit er weer op voor vandaag. Ik ga nog eventjes naar buiten, genieten van de tuin want het weer is heerlijk hier in Limburg!

Geen opmerkingen: