Privacy verklaring

woensdag 28 augustus 2024

Olympic Games socks and summer tops granddaughters

Het lijkt wel of de dagen wegvliegen. Het is alweer 1 maand geleden dat ik mijn laatste berichtje schreef. Er zijn weer verschillende dingen gebreid, waaronder de Olympische Spelen sokken.
Deze werden gebreid met allemaal Opal garens, sommige uit series, sommige uit de abo's. Het eerste paar kreeg de boord, hak en teen in de medaille kleuren goud, zilver en brons.

It seems like the days are flying away. It's been 1 month since I wrote my last message. Several things have been knitted again, including the Olympic Games socks.
These were knitted with all Opal yarns, some from series, some from the subscriptions. The first pair received the cuff, heel and toe in the medal colors gold, silver and bronze.

Het 2e paar kreeg de boord, hak en teen in onze nationale kleur oranje.

The 2nd pair had the cuff, heel and toe in our national color orange.

Ook heb ik het derde zomertopje voor de jongste kleindochter Loïs af.  Ze is 3 jaar en dit is gemaakt in maat EU 104 (3-4 UK).

I also finished the summer top for our youngest granddaughter Loïs. She is 3 years old and this is made in size EU 104 (3-4 UK).


Patroon komt uit zomerboek 109 van @katiayarns.  Voor haar had ik ander garen gebruikt, dit is Le Bambou van Katia, 50 % katoen en 50% bamboo.

Pattern comes from summer book 109 by @katiayarns. For her I used a different yarn, this is Le Bambou from Katia, 50% cotton and 50% bamboo.

Nu hebben alle 3 de kleindochters een zomertopje die natuurlijk ook even gek moesten doen op de foto

Now all 3 granddaughters have a summer top who of course also had to act crazy in the photo

Yara


Lana (right) and Loïs (left)

Met al het mooie weer van de laatste tijd is Mees constant buiten te vinden, soms in de zon, soms in de schaduw.

With all the nice weather lately, Mees can always be found outside, sometimes in the sun, sometimes in the shade.




Spelen met water vindt hij ook geweldig. Ik had 3 filmpjes opgenomen.

He also loves playing with water. I had recorded 3 videos.



En ook heb ik weer een paar goede boeken gelezen, waaronder De Griekse dochter en de Zwitserse dochter van Soraya Lane. Deze 2 boeken las ik in 3 dagen uit !

And I also read a few good books, including The Royal Daughter and The Sapphire Daughter by Soraya Lane. I read these 2 books in 3 days!

Dan 2 boeken van Hilde Veeren, het eerste boek heet Duinroos en het 2e boek Maretak. Ik kon deze boeken niet wegleggen, ze waren zo mooi. Romantiek en spanning in een boek.

Then 2 books by Hilde Veeren, the first book is called Duinroos and the 2nd book Maretak. I couldn't put these books down, they were so beautiful. Romance and suspense in one book. I don't know if they are transletted to English.

Ook het 2e boek uit de Kustdromen serie van Manuela Inusa was weer geweldig. Zon in de sinaasappelboomgaard en ik kijk alweer uit naar het 3e boek.

The 2nd book in the Kustdromen series by Manuela Inusa was also great again. Zon in de sinaasappelboomgaard and I'm already looking forward to the 3rd book. I don't know if they are transletted to English.

Als laatste nog een zonnige foto van een rek vol gewassen sokken en Mees houdt in de gaten of er geen weg vliegen.

Finally, a sunny photo of a rack full of washed socks and Mees keeps an eye on whether any of them fly away.

 

 

3 opmerkingen:

Marion van de Sande zei

Wow, dat zijn aardig wat sokken!! En de topjes staan de meisjes erg lief!

Trijntje zei

Dat zijn al heel wat sokken die je hebt gebreid!
Ga je nu ook met de para Olympische Spelen weer sokken breien?
Van de truitjes hebben de dametjes nu veel plezier met dit weer en zullen ze wel veel dragen.
Vandaag naar de bieb en eens kijken of ik het 2e deel Maretak kan vinden of de andere serie.
Leuke filmpjes van Mees!
Gezellige dag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuke topjes voor je kleindochters en met dit warme weer zijn ze vast veel gedragen.
Volgens mij ben je kmpioen sokken breien, tjee wat veel. Ik probeer ook te lezen, maar het k9mt er niet altijd van door alles wat ik wil breien ;) Groetjes Anita