Privacy verklaring

maandag 27 maart 2023

Rye Light socks finished

Op 16 maart kwamen weer verschillende mooie sokwolletjes binnen in de winkel van Tante Tuttebol. Nadat ze in de kasten lagen koos Anja er een uit en gaf me die mee. Hier ga ik weer een voorbeeld van breien voor in de winkel. De boord had ik 'savonds al af.

On March 16 several beautiful sock wools arrived again in the store of Tante Tuttebol. After they were in the cupboards, Anja chose one and gave it to me. I'm going to knit an example for the shop with it. I already finished the cuff that same evening.




Twee dagen later was ik bij het breicafe bij Tante Tuttebol en kon ik al aan de hak beginnen.

Two days later when I was at the knitting cafe at Tante Tuttebol I could start with the heel.

Op 20 maart kon ik beginnen aan sok 2.

On March 20 I could start with the second sock.

Op 23 maart waren beide sokken af en kon ik ze in  een badje doen. De sokken zijn gebreid met Patagonia van Rellana voor de winkel van Tante Tuttebol. Dit zijn qua kleuren echt voorjaarssokken. Het patroon dat ik gebruikt heb is de Rye Light socks, te vinden op Ravelry.

On March 23 I had finished them and I gave them a bad. The socks are knitted with Rellana's Patagonia for Tante Tuttebol shop. These are really spring socks in terms of colors. The pattern I use is the Rye Light socks on Ravelry.

Ook heb ik weer een mini sok van het garen gebreid wat aan de waslijn in de winkel komt te hangen.

I also knitted a mini sock of the yarn that will hang on the washing line in the store.

Toen bovenstaande sokken lagen te drogen, kon ik verder gaan met mijn 2e Crunkled sok.
Garen: kleur 11293 Saloon uit de nieuwe serie Country van Opal
Patroon: Crunkled socks van Kay Jones

When the above socks were drying, I could continue with my 2nd Crunkled sock.
Yarn: color 11293 Saloon from the new Country series by Opal
Pattern: Crunkled socks from Kay Jones

Het afgelopen weekend stond in het teken van eieren haken met Opal garen.

Last weekend is was all about crocheting eggs with Opal yarn.

Elk jaar staat er een boek in de schijnwerpers bij "Geef een boek cadeau" voor een kleine prijs. Dit jaar is het Dolfje Weerwolfje van Paul van Loon. Ze lagen in februari al in de winkel, maar doordat ik steeds ziek was, heb ik dit totaal over het hoofd gezien.
Gelukkig lagen er vrijdag nog in de winkel, dus ik heb weer 4 boeken gekocht, 2 voor mijn kinderen (en kleindochters), 1 voor petekind en 1 voor mezelf.

Every year a book is in the spotlight at "Give a book as a gift" for a small price. This year it is Dolfje Weerwolfje by Paul van Loon. They were already in the store in February, but because I was always sick, I completely overlooked this.
Fortunately, there were still in the store on Friday, so I bought 4 books again, 2 for my children (and granddaughters), 1 for my godchild and 1 for myself.

Afgelopen week kwam ook het pakje aan van de paasswap. Ik doe mijn pakje deze week op de post.

Last week the package of the Easter swap also arrived. I will post my parcel this week.


4 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Inderdaad ik moest meteen aan de lente denken, vrolijke kleurtjes die sokken.
Draag jij ze ook echt in schoenen? Zakt het niet af. Ja ik heb het liefst blote voeten want ik heb een haat liefde verhouding met sokken. Altijd mijn rechter zakt af grrrrr.
Zalig zo'n winkel dichtbij he
Fijne dag Carin, groetjes Coby

Truus zei

Het zijn sokken in mooie kleuren die je aan het breien bent.
Ze zijn een mooie inspiratie voor de kopers in de winkel van tante Tuttebol.
Ben je ook nog met patchwork bezig of lukt dat nog niet goed?
Kijk altijd als ik op je blog kom,naar welk boek je aan het lezen bent. Lees/luister je nu 2 boeken tegelijk en kom je dan niet in de war met beide verhalen?
Gezellige dag vandaag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Conny's-blog zei

Geweldig zijn je sokken weer en je bent er zo snel in met breiƩn he...............liefs.Conny

juffrouw Ooievaar zei

Dat is een leuk boek, Dolfje weerwolfje :)
Wat brei je toch snel! Ook deze sokken waren weer zo klaar.
Groetjes Anita