Privacy verklaring

maandag 25 mei 2020

The last two weeks

Ik heb zoveel te vertellen over de laatste 2 weken, dat ik het maar in dagboek vorm opschrijf.
11 mei: 
Michiel heeft de aankomende 2 weken vakantie. 's Avonds kwamen zoon Niels en schoondochter Irene een prachtige bos bloemen brengen, omdat het gisteren moederdag was (helaas staat de foto zijwaarts en ik krijg hem niet gedraaid).

I have so much to say about the last 2 weeks that I write it down in diary form.
May 11:
Michiel has the next 2 weeks vacation. In the evening son Niels and daughter-in-law Irene brought a beautiful bunch of flowers, because it was Mother's Day yesterday (unfortunately the picture is sideways and I can't get it rotated).


12 mei:
Het maandelijkse wolletje van Piratenwolle is ook binnen. Voor mei is het de kleur Krabat.

May 12:
The monthly yarn from Piratenwolle arrived. For the month may it is Krabat.


15 mei:
Mijn april wolletje van de Warme Voeten club van Atelier Het Wolbeest was vorige week ook aangekomen. Thema dit jaar is Beatrix Potter. Erbij zat weer een mini streng, thee en iets van chocola. Ook een stitchmarker van Chapel view crafts in de vorm van een hommel. Deze maand is het Mr Jackson.

May 15:
I recieved my April yarn from the Warme Voetenclub (warm feet club) from Atelier Het Wolbeestt. Theme this year is Beatrix Potter. Also included is a mini skein, tea, chocolate and a Bumblebee stitchmarker from Chapel view crafts. This month it is Mr Jackson.



16 mei:
Bijna klaar met de I-Spy quilt, nog een klein stukje van de bies vast zetten en dan wachten tot mijn 2e kleinkind geboren is, zodat ik een label met naam op de achterkant kan naaien.

May 16:
I'm almost done with the I-Spy quilt, just a little bit of sewing on the binding. Then I have to wait till my second grandchild is born, so I can sew on the label to the back with the name.


Bowy slaapt veel de laatste tijd, hij wordt oud (volgende maand 15 jaar).

Bowy is sleeping much lately, he is getting old ( next month 15 year).


17 mei:
En vandaag is Michiel jarig. Als verjaardagcadeau mocht hij een mooie telescoop uitzoeken die hij kan gebruiken tijdens zijn natuur wandelingen en bij de vogeltellingen die hij doet voor de plaatselijke vogelvereniging. Gisteren al heerlijke Custard en chocolade crumblies gebakken voor vandaag, naar een recept van de Bakery Bears. Het recept staat op youtube (bakery bears podcast aflevering 150).

May 17:
Today it is Michiel's birthday. As a birthday present I let him choose a nice telescope that he can use during his nature walks and the bird counts he does for the local bird association. Yesterday I baked the Custard and chocolate crumblies for today, a recipe from the Bakery Bears. You can find the recipe on youtube (bakery bears podcast episode 150).


18 mei:
De I-Spy quilt is helemaal af, nu is het wachten op de geboorte van het kleine wondertje (ik schrijf dit op 25 mei, Irene is nu ruim 39 weken zwanger en de kleine zit nog steeds lekker warm in mama's buik).

May 18:
The I-Spy quilt is finished, now we are waiting for the little one to get born (I write this on May 25, Irene is now more than 39 weeks pregnant and the little one is still nice and warm in mom's belly).
 

De 2e zending van mijn Opal abo kwam ook binnen, het zijn weer 6 prachtige kleuren.

The second shipment of my Opal abo came today, I love all the six colors.


19 mei:
Vandaag naar de The Log Cabin in Hillensberg geweest, inclusief mondkapje want dat is in Duitsland verplicht. Maar het was heerlijk om weer bij te kletsen met Jacqueline en ik heb super leuke stofjes, gevonden voor bij mijn Beatrix Potter stoffen uit Engeland.

May 19:
Today we went to quiltshop The Log Cabin in Hillensberg (Germany) and it was a wonderful day. I found some beautiful fabrics, that goes wonderful with my Beatrix Potter fabrics from England.


Verder nog 3 scrapzakjes en een ring voor mijn spoeltjes. Al met al een heerlijke dag.

I also bought some scrap bags and a bobbin ring.


21 mei:
Heerlijk om nu in de tuin te zitten en te breien.


May 21:
Wonderful time to knit in the garden.


Kleur 5 van de Sunshower sjaal van Ambah O'Brien is ook weer gebreid. Het garen is de 12 days advent kalender 2018 van Strawberry Fields Yarns ( boek thema).

Color 5 has been add to the Sunshower shawl from Ambah O'Brien. The yarn is the 12 days advent calendar 2018 from Strawberry Fields Yarns (book theme).


22 mei:
De post bracht me zojuist weer wat leesvoer. Altijd fijn om wat in voorraad te hebben.

May 22:
Just now the post brought me some books from Lucinda Riley. Always nice to have some books in the house that you haven't read.


En dan nog een paar foto's van Lana die inmiddels 5 1/2 maand is.

And a few pictures of Lana who is now 5 1/2 months.




Heerlijk wegdommelen met je knuffeltje.

Doze off with your cuddly toy.

 
Begin van de maand moest ze naar de huisarts om haar (voor dit jaar) laatste 3 injecties te gaan halen.

At the beginning of this month she had to go to the doctor to get her last 3 injections (for this year).


Daarna was ze helemaal uitgeteld van al het huilen.

After that she was completely exhausted from all the crying.


En dan een selfie maken zodat je een leuke foto naar oma kunt sturen, maar tegelijkertijd schrik je ervan.

And then take a selfie so that you can send a nice photo to grandma, but at the same time you are shocked.


7 opmerkingen:

Marilyn zei

Happy belated Birthday to Michiel!
Very pretty yarns & the quilt is awesome.
Lana is so cute!
Marilyn

Karen - Quilts...etc. zei

you have been a busy shopper! I love all of your purchases and yes we can not have too many books. Love your grandchild - such a cutie - the cookies look so good

Anoniem zei

Veel te zien en te lezen, jullie hondje kan nog veel ouder worden hoor ik ken een Jack Russell van 18 jaar .

Gr An.

Julie zei

So many lovely things in your post Carin.
I do enjoy Lucinda Riley and loved the Seven Sisters series so far.
Happy knitting, sewing and reading.

Coby Breitner zei

Wat een heerlijke dingen maak je weer mmmm, tja log cabin wil ik ook nog eens heen maar zeker niet in de buurt voor mij. Foto's van Lana vervelen nooit he, zo'n lief moppie om te zien en ach huilen mag als je een prik krijgt.
Tja vandaag 26-5 mijn kleinzoon 3 jaar hoeraaaaaa, 3 jaar jr geleden zou ik nog een dagbezoekje brengen aan mijn vriendin in Drente 260 km. Ik zei nog tegen mijn dochter niet morgen he je hebt nog twee weken te gaan.......neehoor alleen controle. Nou dat liep anders. Ik druk in de weer bij mijn vriendin haar zoon werd nl 17 en we berijden een italiaans buffet voor. Prachtig weer dus alles buiten. Zegt opeens iemand weet jij dat je telefoon de hele tijd gaat....huhhhhh nee bleek dat ik al 30 oproepen had gemist en jahoor dochter lag op de OK tafel spoedsectio. Mijn man zei doe maar rustig aan eerst lekker eten en dan kom je rustig naar huis het is nu toch spitsuur. Tja zit je dan nog rustig nee. Dus mijn vriendin zei ga lekker rijden johhh op het gemak. Met mijn jongste zoon nog nooit zo vlug vanuit Drente terug naar Den Haag gereden geen file op vrijdag hoe is dat mogelijk??? Meteen oudste zoon opgehaald en met zijn drie-en naar het ziekenhuis. Daar aangekomen zat ze al op de kamer met zo'n klein humpie dumpie in haar armen. En nu is die kleine scheet Leandro alweer 3 jaar hoeraaaaaa

jmk zei

So much going on (unlike here 😉) that I can't comment on each thing, but it's all lovely!

Mary - Lecoeurceltique zei

A lovely selection of items in your post. Lana is a lovely little girl.