Privacy verklaring

maandag 8 juli 2019

Knitting and quilting

Wat vliegt de tijd toch als het zo mooi weer is buiten. Ik zou nog vergeten om mijn blog bij te houden. Was ik op 17 juni nog volop bezig met de rand van de Sea Gleam sjaal van Helen Stewart ...

Time flies when the weather is so nice outside. I would almost forget to keep up with my blog. On June 17 I still was busy with the border of the Sea Gleam shawl by Helen Stewart  ...


De volgende dag kon ik de steken al afkanten. Toen bleef de sjaal even liggen, maar inmiddels heb ik hem gewassen en hij ligt nu te drogen. Foto volgt nog.

The next day I could bind off the stitches. Then the shawl remained still for a while, but now I have washed it and it is drying. Will post a picture soon.


Daarna ging ik verder met sectie 3 van de Suburban wrap van Joji Knits. Het mooie garen is van Marianthi yarns. De kleuren heten Desert Rose (de lichte), Wonderland (veel kleurige) en Terracotta (roodachtige).

After that I continued with section 3 of the Suburban wrap from Joji Knits. The beautiful yarn is from Marianthi yarns. The colors are called Desert Rose (the lightest), Wonderland (multi color) and Terracotta (the red one).


Terwijl ik bezig was met het tekenen van alle vissen voor de A day at the park quilt van Susan Smith op 25 juni, ...

While I was drawing all the fish for the A day at the park quilt from Susan Smith on June 25, ...


viel er leuke post op de deurmat van mijn dochter uit Engeland ...

the postman brought me some beautiful post from my daughter in England ...


Een echo van de kleine supermuis ...

A scan from the little supermouse ...



We hadden ook nog een jarige die van tevoren in bad moest. Hij houdt daar helemaal niet van en nadien keek hij me aan met een blik van: ik vind je niet lief.

We also had a birthday boy but before that he needed a bath. He does not like that and After the bath he looked at me if he would say: you are not nice.


En op 30 juni werd deze knappe jongen 14 jaar. Hij was erg blij met zijn 2 nieuwe tennisballen.

And on June 30 this handsome boy had his 14th birthday. He was very happy with his 2 new tennis balls.





Een paar dagen geleden maakte ik met Bowy een wandeling en kijk eens wat een prachtige planten je dan tegen komt.

A few days back Bowy and I went for a walk and look how many beautiful plants we saw beside the road.










Zaterdag had ik zin om met iets nieuws te beginnen, even iets tussendoor maken, dus pakte ik een gedeelte van mijn rozenstoffen en begon grote vingerhoedjes te snijden. De maat is boven 3", beneden 5" en de hoogte is ook 5". Als ik goed getelt heb, dan heb ik er 418 nodig. Zaterdagavond waren er al 60 gesneden. Tussendoor kijk ik dan naar de dagelijkse July vlog van Sew Sweet Violet op Youtube.

Saturday I felt like starting something new, so I took some of my rose quilt fabrics and started with cutting out big thimbles. The size is top 3", bottom 5" and high is also 5". If I counted correct I need 418. Before I went to bed I already cut out 60 thimbles. While cutting I look to the daily July vlogs from Sew Sweet Violet on Youtube.


Gisteren: zondagavond, tijd voor iets lekkers: een paar kleine stukjes zeezout caramel chocolade. Intussen zijn er 182 vingerhoedjes voor mijn Rose garden quilt gesneden.

Yesterday: Sunday evening, time for a treat: a few tiny pieces of Sea salted caramel chocolate. In the meantime my total of cutted thimbles are 182 for my Rose garden quilt.



10 opmerkingen:

Marilyn zei

Your knitting is so beautiful.
Love those little fishes for your quilt!
Beautiful flowers, and Bowy is too cut, even mad!! :)
Have a great week!
Marilyn

Karen - Quilts...etc. zei

beautiful pieces the knitting and photos of flowers - the big thimbles will be fun to sew - I believe I have a stack I started to cut sometime back and have forgotten they are smaller than yours but not by too much. Do you wear shawls a lot that you make so many? I see so many patterns for shawls but do not wear them so have never made any.

juffrouw Ooievaar zei

Wauw, je ene sjaal is nog niet af of je bent al met de volgende heel ver!
Wat een leuke en bijzondere post uit Engeland, ik snap dat je daar heel blij mee bent. Ik heb dat ook wel, dat ik even weer aan iets nieuws wil beginnen, alleen dat even!! ja dat duurt dan toch altijd langer als gedacht en dan 'moet' het bij mij weer eerst af ;)
Je hondje kijkt inderdaad een beetje boos, wat een grappige foto.
Ik lees het al gezellig druk, ik wens je een hele fijne week.
Groetjes Anita

Coby Breitner zei

He gezellig weer zo'n lange blog, dacht toevallig gisteren he tijdje niets gezien en zal toch niets aan de hand zijn.
Pfff gelukkig niet. Leuk om je toekomstig kleinkind te aanschouwen. Wat zal dat prachtig worden rozen vingerhoedjes, ik ben benieuwd. Ohhh praat me niet van caramel zeezout. Ik ben geopsedeerd door jouw twinings thee en heb het nog steeds niet gevonden, ja bestellen kan maar om nou 1 of 2 doosjes te bestellen en meer dan de prijs een porto te betalen vind ik te gek. Dus wacht geduldig tot de volgende naar Engeland gaat om voor mij te kijken.
thx voor je gezellige blog

Kath zei

How exciting to see your Grand baby on the scan! Happy Birthday little Bowie x

jmk zei

I love the post addressed to Opa & Oma. Bowy looks lovely all fluffy and clean. And I spotted a Cornflower in your pictures - one of my favourites, so rarely seen here these days.

marianne zei

Mooi blogje weer.😊

Julie zei

What a lovely surprise in the post to receive, you'll make the most wonderful grandmother. I can just see the baby wrapped in a stunning handmade shawl by you.
The shawls you have shared today are superb, as always.
Lots of cutting for the new quilt
Hope you are feeling well Carin. x

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Big congratulations on becoming a grandmother! It will be joyful. I too watch Sew Sweet Violet and enjoy her. Lovely fabrics for your Thimble quilt. Happy Stitching!

Flickenstichlerin zei

Wonderful pictures Carin,
thank you for sharing.
Greetings,
Sylvia