Privacy verklaring

vrijdag 1 juni 2018

When you don't get an email after someone post a reply

Normaal kreeg ik ook altijd een mail gestuurd als er een reactie was achter gelaten op mijn blog, maar nu niet meer.  Ik moet nu zelf op mijn blog gaan kijken of er iemand gereageerd heeft en moet ook daar zelf reageren. Prive een email sturen gaat niet meer, omdat je geen email adres meer ziet. Schijnbaar heeft dit te maken met de nieuwe Europese Privacywet.
Ik kreeg een tip van Bloggen en Loggen om, nadat je je blog hebt geschreven, daarna naar je eigen blog te gaan en dan op dat blogbericht te klikken om zelf een reactie achter te laten, vink daarbij meteen de hokje aan voor "Vervolgopmerkingen worden verzonden naar (je eigen email adres invullen)". Uiteraard moet je dat bij elk blogbericht doen dat je schrijft, maar voor nu even een nood oplossing zolang blogger dit niet meer doet.
Verder heb ik ook een tabblad aangemaakt "Privacyverklaring".

Normally I also always received an email when a reaction was left on my blog, but not anymore. I now have to check on my blog if someone has reacted and has to respond there myself. Private sending an email is no longer possible, because you no longer see an email address. I think this has to do with the new European Privacy Law.
I received a tip from someone. When you write a new blog post, than go to your own blog and click on the message to write a comment. When you write a comment, also tick "Follow-up comments will be sent to (enter your own email address)". Of course you have to do that with every blog post that you write, but for now just an emergency solution as long as blogger does not do this anymore.
Furthermore, I also created a tab "Privacy Statement". I wrote it in Dutch ;-)





9 opmerkingen:

Carin zei

My own reply so I can click on "follow-up" comments ;-)

Brigitte zei

This is just annoying but I think you are right that it is the result of the new data protection law. And I don't think that Blogger will "fix" it.

Floor zei

Bij mij was dat ook opeens.
Heb het aan Elizabeth gevraagd en zij vond dit bericht:

Er is was één mevrouw op het forum die een soortgelijke vraag gesteld had: Mijn opmerkingen van lezers kwamen meestal in mijn blogpost naar voren en verschenen als een e-mail in mijn Google G-Mail-account. Deze huidige post had drie mensen die commentaar gaven maar ik krijg die opmerking niet als een e-mail. Kun je me vertellen waarom er geen verband is? Dank je.

Het antwoord was: We zijn ons e-mailsysteem aan het aanpassen, maar we verwachten dat het binnen een week weer werkt. Bedankt voor uw geduld - we kijken er naar uit om het binnenkort te doen!

Dus als het goed is, komt het vanzelf goed...

Afwachten dus maar of dat ook gaat lukken, want zo is het waardeloos, vergeet helemaal te kijken op mijn eigen blog.

Mrs. Sutherland zei

Even een zwaai voor het weekeinde! En je nieuwe blok van de quilt van Elly's Quiltplace is zo leuk! Veel plezier met naaien en een fijn weekeinde, Mar

Ineke zei

Hetzelfde hier bij mij, maar eerst dacht ik dat het was omdat ik een nieuwe blog had aangemaakt. En zoals Floor zegt, rustig afwachten dan maar!
Fijn weekend

Judith zei

Wat een goed idee! Dat ga ik voortaan ook maar doen dan, had ik nooit kunnen bedenken. En binnen een week opgelost???? Bij mij is dit al maanden zo!

Truus zei

De nieuwe privacy wet brengt wel heel wat teweeg en niet ten goede heb ik het idee.
Hoop voor jullie dat het gauw opgelost wordt.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Supergoof zei

Volgens mij heb ik dit al een paar jaar zo,... lijkt mij niet iets nieuws. Een tijdje geleden kwam dit al ter sprake op enkele blogs. Ik kijk altijd in de beheerruimte of er nieuwe reacties zijn. Van de gezellige geniet ik enorm, en soms staat er rare spam, die ik niet kan ontcijferen en die wordt meteen opgeruimd.

Ik ben Esther zei

Ik vind het raar, ik kreeg altijd de commentaren in de mail. Zo kon je ook de nare mail of spam tegenhouden, dat gaat nu dus ook niet meer.. Ik weet niet of ik nog verder ga met mijn blog, de lol wordt er zo wel uitgehaald..
Groeten,Esther