Privacy verklaring

zaterdag 25 oktober 2014

J row ready

De laatste 4 diamantjes van de J rij waren niet moeilijk en dus waren ze best snel gemaakt. Hiermee is de J rij ook helemaal af.

The last 4 diamonds from the J row weren't difficult, therefore they were finished in no-time. Now the J row is complete.


Afgelopen donderdag gingen we naar Patch & Stitch, die t/m vandaag (ook in de webwinkel) 25 % geeft op alle aankopen, omdat ze 5 jaar bestaan. Ik wilde gaan kijken of ze stof hadden voor de sashings en cornerstones van de Lancaster Diamonds. Na enkele stoffen uitgespreid neer te leggen, plaatste ik enkele diamantjes erop en zo kon ik mijn keus maken. De zandkleurige stof met tekst vond ik prachtig, leuk ook dat het jaartal 1866 er op gedrukt staat want de Lancaster Diamond is gemaakt in de 1800's.

Last thursday we went to Patch & Stitch. I wanted to look for fabric for my sashings and cornerstones of the Lancaster Diamond. After seeing some fabrics I put down some diamonds, so I could make my choice. I realy like the sand color one with the text. Cute is that the year 1866 is on the fabric, because the Lancaster Diamonds was made in the 1800's.


Voor de cornerstones vond ik een vaal rode stof (helaas lijkt die op de foto meer roze achtig) die ook dubbelbreed was, zodat ik er ook de borders en binding van kan maken. Ik kocht hem meteen ook voor de achterkant. Als tussenvulling ging ik voor de wol van Quilters Dream, die heerlijk quilt !

For the cornerstones I choose a red one (unfortunately it looks more like pink on the picture), this fabric was extra wide and I bought more because I also want to make the borders and binding with this color. I realy like this fabric so I bought some more for the back. As batting I bought the wool from Quilters Dream.


Thuis heb ik nogmaals een paar diamantjes op de stof gelegd, de onderste lijken wat licht maar dat komt door de flits van de camera.

At home I put some diamonds on the fabric so you can see, the diamonds at the bottom looks a bit light but that is because I had to use the flash from the camera.


Dit weekend ga ik eens wat sashings en cornerstones snijden en aan de diamantjes zetten, ben zelf zo benieuwd hoe het gaat worden.

This weekend I'm going to cut some sashings and cornerstones and sew them together with the diamonds, so i can see how its going to be.


5 opmerkingen:

Yvonne zei

De juiste kleuren van stof willen inderdaad nog al eens afwijken op een foto. Maar ook al lijkt eea fletser, het ziet er prachtig uit. Ik kijk al uit naar het eindresultaat.
Fijn weekend!

Judith zei

mooi! snap dat je meteen wilt zien hoe het lijkt met de sashings eraan :0) veel plezier!

Truus zei

Mooie stoffen heb je er bij uitgekozen--ben ook altijd nieuwsgierig hoe het dan bij elkaar staat.
Heb je op je camera ook een programma om bloemen te fotograferen? Dan zijn de kleuren veel natuurlijker.Die gebruik ik steeds om mijn werkstukken op de foto te zetten.
Succes met de sashings en cornerstones en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

jolanda zei

Wat komen de blokjes mooi uit tegen die rustige achtergrond. Volgens mij heb je een hele goede keus gemaakt en ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat.
Met wol heb ik nog nooit doorgequilt maar gebruik ik de Hobbs 80/20. Heb jij al eens zo'n quilt met wollen tussenvulling gewassen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit meer krimpt dan de Hobbs.

Hennie zei

Prachtige diamantjes heb je gemaakt, dit gaat super mooi worden.