Privacy verklaring

dinsdag 21 mei 2024

Scrappy Quilt socks

Op 2 mei (onze 19e trouwdag en de 38e verjaardag van dochter Lindy) met het mooie weer heerlijk buiten kunnen breien. Ik was begonnen met de Spring Shorty socks ( die ik nu iets langer brei) in de Goudvink (Bullfinch) kleur.
Deze kleur is van The Woolly Chicken uit haar maandelijkse vogel serie en het patroon is van Kay Jones.

On May 2 (our 19th wedding anniversary and daughter Lindy's 38th birthday) I was able to knit outside in the nice weather. Started with the Spring Shorty socks (which I now knit a little longer) in the Bullfinch color.
This color is from The Woolly Chicken from her monthly bird series and the pattern is from Kay Jones.

Op 7 mei was ik inmiddels aan mijn 2e sok bezig.

On May 7 I was working on my 2nd sock.

De volgende dag legde ik deze sok even apart, want 10 jaar geleden op 8 mei zond de Bakery Bears hun eerste video op youtube uit en nog steeds zit ik elke 2 weken  op vrijdag klaar om hun nieuwste opname te bekijken.
Ter gelegenheid van dit 10 jarig bestaan heeft Kay Jones  een patroon uitgebracht, de Scrappy Quilt socks en ook dit is weer zo'n patroon dat van de naald af vliegt.

The next day I put this sock aside, because 10 years ago on May 8, the Bakery Bears broadcast their first video on YouTube and every 2 weeks I am ready on Friday to watch their latest recording.
On the occasion of this 10th anniversary, Kay Jones has released a pattern, the Scrappy Quilt socks and this is another pattern that flies off the needle.

Op 17 mei waren de Scrappy Quilt sokken af en wat een geweldig patroon om te breien is dit. Ik heb hiervoor scraps gebruikt uit mijn voorraad.

On may 17 my Scrappy Quilt socks were finished and what a great pattern to knit this is. I used scraps from my stash.

Ik ben meteen aan een tweede paar begonnen. Nu met het garen van The Woolly Chicken, kleur Brian Boru's harp voor boord, hak en teen en de mini set We Three Kings voor de strepen.

I started immediately with a second pair. This time with yarn from The Woolly Chicken, color Brian Boru's harp for cuff, heel and toe and the mini set We Three Kings for the stripes.


Ook kreeg ik deze maand de 4e vogel kleur van The Woolly Chicken binnen. Dit keer is het de groenling.

I also got the 4th bird color from The Woolly Chicken, this time the greenfinch.

En nog een paar andere mooie kleuren.

And a few other colors.


Heb ik nog mooie boeken gelezen? Jazeker.
In 2 dagen tijd dit mooie boek van Soraya Lane  uitgelezen. De Italiaanse dochter is het 1e boek in een 8 delige serie genaamd De verloren dochters. Het volgende deel, De Cubaanse dochter, ligt al klaar.

Have I read any wonderful books lately? Sure.
I read this beautiful book by Soraya Lane in 2 days. The Italian Daughter is the 1st book in an 8-part series called The Lost Daughters. The next one, The Cuban Daughter, I already have ready to go.

Elk jaar staat er een leesboek in de schijnwerpers bij @geefeenboekcadeau voor een kleine prijs. Dit jaar is het Kom uit die kraan !! van Tjibbe Veldkamp & Alice Hoogstad.
Er zijn weer 4 boeken gekocht, 2 voor mijn kinderen (en kleindochters), 1 voor petekind en 1 voor mezelf.

Every year a Dutch book is in the spotlight at @geefeenboekcadeau for a small price. This year it is Kom uit die kraan !! van Tjibbe Veldkamp & Alice Hoogstad.
Another 4 books have been purchased, 2 for my children (and granddaughters), 1 for my goddaughter and 1 for myself.


 

5 opmerkingen:

Trijntje zei

Wat een mooie kleurencombinaties zijn je pakketjes met garen voor de sokken.
Krijg steeds vaker zin om ook sokken te breien bij het zien van jouw sokken, maar ik draag nooit sokken!!!
De titel/schrijver opgeslagen voor de volgende keer.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Alweer van die mooie sokken

Marion van de Sande zei

Wow, al die sokken, geweldig!

Waar koop jij die boeken? Ik zie ze alleen maar voor 15 euro.

Borduur of quilt je nog wel eens?

Coby Breitner zei

Zo leuk he dat verlopende garen. Nu ik begonnen ben met sokken breien vind ik dit ook zo leuk. Patronen breien moet nog even wachten. Oh ja de Bakery Bears kijk ik ook weleens, verslavend hoor youtube. Maar ja zo ben ik wel aan het breien geslagen.
Nog van harte gefeliciteerd!

anja zei

Wat leuk, ik lees net je berichtje op Ravelry in het Summer Sock Camp draadje, waar je je scrappy socks laat zien. Herkende je foto, dus even doorgeklikt om te zien of jij het inderdaad bent.
Ik doe er ook aan mee, dit jaar voor het eerst. Erg leuk, maar wat een actieve groep, alle berichtjes zijn haast niet bij te houden!!