Privacy verklaring

maandag 29 april 2024

Update februari

 3 maanden zijn er voorbij gegaan zonder ook maar een bericht te schrijven, het lijkt wel alsof de dagen weg vliegen. Ik zal maar snel een samenvatting geven van de maand februari.
We begonnen begin februari met de Valenscarf, een Valenvent patroon voor hun patrons georganiseerd door Kay Jones. Enorm leuk om te breien met 14 mini's en een contrastkleur.
Ik gebruik strengen uit de Doctor Who adventskalender 2021 van Het Wolbeest. De contrastkleur is 801 Boticelli Red van Malabrigo.

3 months have gone by without writing a single post, it seems like the days are flying away. I'll just quickly give a summary of the month of February.
The Valenscarf, a Valenvent pattern for their patrons organized by Kay Jones. Very fun to knit with 14 minis and a contrast color.
I use skeins from the Doctor Who advent calendar 2021 from @het_wolbeest. The contrast color is 801 Boticelli Red from malabrigo.


Tussen al het breien door ben ik ook bezig geweest met sterren te maken voor mijn Pippi Langkous sterren quilt. Het einde is in zicht.

In between all the knitting, I am also been busy making stars for my Pippi Longstocking star quilt. The end is in sight.

Het tweede boek voor de Reading Corner cowl is De geest van Danielle Steel. Het is al een wat ouder boek, maar wat een geweldig verhaal.
In het boek worden kleuren genoemd die in het huis voorkomen, zoals creme, geel, grijs, blauw en perzikkleur. Ik had nog een mooie streng in voorraad waar deze kleuren in zaten.
Patroon: Kay Jones op hun youtube kanaal Bakery Bears, afleveringen van the Yarny Book Club.
Garen: craftfulness in de kleur Tea at Granny's.
Garen boord en tussenliggende strepen: Herbstblatt Regina in de kleur Baiserhauße.

The second book for the Reading Corner cowl is The Ghost by Danielle Steel. It is an older book, but what a great story. The book mentions colors that occur in the house, such as cream, yellow, gray, blue and peach. I still had a nice skein in stock that contained these colors.
Pattern: Kay Jones on their YouTube channel Bakery Bears, episodes of the Yarny Book Club.
Yarn: craftfulness in the color Tea at Granny's.
Yarn border and intermediate stripes: Herbstblatt Regina in the color Baiserhauße.



Ook waren er poppendekens in de maak voor een bijna jarige kleindochter en haar zus.
Eerst een gehaakte dekentje, daarna een quiltje en een gebreid dekentje voor de 2 dames.
Ik maak een roze en een paarse set.
.
There were also doll blankets in the making for an almost birthday granddaughter and her sister.
First a crocheted blanket, then a quilt and a knitted blanket for the 2 ladies.
I'm making a pink and a purple set.


De gehaakte poppendekentjes waren als eerste af. Daarna waren de poppenquiltjes aan de beurt.

The crocheted doll blankets were first finished. Next up are the doll quilts.

Dinsdagavond gaven we de eerste les van de workshop Sokken breien op de rondbreinaald bij tante tuttebol. Voor mijn vriendin en mij is dit nu de derde keer dat we de workshop geven.
Er werd weer hard gewerkt en wat vonden ze de opzet moeilijk, maar uiteindelijk slaagde iedereen erin. Daarna leren omgaan met de rondbreinaald maar dat hadden de meeste ook vrij snel door. Nu thuis de boord afbreien en het been.

Tuesday evening we gave the first lesson of the Sock knitting on the Circular Needle workshop at tante tuttebol. For my friend and me, this is now the third time we have given the workshop.
They worked hard again and they found the setup difficult, but in the end everyone succeeded. Then they learned to use the circular needle, but most of them figured that out pretty quickly. Now they can knit the cuff and the leg at home.

Ik zal zo snel mogelijk een update over maart en april schrijven. Ook heb ik de boekenlijst aan de rechterkant bijgewerkt.

I will write an update on March and April as soon as possible. I also updated the book list on the right.

4 opmerkingen:

Trijntje zei

Je kleindochters waren vast heel blij met hun dekentjes.
Wat leuk dat je weer samen met je vriendin een workshop rondbreien gaat geven.
Ja de dagen vliegen voorbij-- onvoorstelbaar dat het morgen alweer mei is.
Gezellige dag vandaag
groetjes, Truus uit Drenthe

Frederika zei

Dat zijn leuke poppendekentjes. Mooie kleurtjes, ze gaan daar vast heel blij van worden

jmk zei

Good to hear from you and to see that you've been keeping busy. :)

Coby Breitner zei

Oh oh Carin wat heb ik je blog gemist. Lees er niet zoveel meer maar die van jou blijft 1 van mijn favorieten. Genoten over het boek en de dekentjes voor je kleindochters.
Maar zeker ook over de sokken. Vorige week heb ik mijn 1e les sokken gehad. As donderdag de 2e. Van teen naar been en op de rondbreinaald. Dondedag leren we de hiel. Tot nu toe gaat dit mij beter af dan de trui.
Vlug je volgende blog lezen.
Wollige groetjes Coby