Privacy verklaring

zaterdag 27 mei 2023

Enjoy the long post

Precies 1 maand geleden schreef ik mijn laatste berichtje. Ik was zo druk met van alles en nog wat dat ik het steeds uit bleef stellen, maar vandaag ben ik er dan toch voor gaan zitten. Ik schrijf alles op in dagboek vorm zodat ik niets vergeet.
29 april
Samen met een vriendin bestelde we afgelopen week elk 2 verrassingszakken bij @knit.and.love. Een zak met 2 strengen alpaca sock en een zak met 2 strengen high twist sock. Omdat ze bij elkaar zaten, hebben vriendin en ik steeds om en om een kleur gekozen. Dit zijn mijn strengen, links de alpaca sock en rechts de high twist. De streng die bovenaan ligt had ik er apart bij besteld.
Er zat zelfs een super leuk projecttasje bij dat ik aan mijn vriendin gaf en ik kreeg de snoepjes steekmarkeerder.

Exactly 1 month ago I wrote my last message. I was so busy with all kinds of things that I kept putting it off, but today I finally sat down for it. I write everything down in a diary form so that I don't forget anything.
April 29
Together with a friend, we each ordered 2 surprise bags from @knit.and.love last week. A bag of 2 skeins of alpaca sock and a bag of 2 skeins of high twist sock. Because they were together in the bag, my friend and I chose a color alternately. These are my skeins, on the left the alpaca sock and on the right the high twist. I had ordered the skein at the top separately. There was even a super nice project bag that I gave to my friend and I got the candy stitch marker.

1 mei
Gisteren een fijne wandeling gemaakt bij ons in de buurt, heerlijk genieten van de zon. Met de jas uit was het nog warm.
Voor stukken langer dan 10 minuten ben ik wel aangewezen op de rollator. Ik loop dan rechter op en daardoor doen de schouders en rug minder zeer. Ook qua benauwdheid loopt dit veel prettiger en hoef ik niet te stoppen.
Vorige keer zonder rollator dit stuk gelopen maar dat was geen feest. Veel pijn nadien en constant moeten stoppen vanwege de benauwdheid.
Ik heb nog een oudje  die erg zwaar is, maar ik ga nu op zoek naar een hip exemplaar, het liefst in het rood of blauw

May 1
We took a nice walk in our neighborhood yesterday, enjoying the sun. It was still warm with the jacket off.
For walks longer than 10 minutes I have to rely on the rollator. I then walk straighter and that makes the shoulders and back hurt less. This is also much more pleasant in terms of shortness of breath and I don't have to stop. Last time I walked this piece without a rollator, but that was no party. Lots of pain afterwards and constantly having to stop because of the shortness of breath.
I still have an oldie  that is very heavy, but I am now looking for a hip one, preferably in red or blue.








3 mei
De Chicky Lace sokken zijn af, een gratis patroon van @sokken_van_pien op Ravelry.
Garen: Vincent van Gogh van Opal, kleur 5437 Das Restaurant de la Sirène in Asnières.

May 3bake
The Chicky Lace socks are finished, a free pattern from @sokken_van_pien on Ravelry.
Yarn: Vincent van Gogh from Opal, color 5437 Das Restaurant de la Sirène in Asnières.

7 mei
De Bakery Bears zijn begonnen met hun Summer of Stitching voor hun patrons. Kay Jones heeft als eerste patroon de Beachcomber sokken ontworpen.
Ik kreeg van de week een aantal strengen binnen van @wolmetverve waaronder ook de kleur Beach en daarmee brei ik de sokken.

May 7
The Bakery Bears have started their Summer of Stitching for their patrons. Kay Jones designed the Beachcomber socks as the first pattern.
This week I received a number of skeins from @wolmetverve including the color Beach and I knit the socks with that.



11 mei
Vandaag kwam Catootje binnen wandelen en ze voelt zich al thuis. Ze is gemaakt door @pop.geluk of te  wel @_marion_anderson op Instagram. Ik vroeg om rode laarsjes, een rood vestje en een romantisch jurkje. Marion is daarin goed geslaagd.

May 11
Today Catootje walked in and she already feels at home. She was made by @pop.geluk aka @_marion_anderson on Instagram. I asked for red boots, a red cardigan and a romantic dress. Marion succeeded well in that.

13 mei
Elk jaar staat er een prentenboek in de schijnwerpers bij @geefeenboekcadeau voor een kleine prijs. Dit jaar is het Kleine ijsbeer van Hans de Beer. Er zijn weer 4 boeken gekocht, 2 voor mijn kinderen (en kleindochters), 1 voor petekind en 1 voor mezelf.

May 13
Every year a picture book is in the spotlight at @Geefeenboekcadeau for a small price. This year it is Little Polar Bear by Hans de Beer. Another 4 books have been bought, 2 for my children (and granddaughters), 1 for my godchild and 1 for myself.

18 mei
Mijn man was gisteren jarig en toen zijn we samen een middag naar Heinsberg (Duitsland) geweest. Heerlijk gegeten (als je in Duitsland bent moet je gewoon de bradwurst eten) en van de natuur genoten. Als afsluiter dicht bij huis warm appeltaart met slagroom en ijs.
Ik vond in een supermarkt daar ook nog deze 4 mooie bollen sokkenwol. Het was de hele dag schitterend mooi warm weer.

May 18
It was my husband's birthday yesterday and we went to Heinsberg (Germany) together for an afternoon. Delicious food (if you are in Germany you just have to eat the bradwurst) and enjoyed nature. To end the day we had warm apple pie with whipped cream and ice cream. I also found these 4 beautiful balls of sock wool in a supermarket there. The weather was beautiful and warm all day long.






21 mei
Met deze kleurtjes aan je voeten wordt je vanzelf vrolijk. Deze Footprints vanilla sokken zijn gebreid met Wooladdicts Footprints van @langyarns_nl kleur 0006.

May 21
With these colors on your feet you will automatically be happy. The Footprints vanilla socks are knitted with Wooladdicts Footprints from @langyarns_nl color 0006.

22 mei
Bezig met een nieuw quiltje voor op de eettafel. De rode en creme stofjes worden strikjes, gemaakt met de malletjes van de Dress Code quilt van @notjuzahuswife

May 22
Busy with a new quilt for the dining table. The red and cream fabrics become bows, made with the templates of the Dress Code quilt by @notjuzahuswife


23 mei
En dan krijg je zomaar een aantal prachtige steekmarkeerders toegestuurd van een lief iemand. Anita (@anita.vlijtige.handjes op IG) ontzettend bedankt, ze zijn echt prachtig en de eerste is al in gebruik.

May 23
And then you just get some beautiful stitch markers sent by someone. Anita (@anita.vlijtige.handjes on IG) thank you so much, they are really beautiful and the first one is already in use.

Het begin van de sok hierboven is voor de workshop Sokken breien op de rondbreinaald die een vriendin en ik samen gaan geven bij Tante Tuttebol . Hij start op 30 mei en zal uit 4 avonden bestaan, verspreid over 4 weken. De workshop zat heel snel vol en misschien dat we in het najaar weer een workshop geven.

The beginning of the sock above is for the workshop Knitting socks on circular needles that a friend and I are going to give together at Tante Tuttebol. It starts on May 30 and will consist of 4 evenings, spread over 4 weeks. The workshop filled up very quickly and we might give another workshop in the fall.

Vandaag
De laatste week deze 3 boeken gelezen. Verzoening van @deborahraney en  Het kleine straatje met het grote hart van @manuelainusa, beide boeken in 2 avonden uit gelezen. Boeken van deze schrijfsters kan ik bijna niet wegleggen 😂.
De patchworkfamilie van @cathybramley was ook een mooi boek om te lezen, uitgelezen in 3 avonden.

Today
Read these 3 books in the last week.
Bridges by @deborahraney and Het kleine straatje met het grote hart by @manuelainusa (no English translated), read both books in 2 evenings. I can hardly put down books by these authors 😂. @cathybramley's patchwork family was also a nice book to read, finished in 3 evenings.


Vanmorgen vroeg ook al begonnen met een nieuwe sok (ik stond om 5.45 uur op). Ik brei hem samen met mijn internet vriendinnetje Else, want zij kocht dezelfde kleur (Opal Regenwald 18, nummer 11202) toen ze naar de opening van Tante Tuttebol kwam. We spraken toen af dat we het samen zouden breien als we een patroon gevonden hadden. Het gaan de Just add Magic sokken worden.

Started a new sock early this morning (I was up at 5.45 AM). I knit it together with my internet friend Else, because she bought the same color (Opal Regenwald 18, number 11202) when she came to the opening of Tante Tuttebol. We then agreed that we would knit it together when we found a pattern. It will be the Just add Magic socks.



9 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Zo maar je hebt je niet verveeld zie en lees ik zo, succes met alles......................liefs. Conny

jmk zei

Good to have an update from you. So nice to see all the pretty yarns and the lovely things you make with them, and to know that you are doing well. Catootje is a dear! ❤

Truus zei

Oh wat goed dat je samen met iemand een workshop sokken breien op de rondbreinaald geeft! Dat dit weer kan!
Jammer alleen dat je zo ver weg zit,anders zou ik me ook opgeven.
Zonnige Pinksterdagen en groetjes, Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Ha Carin, ja ik miste je al een beetje op je blog maar gelukkig zie ik je vaak op insta of fb langskomen. Heerlijk weer zo'n leuk verhaal. Inspiratie genoeg wat betreft boeken. De boeken van Manuela ben ik ook al in bezig, heerlijk leesvoer. Wil nog drie delen kopen want ga bijna een weekje met vakantie. Stond vorige week bij Sugar en Spice en wist niet meer welke delen ik nou al had, want zij verkopen ze ook.
Je bent zo goed he met de sokken breien, super kleurtjes.
Groetjes Coby

juffrouw Ooievaar zei

Ja de tijd gaat snel, zeker als je zoveel fijne hobby’s hebt.
Catootje is echt een schatje en je steekmarkeerders zijn plaatjes, leuk die tulpjes/bloempjes.
Als ik dit schrijf is de workshop al weer geweest, ik hoop dat het gezellig was.
Groetjes en tot een volgende keer, Anita

Marion van de Sande zei

Wat leuk dat je weer eens geschreven hebt!

Ik geloof meteen dat de sokkencursus snel vol zat, ik zie het steeds meer om me heen, mensen die hun eigen sokken breien. Ik ben na 2 paar gestopt, Theo draagt ze alleen wanneer het heel, heeeel koud is. En zelf hou ik helemaal niet van sokken dragen dus liefst zo dun mogelijk.

Ik ben bezig met een quilt af te maken en daarna mag ik weer eens borduren. Af en toe kijk ik een flosstube, zó leuk. En als ik de nieuwe patronen van Brenda Gervais of Blackbird Designs zie...

Dat grote water bij Heinsberg ken ik, goed idee, gaan we binnenkort weer eens heen.

Chookyblue...... zei

Lots of lovely projects... What a beautiful spot for you walk......

Marguerite zei

Leuk al die verschillende sokken.
Draag je ze ook? Bij mij verdwijnen ze in een la

Anoniem zei

Leuk de pop van Marion Anderson ,jammer zit ik niet op Facebook of instagram dus bestellen lukt dan niet ,zou zo de bedjes willen kopen zo leuk ,maar helaas ,ooit had ze een leuk blog daar kon je nog een reactie zetten .

Sterkte met alles en succes met breien ,knuffel voor jullie Jack Russell .

Gr Petra.