Privacy verklaring

dinsdag 21 februari 2023

Big surprise

 Op 1 februari begon Valenvent. Kay Jones gaf een patroon aan hun patrons, The Cherish Cowl. De bedoeling was om elke dag, tien dagen lang, een kleur te breien. Ik gebruikte hiervoor 10 mini strengen van The woolly chicken yarns. Op de 10e dag had ik de col af.

Valenvent started on February 1. Kay Jones gave their patrons a pattern, The Cherish Cowl. The intention was to knit a color every day for ten days. I used 10 mini skeins from The woolly chicken yarns for this. On the 10th day I finished the cowl.

Op 11 februari was het dan zover, de opening van wolwinkel Tante Tuttebol.

On February 11, the opening of wool shop Tante Tuttebol was finally here.

Het was de hele dag razend druk en zelfs ik heb klanten geholpen. Rond het middaguur klopte er ineens iemand op mijn schouder en tot mijn grote verrassing stond daar Else, mijn internet vriendinnetje. Het was 11 jaar geleden dat ik haar gezien had tijdens een open dag bij Quiltatelier Wendy Vosters. Ze hadden er 2 uur over gedaan om er te komen en wat was het geweldig om haar weer te zien. Natuurlijk moest er een foto genomen worden. Het was zo'n grote verrassing voor me, echt super geweldig.

It was extremely busy all day and even I helped customers. Around noon someone suddenly tapped on my shoulder and to my great surprise there was Else, my internet friend. It was 11 years ago that I had seen her during an open day at Quilt atelier Wendy Vosters. It had taken them 2 hours to get there and it was great to see her again. Of course a photo had to be taken. This was such a big surprise for me and I loved it.

Om 16 uur werd de deur dicht gedaan en Anja kon terug kijken op een geweldige opening van haar nieuwe winkel.

At 4 pm the door was closed and Anja could look back on a great opening of her new store.

Inmiddels is ook de eerste workshop bekend. Mr. Knitbear komt op 5 april de cursus Dubbel Breien geven. Ik ga er ook naar toe want ik wil dit graag leren.

The first workshop has now also been announced. mr. Knitbear will be teaching the Double Knitting course on April 5th. I'm going there too because I want to learn this.

Met de tafelloper voor op de handwerktafel in de winkel ben ik inmiddels bezig met de 4e kleur. Hij is nu ongeveer 180 cm lang. Ik ben benieuwd hoe lang hij is als bol 4 helemaal op is.

With the table runner for the large table in the store I am now working on the 4th color. He is now about 180 cm long. I wonder how long it will be when ball 4 is completely knit up.

Na 15 maanden eindelijk weer kunnen fietsen, weer een stukje verder met de revalidatie. Hierdoor kon ik 15 februari ook weer naar de quiltbee, wat heb ik de dames gemist.
Ik had mijn Pippi Langkous sterren quilt meegenomen en 2 sterren gemaakt. Voor het eerst na de operatie (half jaar geleden) weer een quiltnaald vastgehouden.

Finally able to cycle again after 15 months, another bit further with the rehabilitation. Because of this I was able to go to the quiltbee again on February 15, how I missed the ladies.
I brought my Pippi Longstocking star quilt and made 2 stars. Held a quilting needle for the first time after surgery (half a year ago).

Ruim 2 weken geleden ontving ik ook deze 10 mini strengen van Atelier Sopra. Ik had ze besteld om er de Eremophila shawl van Ambah O'Brien mee te maken. Natuurlijk moet ik eerst nog wat andere projecten afmaken.

More than 2 weeks ago I also received these 10 mini skeins from Atelier Sopra. I ordered them to make the Eremophila shawl from Ambah O'Brien. Of course I have some other projects to finish first.

Verder heb ik deze mooie handwerktas van Knitpro gekocht bij Tante Tuttebol van een cadeaubon die ik kreeg voor mijn verjaardag. Deze tas komt uit de Bloom serie.

I also bought this beautiful craft bag from Knitpro at Tante Tuttebol from a gift voucher I received for my birthday. This bag comes from the Bloom series.

Hij is heel ruim en ik kan nu mijn brei of haakspullen fijn meenemen als ik op dinsdagmiddag naar het brei/haakcafe bij Tante Tuttebol ga en op vrijdagmiddag naar het brei/haakcafe in de bibliotheek.

It is very spacious and I can now take my knitting or crocheting stuff with me when I go to the knitting/crochet cafe at Tante Tuttebol on Tuesday afternoon and to the knitting/crochet cafe in the library on Friday afternoon.


En ja, op woensdagmiddag ben ik naar de quiltbee en op maandag- en donderdagmiddag heb ik fysio. Meestal ga ik op donderdag na de fysio ook nog even langs de winkel om wat bolletjes wol in de kasten te leggen die binnen gekomen zijn. Je ziet, vervelen doe ik me zeker niet.

And yes, on Wednesday afternoon I go to the quiltbee and on Monday and Thursday afternoon I have physio. Usually on Thursday after the physio I also drop by the store of Tante Tuttebol to put some balls of wool in the cupboards that have come in. You see, I certainly don't get bored.


 

8 opmerkingen:

jmk zei

Wow! What a busy, and fun, time! Hooray for cycling again. I love that you have all these groups to attend.

Else zei

Als ik er nog aan terug denk weer LACH op mijn gezicht! Het was echt SUPER dat gezicht van jou, Was fijn om jou na al die jaren weer een live te zien en te knuffelen. (die gaan we nog eens wat langer overdoen en niet over 10 jaar)

Wat een mooie winkel en wat fijn dat jij er je plekje heb gevonden.

Nog mooier nieuws dat je ook weer op de fiets kan echt zo blij voor je!
En met die mooie gevulde tas een feestje om op pad te gaan.
Mooie projecten ben je mee bezig, geniet er maar lekker van

Dikke knuffel, Else

Maggie zei

Wow that wool shop looks amazing. Love your cowl and the beautiful new mini skiens

Coby Breitner zei

He blij met een blog van je Carin. Zag op insta al van je fiets avontuur, wat zal je bij zijn zeg. Geeft je toch weer een bepaalde vrijheid. Wat een mooie gezellige winkel is dat zeg. Zo jammer dat het allemaal voor mij niet in de buurt is, log cabin zou ik ook zo graag eens heen gaan.
Ben blij voor je dat je weer zoveel kan ondernemen, van handwerken en je quiltmaatjes wordt je toch heel blij.
Fijne dag, groetjes Coby

Truus zei

Geweldig allemaal wat jij weer elke week allemaal doet!
En heerlijk dat je nu weer zelf ergens heen kunt fietsen en weer kunt quilten.
De winkel ziet er prachtig uit en gezellig.
Gezellige dag en groetjes, Truus uit Drenthe

Marion van de Sande zei

Dat klinkt allemaal heel goed Carin, volgens mij gaat het heel erg de goede kant op met jou. Lekker om iedere dag zo actief bezig te zijn. Mijn vrije tijd gaat op dit moment weer uit naar quilten maar ik zal zeker eens de winkel van binnen gaan bekijken.

juffrouw Ooievaar zei

Wat fijn dat het goed met je gaat (op het hoesten na dan) ook dat je weer kunt fietsen is fijn, zeker voor een klein stukje pak ik altijd de fiets. Wat leuk dat je alle boeken die je gelezen hebt voor ons in een overzicht hebt gezet. Komt mooi uit voor mij, want ik wil graag weer wat meer gaan lezen. Gezellig de opening van de winkel, ziet er goed uit.
Handwerken met andere dames is altijd gezellig.
Hartelijke groeten en een fijne avond, juffrouw Ooievaar

Anoniem zei

Leuk hoor een nieuwe winkel op brei gebied tegenwoordig knap om zoiets op te zetten , via het blog wat Else ooit had veel meegekregen van haar brei kunsten dus niet vreemd dat ze de moeite gehad genomen om te komen kijken !
Wie weet lezen we ook weer iets van Boompies eigenhandigheidjes ,zo gezellig er blijven steeds minder bloggers over .

Groetjes Femke.