Privacy verklaring

maandag 3 januari 2022

Booklist 2021

Aan de rechterzijkant heb ik altijd een lijst staan met daarin de boeken die ik in dat jaar gelezen heb. Die lijst plaats ik nu hier, zodat ik de lijst leeg kan maken en er de boeken in kan zetten die ik dit jaar ga lezen.
In 2021 heb ik 48  boeken gelezen, uit verschillende genres zoals jullie kunnen zien. Onder de plaatjes schrijf ik (zoveel mogelijk) de Nederlandse titels en schrijvers, voor als iemand dat boek wil lezen.

In the right sidebar I have a list with books I had read in 2021. I'm going to place that now here, so that I can empty the list and put the books in that I'm going to read this year.
In 2021 I read 48 books, from different genres as you can see. Under the pictures I write the titles and authors in Dutch, the pictures show the English titles (except for the ones that were not translated to English).



1. Jenny Colgan - Winter in de kleine bakkerij (Little Beach Street Bakery #3)
2. Debbie Johnson - Thuis in het Duincafé (comfort food cafe #3)
3. Colleen Cross - Jong gehekst is oud gedaan (Westwick witches #1)

4. Sandra Berg - Silhouet van ijs
5. Robyn Carr - Dromen van Vrijheid (Virgin River #11)
6.  Josephine Rombouts - De weg naar Cliffrock Castle


7. Roberta Marasco - Het geheim van de thee
8. Kelly Morgan - Het begint met een blik (Redwood Ridge #1)
9. Kelly Morgan - Het begint met een kus (Redwood Ridge #2)

10. Kelly Morgan - Het begint met een nacht (Redwood Ridge #3)
11. Nicola May - Het winkeltje in Cockleberry Bay (Cockleberry Bay #1)
 12. Nicola May - Ik zie je in Cockleberry Bay (Cockleberry Bay #2)

13. Nicola May - Een nieuwe kans in Cockleberry Bay (Cockleberry Bay #3)
14. nicola May - Winter in Cockleberry Bay (Cockleberry Bay #4)
15. Sherryl Woods - De mooiste overwinning (Sweet Magnolias #1)

16. Jen Minkman - Schaduw van de tijd
17. Jen Minkman - Stilte in de storm
 18. Nicola May - Kerst met Evie

19. Colleen Cross - Een goede spreuk is het halve werk (Westwick witches #2)
20. Jen Minkman - Het laatste licht
 21. Julie Caplin - De kleine theewinkel van Tokio

22. Jen Minkman - De jongen uit het woud
23. Roz Marshall - Vang me op
24. Sherryl Woods - Rozen in bloei (Rose cottage sisters #1)

25. Nora Roberts - Begraven geheimen
26. Nora Roberts - Bruisende finale
27. Jenny Colgan - Op goed geluk (Scottish bookshop #1)

28. Pieter Omtzigt - Een nieuw sociaal contract
29. Federica Brunini - De geheime Bed & Breakfast
30. Jenny Colgan - Zoek de zon op (Scottish Bookshop #2)

31. Sherryl Woods - Onder de appelbloesem (Rose Cottage Sisters #2)
32. Carla Vermaat - Een zomer in Cornwall
33. Jacodine van de Velde - Zwarte koffie, macchiato & takkenthee

34. Holly Martin - Het dorpje Happiness (The Happiness #1)
35. Beverly Lewis - De tondeldoos (Family Miller #1)
36. Holly Martin - Het geschenk van Happiness (The Happiness #2)

37. Julie Caplin - Het kleine café in Kopenhagen
38. Beverly Lewis - Het zakhorloge (Family Miller #2)
 39. Raynor Winn - Het zoutpad

40. Sarah Morgenthaler - Droomvakantie (Moose Springs #1)
41. Sarah Morgenthaler - Droomman (Moose Springs #2)
42. Sarah Morgenthaler - Droomuitzicht (Moose Springs #3)

43. Nicola May - Mr. Swipe Right
44. Anne West - De kleine theetuin in de duinen
45. Manuela Inusa - De theewinkel vol geluk (Valerie Lane #1)

46. Debbie Johnson - Zonnige dagen in het duincafé (Comfort Food Cafe #4)
47. Jenny Colgan - Eindeloos dichtbij (Scottish Bookshop #3)
48. Nicola May - Welkom in Ferry Lane (Ferry Lane Market #1)

Alle 48 boeken waren weer erg mooi om te lezen. De meeste boeken die ik las waren van Jenny Colgan en Nicola May en naast deze 2 schrijfsters staan Debbie Johnson, Sherryl Woods en Robyn Carr in mijn top 5 van meest gelezen schrijfsters.
Het mooiste boek wat ik gelezen heb het afgelopen jaar? Dat zijn er 3. Tot mijn verrassing zijn alle drie de boeken geschreven door voor mij nieuwe schrijfsters. Het geheim van de thee van Roberta Marasco (boek 7), De geheime Bed & Breakfast van Federica Brunini (boek 29) en De theewinkel vol geluk van Manuela Inusa (boek 45). Echte aanraders !
Hebben jullie veel boeken gelezen in 2021?

All 48 books were again very nice to read. Most of the books I read were by Jenny Colgan and Nicola May and next to these 2 writers Debbie Johnson, Sherryl Woods and Robyn Carr are in my top 5 most read writers.
The best book I've read in the past year? There are 3. To my surprise, all three books are written by new writers for me. Le regole del tè e dell'amore (original Italian title) by Roberta Marasco - book 7, Due sirene in un bicchiere (original Italian title) from Federica Brunini (book 29) and Der kleine Teeladen zum Glück (original German title) by Manuela Inusa - book 45. Highly recommended but so far I didn't see them translated into English.
Did you read many books in 2021?


8 opmerkingen:

Maggie zei

You read a good amount in 2021 and I like to see what others have been reading so thanks for sharing.

Marguerite zei

Wauw bijna 1 boek per week.
Zou willen dat ik mezelf er de tijd voor zou gunnen.
Ben benieuwd naar de boeken die je dit jaar gaat lezen.

Marianne zei

Afgelopen jaar heel weinig, maar 12 boeken. Ik ben gewend tegen de 100 te lezen per jaar, maar lukt gewoon niet meer. Maar ben volle moed weer begonnen, wel oudjes uit ruilbibliotheek, diverse genres. Momenteel De Lokvogel.

Code Lief zei

Een mooie lijst! Ik ben een overstap aan het maken naar luisterboeken, omdat ik tijdens mijn werk (schoonmaak) dan lekker kan luisteren én ik kan breien en luisteren tegelijk. Dat is toch gemakkelijker dan een boek balanceren op de knieën.

Ik ben lid van de bibliotheek (en gebruik hun app De Luisterbieb), en koop niet zoveel boeken. Ik had wel 'De Heks van Limbricht', van Susan Smit gekocht, maar die heb ik nog niet helemaal uit. het is wel interessant, maar mijn handen vinden een boek ondertussen zwaar (de artrose) en de tijd...
Geluisterd heb ik naar alle boeken op de app van Jonas Jonasson. Zijn bekendste zal 'De honderdjarige man die uit het raam klom en verdween' zijn, maar 'Het geniale bommenmeisje' vind ik erg leuk. Er zijn veel kluchtige verwikkelingen in zijn boeken, daar moet je van houden (heel erg, hier ;).
'Als je het licht niet kunt zien' van Anthony Doerr is een mooi oorlogsverhaal, waar Scheepjes vorig jaar de CAL D'HISTOIRE NATURELLE aan had gekoppeld. Toen ik dat luisterde, stond ik te huilen tijdens het poetsen.
En eigenlijk wilde ik vorig jaar een deken maken van lapjes die ik n.a.v. boeken zou hebben gebreid, maar dat is bij maar één lapje gebleven.....

Chookyblue...... zei

wow you did amazing on the reading stakes..........I did listen to one audio book. I got a bit hooked on podcasts last year.......

Coby Breitner zei

Ohhh Carin wat heb je mij weer blij gemaakt. Uit jouw lijst maak ik dan altijd mijn eigen lijst die ik wil gaan lezen.
Dankjewel voor het bijhouden.
Groetjes Coby

Wendy Vosters zei

Ik ben altijd ongelofelijk blij met jouw boekenlijstjes !! Ik weet nooit wat ik moet kopen.. de keren dat ik een boek koop en dan na een paar bladzijden denk: nahhhhh... Ik ken ook al die schrijvers niet, maar met jouw lijstje heb ik weer veel meer namen die ik kan onderzoeken ! Dank je wel !! Waar haal jij die interessante schrijvers vandaan ? Is er op internet een soort van wizard die je in kan vullen en dat je dan een hoop mooie boekentips krijgt ? Of een blog of zo ?

Elza zei

Je weet dat ik ook veel boeken lees, heerlijk om te doen. Ik zie veel mooie boeken in jouw lijstje staan die ik ook even opschrijf. We gaan lekker door met lezen in het nieuwe jaar. Groetjes Elza.