Privacy verklaring

zaterdag 11 september 2021

I-Spy quilt for Loïs

Meer dan 1 maand geleden schreef ik mijn laatste berichtje hier. Ik was voornamelijk druk met het doorquilten van de I-Spy quilt voor kleindochter Loïs. 

More than a month ago I wrote my last message here. I was mainly busy quilting the I-Spy quilt for granddaughter Loïs.

De top stond al enige tijd in elkaar maar het doorquilten moest nog gedaan worden en aangezien ze vorige week op 6 september een half jaar geworden is, werd dit ook tijd.

The top had been put together for some time but the quilting still had to be done and since she turned six months last week on September 6, it was time too.


Nu kunnen ze samen plaatjes gaan zoeken op deze quilt of op de quilt van Lana die de haar quilt elke dag gebruikt.

Now they can look for pictures together on this quilt or on Lana's quilt who uses her quilt every day.



Ook de achterkant ziet er gezellig uit.

The back looks nice too.


Ik koos voor een stof met 7 verschillende bosdieren die kleren aanhebben. Van elke diersoort is er een meisje en een jongetje. We zien vossen, konijnen, beren, eekhoorns, wasberen, muizen en uilen. Voor ik vragen hierover krijg, ik heb geen idee meer waar ik dit gekocht heb of van welke firma het is.

I chose a fabric with 7 different forest animals that have clothes on. There is a girl and a boy of every animal species. We see foxes, rabbits, bears, squirrels, raccoons, mice and owls.


Het stof was maar 110 cm breed, dus moest ik er iets op verzinnen zodat het breder werd. Aangezien het bosdieren zijn, maakte ik er een bospad langs van allerlei groene stofjes.

The fabric was only 110 cm wide, so I had to come up with something to make it wider. Since they are forest animals, I made a forest path along with all kinds of green fabrics.


Voor de afwerkbies koos ik een stof met (bos)aardbeien. De quilt is 130 cm x 152 cm (10 x 12 blokjes). Elk blokje is 13 x 13 cm.

For the binding I chose a fabric with (wild) strawberries. The quilt is 130 cm x 152 cm (10 x 12 blocks). Each block is 13 x 13 cm.



5 opmerkingen:

Carolien zei

Zo leuk weer! Fijn weekend!

Marilyn zei

These quilt are so cute & help them learn st an early age.
Marilyn

Code Lief zei

Het is een heel mooie quilt geworden! En de dagen gaan snel hè , daar heb ik ook last van.

Coby Breitner zei

Ohh Carin, blijer kan je mij niet maken met zo'n heerlijk blog van jou. Natuurlijk met de prachtige herfst-header, wat een foto's ik word er blij van. En dan hoe toepasselijk een bos-achterkant, ik zit dit blog te lezen in ons huisje midden in het bos. Geweldig leuke stof. Minder leuk ons huisje in het bos moet verhuizen. We gaan nu naar Aalten naar een echte camping. Niet mijn echte keus maar er is weinig andere keus. Een stuk grond in het bos is niet te betalen. Alles heeft ook een voordeel want in dit grote bos ben ik ook weleens een beetje bang geweest. Dus ja.....
En dan die twee schatjes op de foto, ze zijn toch geweldig en dan als ze straks gaan kletsen nou dan worden al die bosdieren benoemd hoor omaaaaaaa ken je die en die en die.....
Tot snel volgend blog, groetjes Coby

jmk zei

I do love these I-Spy quilts. And I like how you handled the back - very nice!