Privacy verklaring

vrijdag 9 juli 2021

Tour de France day 11 - 13 and some quilting

Dag 11 - 7 juli
Parcour Sorgues – Malaucène (199 km)
Gisteren kreeg het peloton na de echte rustdag ook nog een relatieve rustdag op de fiets om weer op toerental te geraken. We zaten in Albertville aan de poort van de Alpen, maar deze keer ging het van hieruit echter niet omhoog maar met de Isère- en de Rhônevallei werd gekozen voor een parcours voor sprinters. In de straten van Valence sprint Mark Cavendish naar de 33e Touretappezege in zijn carrière en Tadej Pogacar behoudt de gele trui.

Day 11 - July 7
Track Sorgues – Malaucène (199 km)
Yesterday, after the real rest day, the peloton also got a relative rest day on the bike to get back up to speed. We were at the gateway to the Alps in Albertville, but this time it didn't go up from here, but with the Isère and Rhône valleys, a course for sprinters was chosen. In the streets of Valence, Mark Cavendish sprints to the 33rd Tour stage victory of his career and Tadej Pogacar retains the yellow jersey.

Vraag 11: Hoe heet de beroemde kale berg die vaak wordt opgenomen in de ronde van Frankrijk?
De kleur van vandaag:

Question 11: What mountain has the nickname 'The beast of Provence' or 'The bad mountain'.
Color of today:

Dag 12 - 8 juli
Parcour Saint-Paul-Trois-Châteaux – Nîmes (159.5 km)
Tussen de vlakke etappes door was dit de rit waarnaar wordt uitgekeken door de wielerliefhebbers. Met twee keer de Mont Ventoux op de route moesten de klassementsrenners met de billen bloot moeten. De eerste keer werd de Mont Ventoux beklommen vanuit Sault. Deze kant is minder zwaar dan de meest gangbare kant vanuit Bédoin. Na een lange afdaling en een vlak gedeelte volgde de ontknoping op de tweede passage van de Mont Ventoux. De klim vanuit Bédoin was aanmerkelijk zwaarder: 15,8 kilometer aan 8,5 procent. Wout van Aert won de 11e etappe.

Day 12 - July 8
Track Saint-Paul-Trois-Châteaux – Nîmes (159.5 km)
Between the flat stages, this was the ride that is eagerly anticipated by cycling enthusiasts. With twice the Mont Ventoux on the route, the classification riders will have to bare their buttocks. The first time, Mont Ventoux is climbed from Sault. This side is less heavy than the most common side from Bédoin. After a long descent and a flat section, the climax takes place on the second passage of Mont Ventoux. The climb from Bédoin is considerably heavier: 15.8 kilometers at 8.5 percent. Wout van Aert won the 11th stage.

Vraag 12: In welk gebied liggen de mooiste lavendelvelden?
De kleur van vandaag:

Question 12: In what region are the most beautiful lavender fields?
Color of today:

Dag 13 - 9 juli
Parcour Nîmes – Carcassonne (220 km)
Gisteren heeft Nils Politt voor het eerst in zijn carrière een etappe in een grote ronde gewonnen. De 27-jarige Duitser van Bora-Hansgrohe zat in de twaalfde etappe van de Tour de France in een grote kopgroep en reed de laatste twaalf kilometer alleen. Tadej Pogacar behoudt de gele trui.

Day 13 - July 9
Track Nîmes – Carcassonne (220 km)
Yesterday Nils Politt won a stage in a Grand Tour for the first time in his career. The 27-year-old German from Bora-Hansgrohe was in a large leading group in the twelfth stage of the Tour de France and rode the last twelve kilometers alone. Tadej Pogacar retains the yellow jersey.

Vraag 13: In welke stad start de 13e etappe en is deze stad tevens de naam van een bordspel?
De kleur van vandaag:

Question 13: In what city starts round 13? (also the name of a board game)
Color of today:

Ik heb inmiddels weer wat aan mijn sokken en de jelly roll blanket gebreid, maar ik ben ook met wat anders bezig geweest. Want afgelopen woensdag zijn we na 9 maanden weer bij elkaar gekomen met de dames van de quiltbee en dat was reuze gezellig.

In the meantime I've worked on my socks and the jelly roll blanket again, but I've also been busy with something else. Because last Wednesday we got back together after 9 months with the ladies of the quiltbee and that was great fun.

Ik nam de kleine versie van de Stonefields quilt mee, een patroon van Susan Smith. Jullie vragen je misschien af hoe het komt dat jullie deze quilt nooit op dit blog gezien hebben. Dat komt omdat ik het middenstuk niet zelf heb gemaakt, tot dusver heb ik alleen 2 van de 4 rijen flying geese gemaakt.

I brought the small version of the Stonefields quilt with me, a Susan Smith pattern. You may be wondering why you have never seen this quilt on this blog. That's because I didn't make the center piece myself, so far I've only made 2 of the 4 rows of flying geese.

Ik kreeg dit vorig jaar januari opgestuurd door een hele lieve internetvriendin, die hem zelf niet meer ging afmaken en vroeg of ik hem wilde. Ik was er meteen verliefd op en zag mijn kleindochters al op de bank zitten onder deze quilt. Gisteravond de laatste flying geese rand eraan gezet en nu ga ik even bedenken hoe ik de volgende rand ga maken.

 I got this sent to me in January 2020 by a very sweet internet friend, who wasn't going to finish it herself and asked if I wanted it. I immediately fell in love with it and already saw my granddaughters sitting on the couch under this quilt. Last night I added the last flying geese border and now I'm going to think about how I'm going to make the next border.

 

En dan nu de antwoorden op de vragen.
Antwoord 11: Mount Ventoux

Antwoord 12: La Provence

Antwoord 13: Carcassonne

And now the answers to the questions.
Answer 11: Mount Ventoux

Answer 12: La Provence

Answer 13: Carcassonne

2 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Carin, ja dagje overgeslagen met blogs lezen. We waren druk in ons huisje in Ruurlo. Geen tour gezien, digitale tv verbinding is hier altijd slecht. Wat een leuke kleurtje voor de quilt zeg, leuk hoor dat ik je dat ook weer eens zie doen. Ik zie je boekenlijst, de Rose cottage serie heb ik al helemaal gelezen heerlijk wegdromen.
Fijne zondag groetjes Coby

Marion van de Sande zei

Wat een mooie geste van je vriendin, het is een leuke quilt! Jij hebt de oorspronkelijke versie toch ook ooit gemaakt?

Als ik jouw blog lees dan krijg ik zin om toch eens een jaar de Tour te gaan volgen. Heel soms zie ik een paar minuten en door de helicopters krijg je zo'n mooie beeld van Frankrijk.