Privacy verklaring

zaterdag 26 oktober 2019

Advent calendars for this year

De advent kalenders die ik dit jaar besteld heb, zet ik hier nu even op een rijtje. Van 1 weet ik dat die onderweg is en de andere zullen de komende maand wel binnen vallen. Dit jaar zijn het alleen garen kalenders, zes stuks in totaal.

The advent calendars that I ordered for this year are now listed here. I know from one that it is on its way and the others will come in the coming month. This year they are only yarn calendars, six in total.


Ik had eerder gezegt dat ik er geen uit de UK zou laten komen vanwege een eventuele Brexit, maar ik kon het niet laten, ... ik heb er zelfs 4 in de UK besteld 😀

I had previously said that I would not let one come from the UK due to a possible Brexit, but I could not resist it, ... I even ordered 4 in the UK 😀


Kalender 1: Het Wolbeest uit Nederland
Je kon kiezen uit 6 verschillende kleuren paletten. Ik koos voor het pallet Petrolgroen, blauwen en petrolblauw: kleuren variëren van donkerblauw naar lichtblauw, petrol blauw, donker petrol groen naar lichter petrol groen.

Calendar 1: Het Wolbeest from the Netherlands
You could choose from 6 different color palettes. I chose the pallet Petrol green, blue and petrol blue: colors vary from dark blue to light blue, petrol blue, dark petrol green to lighter petrol green.


Het pakket bestaat uit 24 x 20 gram strengetjes, 4 exclusieve steekmarkeerders geheel in kerstsfeer en verder nog verrassingen in de vorm van koffie, thee, chocolade en lekkernijen en nog een paar kleine verrassingen die we uiteraard nog geheim houden.

The package consists of 24 x 20 grams skeins, 4 exclusive stitchmarkers entirely in Christmas atmosphere and furthermore surprises in the form of coffee, tea, chocolate and treats and a few small surprises that we of course keep secret.



Kalender 2: Marianthy Yarns uit Duitsland
Dit zijn 24 x 20 gram strengetjes.

Calendar 2: Marianthy Yarns from Germany.
These are 24 x 20 grams skeins.



Kalender 3: The Yarn Lab UK uit Engeland
Deze Harry Potter advent kalender had ik vorig jaar ook, het thema dit jaar is Weasley family Christmas at the Burrow.
Het zijn 24 x 20 gram strengetjes + 1 x 100 gram streng.

Calendar 3: The Yarn Lab UK from England
I also had this Harry Potter advent calendar last year, the theme this year is Weasley family Christmas at the Burrow.
These are 24 x 20 grams skeins + 1 x 100 gram skein.



Kalender 4: Lucy Locket Land uit Engeland
Deze moest ik gewoon kopen toen ik haar thema zag: Winter in the British Countryside.

Calendar 4: Lucy Locket Land from Engeland 
I had to buy it when I saw her theme: Winter in the British Countryside.


Ze omschreef het zo: Ik denk aan mistige ochtenden, wintergebladerte, bessen, het onverwachte en daarom extra speciale bloemen die bloeien, wintermigranten (vogels), rijp op een veldpoort, gedempte maar veelkleurige korstmossen,

She wrote: I’m thinking misty mornings, winter foliage, berries, the unexpected and therefore extra special flowers that bloom, winter migrant birds, hoarfrost on a field gate, muted but multi-toned lichens,


het veranderende verenkleed van de sneeuwhoen, het ongelooflijke gebruik van kleuren die door Joseph Farquharson worden gebruikt om schapen in de sneeuw af te beelden, spookachtige kerkuilen bij schemering, de lijst gaat maar door .....

the changing plumage on ptarmigan, the incredible use of colours used by Joseph Farquharson to depict sheep in snow, ghostly barn owls at twilight, the list goes on and on .....


Elke kalender bestaat uit:
25 x 10 gram strengetjes, dagelijkse traktaties met thee, chocolade, stekenmarkeerders en meer. En het beste is een prachtige handgemaakte porseleinen sneeuwvlok of ster decoratie gemaakt door mijn geweldige vriend Aly Hall.

Each calendar has:
25 x 10g mini skeins, daily treats to include tea, chocolate, stitch markers and more. And best of a beautiful handmade porcelain snowflake or star hanging decoration made by my wonderful friend Aly Hall.


Kalender 5: Giddy Yarns uit Schotland
Ze liet deze plaatjes als haar kleuren inspiratie zien.

Calendar 5: Giddy Yarns from Scotland
She showed these pictures as her color inspiration.



Het zijn 24 x 10 gram strengetjes + een breipatroon van een wrap.

They are 24 x 10 grams skeins + a knitting pattern of a wrap.


Kalender 6: MirandaMae uit Engeland.
Dit zijn 24 x 10 gram in een bamboe mandje, de kleuren zijn geïnspireerd door de feestdagen.

These are 24 x 10 gram in a bamboo basket, the colors are inspired by the festive season.



Kalender 7 is voor Bowy.

Calendar 7 is for Bowy.



Ik weet nog niet hoe ik het in december ga doen met berichtjes posten, want ik heb geen idee op welk tijdstip wij naar Engeland gaan als ons kleinkind wordt geboren. Ze wordt rond 24 december verwacht. Misschien wordt ze eerder geboren en dan open ik de rest van de advent kalenders pas als ik weer terug uit Engeland ben.

I don't know yet how I'm going to do it in December with posting messages, because I have no idea at what time we go to England when our grandchild is born. She is expected around December 24. Maybe she is born earlier and then I will not open the rest of the advent calendars until I am back from England.


4 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Nou Carin wat een geweldige kalenders.
Tuurlijk begrijpelijk wat betreft de blogjes en je eventuele kerstkind gaat voor maar dit beloofd weer leuke dingen en ongetwijfeld leuke blogjes. I love it!

Ineke zei

Pasgeboren kleinkinderen gaan natuurlijk voor. Spannend hoor!

Code Lief zei

Oh, wat een leuke voorpret allemaal. Je kunt er ook één gebruiken om een geboortedekentje voor je kleinkind te maken, maar dat is natuurlijk wel een heel grote gok ;). Maar er komt dus weer veel moois op het blog voorbij!
En ik heb dit jaar ook een adventkalender bij Atelier Het Wolbeest besteld, maar de groene variant.

Marguerite zei

Het wordt voor ons ook weer een toptijd.
Iedere dag verrast worden met al jou mooie cadeautjes.
Het mooiste cadeau voor jullie is natuurlijk de komst van een kleinkind.
Dan houden wij gewoon al het andere moois tegoed.