Privacy verklaring

vrijdag 6 april 2012

Happy easter and my first quilt

Ingrid plaatste afgelopen woensdag een berichtje over haar eerste quilt en dat vond ik zo'n leuk idee dat ik ook mijn 1e quilt wil laten zien. Mijn 1e quilt maakte ik in 6 weken tijd, omdat het een geschenk was voor goede vrienden van ons die hun handfasting hielden op 30 juni 2007. 
De quilt werd uiteindelijk 1.50 cm x 1.20 cm en ze waren er ontzettend blij mee. Een eerste quilt blijft je altijd dierbaar en zal niet snel weggegeven worden, maar ik wilde juist iets speciaals doen voor hen en ik denk dat dit wel gelukt is.

Ingrid posted last wednesday a message about her first quilt and I loved that idea, so I'm going to show you my first quilt. It took me 6 weeks to finished it because it was a gift for friends who had their handfasting on june 30, 2007.
The quilt size is 59" x 47" and they loved it. A first quilt is always very dear to you and I don't think that there are a lot of people who will give it away, but I wanted to make something special for them and I think it works.


Ik begon op 1 mei 2007 met de quilt en hij was op 13 juni 2007 klaar. Doordat ik er symbolen in wilde die toepasselijk waren voor hen, moest ik hem zelf ontwerpen. Ik gebruikte herfstkleuren en de symbolen heb ik geborduurd.
De vier symbolen die bovenin de quilt zitten zijn:
- het woord handfasting met de datum en het Claddagh symbool
- beide namen met vlinders en vissen omdat ze daar van houden
- de bezem met zilveren koord (hun handen worden tijdens de ceremonie met een zilveren koord vastgebonden en op het laatst van de ceremonie springen ze over een bezem)
I started on may 1, 2007 and it was complete on june 13, 2007. I wanted to use symbols that fit this theme so I had to designed it meself. I used autumn colors and the symbols I did in cross stitch.
The first four symbols that are in the top of the quilt are:
- the word handfasting with the date and the Claddagh symbol 
- both their names with butterflies and fishes because they love those
- a broom with a silver rope (their hands are tied during the ceremony with this silver rope and at the end they jump over the broom)


Op de onderste 4 lapjes staan de volgende symbolen:
- het pentagram
- een Keltische knoop
- de 4 elementen
- halve en volle maan ineen.

On the 4 pieces at the bottom of the quilt I stitched these symbols:
- pentagram
- a Celtic knot
- the 4 elements
- half and full moon together.


Voor het doorquilten gebruikte ik Keltische motieven.

As quilting motif I used Celtic symbols.


Gistermiddag zijn we met Bowy bij de dieren fysiotherapeut geweest en ze heeft na een intake gesprek hem behandeld. Ze heeft eigenlijk (net als de dierenarts) geen idee wat hem mankeert want bij een hernia heeft een hond normaal gesproken uitval en dat heeft Bowy niet. Ze zag wel dat hij zijn spieren constant aanspant en hij voelt dan ook aan als een brok steen. Na enige massage oefeningen werden de spieren weer soepel, dit omdat een hond veel sneller op fysio reageerd als een mens.
Ze heeft ons nu de oefeningen voorgedaan en uitgelegd zodat we hier thuis mee verder kunnen gaan, in de hoop dat dit verbetering brengt en Bowy geen pijn meer heeft. Ze belt ons woensdag op om te bespreken hoe het dan met Bowy gaat.

Yesterday afternoon we went to the animal physiotherapy and she did some massage on Bowy for the muscles so he has less pain. She has showed us how we can do these massages at home every day and she will call us on wednesday to see how Bowy is doing.



Verder wensen wij jullie een heel fijn paasfeest !

We wish you all a happy easter !!


19 opmerkingen:

Gert zei

Jeetje, wat een vervelende toestand met Bowy zeg, hopelijk helpt de fysiotherapie om de pijn wat te verzachten. Leuk om je eerste quilt te zien, wat je zegt, blijft die altijd speciaal. Jullie ook hele fijne Pasen gewenst.

Anoniem zei

Hoi Carin,
wat goed dat Bowy zo snel reageert op de fysiotherapie !! Nu maar hopen dat hij er snel veel profijt van heeft.
Wat een prachtige quilt. Heel mooi, ook de symbolen en kleuren.
Waar haal je toch al die mooi borduur patronen vandaan ???
Hele fijne Pasen en een hele fijne dag toegewenst.
Groetjes vanuit het Zeeuwse ; )

Carin zei

@ Monique, de meeste van deze quilt heb ik zelf uitgetekent.

Marie-Anne-José zei

Ja, het is ontzettend vervelend als je het diertje ziet lijden en je kunt niet helpen. Gelukkig dat de fysiotherapie goed aanslaat. Wij hebben net hetzelfde meegemaakt met een minder goede afloop met ons Sophietje en ik kan goed begrijpen hoe je je voelt.Maar zij was al 10 jaar en dat is al een hele leeftijd voor een Engelse bulldog en ze zijn nogal zwaar gebouwd wat een extra belasting geeft. Ik wens jullie veel sterkte en een goede afloop.
Een prachtige eerste quilt trouwens. Heel leuk initiatief, las er door alle troubles van afgelopen dagen vanmorgen voor het eerst over. Kijken of ik ook iets kan fotograferen, maar ik ben altijd met meerdere projecten bezig en weet dus eigenlijk niet precies meer na zo`n twintig jaartjes wat het allereerste klaar was.
Sterkte met Bowy en fijne paasdagen
Groetjes Marianne

Supergoof zei

Geweldig mooie quilt!
Handfasting vind ik ook een heel bijzondere cermonie.
Een paar jaar geleden volgde ik een blog en daar was dat net aan de orde.
Voor mij heel speciaal om een kijkje in een voor mij andere wereld te mogen nemen.
Een dikke knuff voor Bowy van Bregje & mij.

Lida zei

Hoop dat Bowy snel opknapt, misschien had ze alleen een verrekking en ja dan doet het bij ons tenslotte ook zeer!
Wat moedig om je eerste weg te geven, maar het is wel een heel bijzondere geworden, schitterend deze symbolen! Fijne Paasdagen,
Lida

Krista zei

Happy Easter, Carin! What a beautiful quilt! I am happy to see Bowy sitting up today, I hope he feels better.

Mouse zei

ohhh glad to hear you can do stuff at home with him to help him out of pain and absolutely gorgeous first quilt and such a special one too :) love mouse xxxxx

CATHI zei

A wonderful quilt! Love it! Happy Easter and Blessed Be! :o)

Cathi

CATHI zei

A wonderful quilt! Love it! Happy Easter and Blessed Be! :o)

Cathi

Anoniem zei

Carin,wat fijn dat de fysio geholpen heeft bij Bowy.
Een tijdje geleden gaf ik de tip voor Staupecid om dat te geven.Het geeft een ziek of verzwakt dier weer opnieuw energie.'k Gaf het al aan meerdere mensen door en het helpt echt!Het is een natuurlijk middel net als echinaforce.
Sterkte en beterschap voor Bowy.
Fijne Paasdagen.
groetjes,Truus uit Drenthe











h

Carin zei

@ Truus, dat middel heb ik opgeschreven maar daar wacht ik nog even mee, aangezien de fysio lijkt aan te slaan. Hij is verder niet verzwakt of zo maar heeft last van rug en heupen. Momenteel zijn we gestopt met alle medicatie om te zien hoe hij reageerd op alleen de fysio en dat lijkt goed te gaan.

Marjan zei

Da's een mooie quilt, jouw eerste!
Het allerbeste met Bowy en fijne Pasen!

blueladie zei

Carin, your first quilt is beautiful. Why am I not surprised that it turned out so well! You are a wonderful needlewoman! :D Cathryn

Anoniem zei

fijne pasen
--Rosalia--

Priscilla zei

Happy Ostara/Easter Carin! Hope you are having a lovely weekend. All I can say is wow! I love your first quilt. Its so detailed xx

Cristina zei

Your first quilt is simply wonderful! Happy Easter / Ostara! :-)

Marion zei

Hoi Carin. Allereerst een fijne ostara gewenst!. Ik lees alweer een tijdje mee en ben blij dat Bowie op de fysio lijkt te reageren. Dereden dat ik nu op je blog reageer is je quilt. Mens wat een pracht! Favoriet? De Claddagh-ring, die zit namelijk ook om mijn vinger :) Is er een manier om voor mij aan het patroon te komen?

Mireille zei

Wat een zeer mooie quilt. Echt prachtig en dat voor je eerste quilt zeg.

Ik heb zo te doen met Bowy en jullie, wat moeten jullie je zorgen maken. Kan me het heel goed voorstellen. Hopelijk is hij op deze manier geholpen en gaat het snel weer beter.

gr,
Mireille