Privacy verklaring

zondag 18 januari 2015

Busy with Scrappy Squares

Na weken alleen maar met een borduurnaald bezig te zijn geweest, had ik gisteren ineens zin om iets met de quiltnaald te gaan doen. Ik keek naar de eetkamertafel en bedacht me dat daar wel eens een nieuw quiltje op mocht komen. Ik liep naar mijn quiltkamer en pakte uit de scrapbakken met rood, bruin en beige lapjes waarvan ik 42 vierkanten sneed van 13 x 13 cm.

After weeks being busy with just an embroidery needle, yesterday I sudden feel I had to do something with a quilt needle. I looked at the dining room table and I thought it would be nice to have a new quilt on it. I walked to my quilt room and picked up from the scrapboxes with red, brown and beige fabrics which I cut into 42 squares of 13 x 13 cm.
 
 
Van deze 42 lapjes nam ik er 14 die ik horizontaal en vertikaal door midden sneed, zodat ik 56 lapjes van 6,5 x 6,5 cm. had.

Of these 42 patches I took 14 which I cut horizontal and vertical, so I get 56 patches of 6,5 cm x 6,5 cm. 


De 56 lapjes ging ik daarna weer aan elkaar naaien zodat ik 14 four patch blokjes kreeg.

The 56 patches I then started to sew together, because I needed 14 four patch blocks.


Deze four patch blokjes heb ik door elkaar gehusseld met de overgbleven 28 lapjes en die ben ik nu allemaal aan elkaar aan het zetten, zodat ik over een paar dagen een quiltje voor op de eetkamertafel heb ;-)

These four patch blocks I shuffle with the remaining 28 squares and now I'm sewing together  all of these patches, so that hopefully in a few days I have a lovely quilt for my dining room table :-)


Je kunt vandaag nog mee doen aan de Give Away, morgen maak ik de winnaar bekend.

You can still enter my Give Away today, tomorrow I announce the winner.


16 opmerkingen:

Frederika zei

Dat wordt een mooi tafelquiltje. De kleuren geven al zoveel warmte weer.\Fijne zondag

Marguerite zei

Het weer werkt vandaag weer lekker mee. Je hoeft niet naar buiten en kan lekker verder.

Judith zei

Wat zal dit weer een mooie quilt worden! In al haar eenvoud, maar prachtig, ik houd ervan. Fijne zondag.

Truus zei

Een simpel maar prachtig resultaat met mooie kleuren.
Krijg ook weer quiltkriebels na de Bee van vrijdag--de AWS moet toch een keer klaarkomen?
veel plezier met je quilt vandaag
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

Mooie kleuren, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal zeker mooi zijn!
Fijne zondag. Gonny

Unknown zei

pelas cores que escolheu, o seu trabalho ficará muito bonito. Parabéns e boa semana!!!

Unknown zei

Leuk om iets anders te doen voor de afwisseling. Het zijn mooie tinten!

Marilyn zei

Nice way to use scraps.
Can't wait to see it finished.
Marilyn

Sandra zei

Love your color choices and the quilt looks wonderful. Please post a finished picture!

Ineke zei

Prachtige kleurtjes, dit zijn mijn favoriete kleurtjes, rood/bruin/creme.
Succes met je quiltje.
Liefs, Ineke

Julie zei

Lovely colour and pattern choices.

Yvonne zei

Mooie, warme kleuren! En afwisseling in handwerken is inderdaad fijn, dat houd je gemotiveerd en geinspireerd.
Fijne dag!

cucki zei

So sweet..lovely pattern xx

Ann zei

Dit gaat weer een klein maar leuk quiltje worden!
Groetjes,
Ann

Anoniem zei

Hier spreekt de ervaren vrouw. (jij dus) Zoals je vertelt hoe je het doet en welk resultaat je al hebt gesneden en dan de snelheid, waarmee het in elkaar genaaid wordt. petje af. Nee, hier gaat het 4 versnellingen langzamer EN met de hand. Maar je hebt wel weer hele mooie stofjes gekozen. Helemaal mijn smaak. Succes ermee. Groetjes Wilma

jolanda zei

Zomaar even uit je hoofd dus! Knap hoor!! En echt weer hele leuke kleurtjes bij elkaar zo. En volgens mij doe jij het ook allemaal met de hand hé? Ik ben weer benieuwd naar het eindresultaat. ;-)