Privacy verklaring

vrijdag 31 oktober 2014

Happy Samhain and a pincushion


Begin deze maand maakte ik een speldenkussen dat ik nog niet heb laten zien. Michiel borduurde de letter S naar een patroon van Stacy Nash: Monogrammed Pinkeep en ik maakte het tot een speldenkussen. Dit gaf ik aan Susan Smith (van de Stonefield, Sweet William etc.) op de dag dat we haar workshop deden op 4 oktober.

Beginning this month I made a pincushion I haven't showed. Michiel stitched the letter S from the pattern Monogrammed Pinkeep from Stacy Nash and I made it into a pincushion. I gave this to Susan Smith (from the Stonefield quilt, Sweet William etc.) on the day that we had her workshop.


Toen de workshop afgelopen was, gaf zij mij een houten naaldenkoker die gemaakt was door haar man. Heel handig in gebruik voor je quiltnaaldjes. Verder heb ik niet veel te laten zien, want ik ben nog steeds druk bezig met de sashings en cornerstones voor de Lancaster Diamonds. Komende week hoop ik weer wat diamantjes te gaan maken.

When the workshop was at its end, Susan gave me a wooden needlecase which was made by her husband. A very handy tool for your quilting needles. I'm still busy with the sashings and cornerstones for the Lancaster Diamond. I hope to make some diamonds next week.


Vandaag is het 31 oktober. Veel heksen en paganisten zien Samhain als een nieuwjaarsfeest. Samhain was namelijk het Keltische Nieuwjaar dat al begint op de vooravond van 1 november. De aarde gaat nu rusten nadat vruchten zijn afgestorven en de zaden verspreid.
 
Today its october 31. Many witches and paganisten consider Samhain as the new year celebration. Samhain is the Celtic new year which start already on the eve of November 1. The earth will now rest after the fruit is gone and the seeds spread.  
 
 
Het feest houdt verband met de seizoenswissel en de cyclus van het leven. Tijdens deze periode kan de aarde zich voorbereiden op een nieuw begin. Daarom is het ook geschikt om dan voor het eigen leven terug te blikken op het verleden, oude dingen los te laten en voorbereidingen te treffen voor iets nieuws.

The festival is related to the season change and the cycle of living. 
During this period the earth can prepare itself to a new beginning. For this reason you can see back on your own life that has past, let old things go and make preparations for something new.
 
 
 

9 opmerkingen:

Annette-California zei

Beautiful pincushion and what a lovely wood needlecase.
Happy Samhain to you too! love Annette

Anja.M zei

Een heel mooi speldenkussen Carin.

Quilt groetjes Anja.

Elisa zei

wat een mooie spelde kussen en leuke info.

Ageeth Dorsman zei

Ja, vanavond Old'Hollows'Eve... En misschIen niet zo gek dus, dat ik rond deze tijd altijd een beetje op alles terugkijk en plannen ga maken voor de komende tijd; de winter,,waarvan ik enorm kan genieten. Genieten is trouwens ook je prachtige speldenkussen voor Susan, en de lieve gift, die jij van haar ontving.
Happy Halloween en groetjes van Ageeth

quilting Jeannet zei

Mooi Carin, enne...ik heb hier ook nog zo,n prachtig speldenkussen liggen...;) inderdaad, samhain, het is goed om terug te kijken, ik heb er voor volgende week een blogje over, soms moet je snoeien, in je leven, kijken wat nog belangrijk is en wat niet (meer) Het is er de tijd voor.

cucki zei

Sweet pin cushion
Happy Halloween dear x

Mii Stitch zei

I love your little pincushion Carin, it looks so sweet!

Anoniem zei

Happy Samhain, Carin. I love the idea of celebrating the importance of rest, for the earth, and for us as well, in preparation for new beginnings. We've become so divorced from Nature, as if she had nothing to do with us.

Cristina zei

A real pleasure your posts, Carin, as usual! I hope it's not too late for a "Happy Samhain! from me.