Privacy verklaring

woensdag 28 augustus 2013

We are back

Wij zijn weer terug van een paar dagen in Haarlem en wat was het weer gezellig ! Op zondag hebben we heerlijk gewandeld op landgoed Elswout.

We are back from Haarlem and we had a great time ! On sunday we went for a walk on estate Elswout.


Hoe vaak je er ook komt, het blijft genieten.

How many times you are there, its always a pleasure.


De natuur blijft me verbazen en vooral de bomen  vind ik zo mooi.

Nature continues to amaze me and especially the trees I like so much.


Het zou je niets verbazen mocht je daar oog in oog met een hobbit komen te staan.

Here you wouldn't be surprised if you came face to face with a hobbit.



Schoonmoeder en de zus van Michiel waren ook mee. Bowy vond het er ook geweldig.

My mother in law and Michiels sister went along and Bowy had a great time.


Gewoon mooie sfeer plaatjes ...

Just beautiful scenery pictures ...


En 's avonds heerlijk uit eten bij Ted's eetcafe, waar het altijd smullen is. Je kunt er zelfs je eigen muziek uitzoeken die dan gedraait wordt.

And in the evening we went for diner to Ted's eetcafe, where the food is delicious. You can even choose your own music which will be played.


Schoonmoeder had trouwens ook nog een juweeltje staan dat ik mee mocht nemen ...

My mother in law had also a treasure which she gave me ...


Toen ze de deksel eraf haalde was ik vol verbazing, zo'n mooie Singer en hij werkt ook nog.

When she took the lid off, I was amazed how beautiful it was and it even works ...


Nu nog even kijken of ik kan achterhalen van welk jaartal hij/zij is.
EDIT: als het klopt volgens de site van Singer dan zou deze machine uit 1902 komen.

Now I only have to look which age it has.
EDIT: If the site from Singer is okay, it said the machine is from 1902.


Uiteraard hebben we nog meer gedaan, maar daarover de volgende keer meer ;-)

Ofcourse we did also other things, but that is for next time ;-)


20 opmerkingen:

Ineke zei

Wow, wat een prachtige Singer, je boft maar met je schoonmoeder ;-) En het is een schitterende omgeving waar jullie een paar dagen zijn geweest.

Groetjes, Ineke

Jane in Cumbria zei

Mooie fotos Carin!

Berna zei

Haar
Em is een mooie stad! En wat een verwennerij met dat mooie singertje.

Floor zei

Het ziet er schitterend uit daar in Haarlem.
Kan me voorstellen dat jullie genoten hebben, ook al door het prachtige weer natuurlijk.
En wat een beeldje van een naaimachine. Zo lekker ouderwets met de hand aan die slinger draaien.
Heeft je schoonmoeder geen idee hoe oud hij is? Misschien is hij wel van haar moeder geweest.
Groetjes,
Floor

Karen - Quilts...etc. zei

what a beautiful treasure your mother in law has given you - how beautiful - I love all the scenery photos as well.

Judith zei

Wat heb je een mooie foto's gemaakt! Het ziet er allemaal gezellig uit, en nu weer gelukkig terug in het schone Limburg!

Sis Voorn zei

Prachtige foto's...
met name die van je schoonmoeder's huisje HIHI
beetje plagen.... ;-)

Anoniem zei

Heerlijk dat je zo genoten hebt, prachtig machientje

Lija Broka zei

Beautiful estate. Looks like a very pleasant walk. Love the sewing machine. I have an antique sewing machine from a colleague (which I haven't dated yet or tried if it worked)

Annette-California zei

What an enchanting estate. I bet you did see some hobbits along the way:) Beautiful sewing machine - Love all the scroll gold work. love Annette

Susan zei

It looks like a gorgeous place to visit. Your new machine is beautiful, my MIL gave me her mothers Singer too, they are such a special treasure.

Lida zei

Heerlijke wandeling zeg, het is daar prachtig en dan dat gave machientje! Geweldig mooi cadeau!
Groetjes
Lida

sylvia zei

wat een prachtige foto's van het park, ik ken het niet maar heb het op mijn harde schijf opgeslagen.....;)
Zo dicht bij, dan moet ik er toch een keer heen!
En wat een gaaf kado, bij jou aan het goede adres, he?!
Heel veel plezier ermee, ik ga er vanuit dat je hem gaat gebruiken.
Groetjes, Syl

Dear Jo zei

Dat is nog eens een mooie machine! Ik heb er hier een stuk of 10 staan, waaronder een hele oude Gritzner en de Singer van Reinier zijn oma, die ook nog heel mooi is. Maar jouw machine is nog in uitzonderlijk goede staat.
Wat een foto's!!!! Prachtig. Ik zou zo met je mee willen en dan maar wachten tot er een Hobbit voorbij komt :-))))))

Julie zei

A lovely post, such spectacular nature pics. A wonderful gift to treasure.

jolanda zei

Prachtige foto's!! Fijn dat jullie zo genoten hebben, maar dat kan ook niet anders in zo'n mooie omgeving met heerlijk weer hé?
En wat een mooi cadeau heb jij daar gekregen! Dat was vast een grote verrassing.

Journeys to Scotland zei

what a lovely sewing machine and it looks like you had a nice holiday.

Ann zei

Hoi Carin,
Ik heb vorig jaar ook zo'n Singer gekocht (en ze werkt ook nog). Vond deze heel mooi met al die gouden accenten en gestyleerde "schutbladen".
Je gaat er zeker veel plezier van hebben!
Je foto's van het landgoed zijn heel mooi. Wat een indrukwekkende bomen!
Groetjes,
Ann

P.S.: Dank je wel voor je uitleg over de Love Entwined (bij elk deel). Wil er ook aan beginnen maar moet nog stoffen uitzoeken. Ook het feit dat ik echt niet veel ervaring in appliqué heb, houd me wat tegen :-)

Judith zei

wat een prachtige omgeving daar! mooie foto's :0)

Soma @ inkTorrents.com zei

Beautiful place and that sewing machine is such a treasure! I am so happy for you, Carin :)

-Soma