Privacy verklaring

vrijdag 3 september 2010

Walking with Brumelda

Vanmiddag ben ik een boswandeling gaan maken met Carin en Michiel en natuurlijk Bowy die dat ook reuze leuk vindt. Ik vroeg nog aan Carin of ze er wel tijd voor had want ze moet nog steeds het BOW blok van de SBS maken. Ze is steeds bezig geweest aan de cadeautjes voor morgen en toen ze die af had, ging ze nog meer van die dingen maken. Ik heb al gezegd dat het niet MIJN schuld is als dat blok niet af komt voor zondagavond. Ik stelde al voor dat ik dan wel alleen met Michiel en Bowy die boswandeling ging doen maar ze wilde persé mee. Tja ... ik wil dan ook geen gemopper horen zondagavond als het niet gelukt is Carin.
De boswandeling was reuze gezellig en ik heb de foto's inmiddels al in mijn fotoalbum geplakt. Ik zei dat ik paddenstoelen wilde gaan zoeken maar Carin zei dat er nog niet veel zouden staan want het is nog zomer.
Kijk hier zit ik op een grote mensenbank die uitkijkt over een moerassig gebied, hier gaan wij helemaal rondom lopen. Pfff ... als mijn kleine voetjes dat maar volhouden.


Ohhh ... een paddenstoel. Wel een kleintje, ik ga eens goed zoeken of er nog grotere staan.
 

Er zijn dus wel grotere, dit lijkt wel een sneewwitjes paddenstoel
 

Ohhh en hier een heel bosje kleine paddenstoelen (zwarte pietenpaddenstoelen?). Ik zal eens kijken of ze lekker ruiken. Hè bah ... ze ruiken helemaal niet lekker, ze stinken zelfs.


Kijk hier eens ... een echte krentenbol paddenstoel


Zien jullie ook dat de paddenstoelen steeds groter worden ...


Deze is zelfs zo groot dat ik erop kan zitten ...


Poehee ik moet toch even rusten, want mijn kleine voetjes beginnen pijn te doen. Had ik maar mijn bezem meegenomen dan had ik een eindje kunnen vliegen. Gelukkig staan er overal stoeltjes waar heksjes kunnen uitrusten tijdens een wandeling. Nu ik hier zo zit vraag ik me toch een ding af. Waar zouden paddenstoelen eigenlijk vandaan komen?


 Carin ... Michiel ... komen jullie eens snel kijken. Ik weet nu eindelijk waar  paddenstoelen vandaan komen. Ze komen uit de bomen. Kijk, deze loopt helemaal leeg !


Hé hé, we zijn bijna helemaal  rondgelopen. Toch eens op die grote afgezaagde boomstam gaan zitten om te zien of ik nog grotere paddenstoelen kan ontdekken.


Maar wat zie ik daar? Een parasol? Een vliegende schotel? Dat lijkt wel een super grote paddenstoel. Kom ... dan gaan we snel kijken....


Wauwww ... DIT is pas een grote ! Michiel heeft hem opgemeten en hij was 29 cm. Hoog hé? Dit is nu een echte parasol paddenstoel.


Gaan jullie dit weekend ook nog een boswandeling maken? Kijk dan maar eens goed rond want Carin had het mis. Er staan nu wel al  heel veel paddenstoelen in het bos.

Geen opmerkingen: