Privacy verklaring

maandag 19 maart 2018

3 blankets put together

Afgelopen woensdag bracht stichting De Zonnebloem Nederweert mij genoeg granny squares om 3 dekens in elkaar te zetten voor De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld (klik) in Park Vijversburg in Tytsjerk (Fr) op 14 en 15 Juli 2018. Inmiddels staan alle 3 de dekens in elkaar. Ze zijn elk 140 cm x 200 cm.

Last wednesday a Dutch local foundation brought me enough granny squares to put together 3 blankets for The Largest Crochet Blanket In The World in Park (click) Vijversburg in Tytsjerk (Fr) on July 14 and 15, 2018. I already have put them together. Each are 140 cm x 200 cm (55" x 79").




De dekens met de kleine lapjes van 10 x 10 cm haakte ik in elkaar door steeds 3 losse en dan 1 vaste te haken. 

The blankets with the little squares of 10 x 10 cm I crochet together with 3 chain stitch and than a single crochet (US term).


Voor de rand haakte ik steeds afwisselend 1 losse, 1 vaste. Voor elk van deze 2 dekens gebruikte ik 160 gram (385 meter) Royal van de Zeeman (241 m - 100 gram) met haaknaald 5 voor ze in elkaar te zetten en voor de rand.

For the border I crochet alternately 1 chain stitch, 1 single crochet (US term). I used for each blanket 160 gram (385 meter) of Royal - Zeeman (241 meter - 100 gram) with hook 5 mm (US 8) for putting them together and the border.


Om de deken met de dichte grannies in elkaar te zetten, haakte ik steeds 1 losse, 1 vaste.

To put together the blanket with the closed granny squares, I crochet alternately 1 chain stitch, 1 single crochet (US term).


Voor de rand gebruikte ik ook afwisselend 1 losse, 1 vaste. Voor deze deken gebruikte ik 112 gram ( 269 meter) van Royal van de Zeeman (241 m - 100 gram) voor het in elkaar zetten en de rand met haaknaald 5

For the border I crochet alternately 1 chain stitch, 1 single crochet (US term).  For this blanket I used 112 gram (269 meter) of Royal - Zeeman (241 meter - 100 gram) for putting it together and the border with hook 5 mm (US 8)


Nog even een foto met alle 3 de dekens.

A picture with all 3 blankets together.



13 opmerkingen:

Lida zei

Wat een klus en wat heb je het weer snel gedaan! Ik ben benieuwd hoe ze straks al die dekens aan elkaar gaan zetten om die ´grootste ´ deken samen te stellen! Groetjes
Lida

borduursaramsades zei

deken nr 1 en 3 vind ik persoonlijk de mooiste van kleur. maar is zowiezo vast niet gemakkelijk om aan te beginnen ?

Carin zei

ik denk zelf met ene hele grote steek, want erna worden ze weer losgemaakt en worden de 1 persoons dekens aan goede doelen gegeven.

Carin zei

Het zijn gewoon simpele grannie squares. Ze zijn door dames van De Zonnebloem gehaakt en ik haak ze alleen maar aan elkaar tot eendeken ;-)

Guusje, zei

Dat heb je heel erg snel gedaan en ze zijn mooi geworden leuk om te doen ook lijkt me. Ben benieuwd hoe de deken er straks uitziet als grootste.

Mary - Lecoeurceltique zei

Terrific work. You have been busy.

Ineke zei

Wat een mooi werk!

Julie zei

Lots of hard work putting those together, they do look fabulous.

Anoniem zei

beautiful work Carin your blankets look fantastic,well done xx

jmk zei

How do you do that so fast?!? <3

Brigitte zei

You are very fast, Carin. All three blankets looks gorgeous. You have done a great job.

Mary zei

The 3 blankets are beautiful. I can see that crocheting goes lots faster than cross stitching! What a great accomplishment to have 3 done!

Bethan zei

Beautifully stitched together! Will there be more to follow? x