Privacy verklaring

zaterdag 10 december 2016

Three Wishes 2 Cowl - Clue 1

Een tijdje terug kon je je opgeven om mee te doen met een nieuwe KAL van Lily Go, de Three Wishes 2 cowl, die op 8 december begon. Elke dag krijg je een nieuwe clue gedurende 7 dagen. Je kunt nog steeds meedoen via ravelry (klik).

Awhile back you could sign up for the new KAL of Lily Go, the Three Wishes 2 cowl, that has started on december 8. Each day you get a new clue during 7 days. You still can join through ravelry (click).


Begin november kon je ook de kit bestellen die bij deze KAL hoort. Helemaal vanuit maleisië kwam het mooie garen bij mij aan de deur na een dag of 8. Het garen is 100 % merino en heerlijk zacht.

At the beginning of november you also could ordered the kit that belongs to this KAL. All the way from Malaysia the yarn arrived after a day of 8. It is 100% merino and very soft.


Donderdag begon ik aan de eerste clue, waarmee ik gisteren klaar was. Het was voor mij de eerste keer dat ik met kraaltjes ging werken in breiwerk, dus het was even oefenen. Gelukkig had ik snel door hoe het moest en inmiddels ben ik met clue 2 begonnen.

Thursday I started with clue 1 and finished it yesterday. It was the first time for me that I was working with beads in my knitwork, so I had to practice a bit. Luckily it went well and I already have started my clue 2.


Donderdagmiddag zijn we ook bij Het Breipunt (klik) geweest,  want ze had een paraplu haspel voor me besteld. Deze is nieuw op de markt van Scheepjes. 's Avonds meteen uitgeprobeerd met het garen voor de Three Wishes cowl en wat werkt dat toch een stuk beter dan je streng steeds op een stoel te hangen om op te rollen.

Yesterday I went to a local yarn shop, because she had ordered for me an umbrella swift yarn winder. This is a new one from Scheepjes. I tried itin the evening  with my skein for the Three Wishes Cowl and it was so much easier than hanging your skein on a chair to wind up.


Verder moest ik ook nog een kleur uitzoeken om de lapjes van de Harvest Time deken vast te haken en een rand te maken, want volgende week komt het laatste deel. Ik heb gekozen voor de grijs/groene kleur Fenland (de 3 bolletjes aan de linkerkant). 

 I also looked for a color to crochet my blocks together and a border for the harvest time blanket. I choose a green/grey color (the 3 ones on the left).


Verder mocht er ook weer een mooie streng van Manos del Uruguay mee en de knit blockers, zo hoef ik niet meer met al die losse spelden bezig te zijn als ik weer een sjaal op moet spannen. Gemak dient de mens toch?

I also found a nice skein from Manos del Uruguay and knit blockers, so now I don't have to play with all those little pins anymore but can use these blockers.



9 opmerkingen:

Truus zei

Mooie kleuren garen heb je gekocht en het is niet moeilijk om te breien met kralen.
Lijkt me een bijzondere sjaal /col worden.
Veel breiplezier en gezellig weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Marilyn zei

This looks like a fun projects, what a great idea.
Marilyn

Mary - Lecoeurceltique zei

Some interesting purchases. Love the colours of your wool.

Von zei

Gorgeous yarns, Carin!

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijke winkel is dat hè? Ik zou ook zo graag weer gaan breien maar eerst eens wat verder met mijn quilt. En nu met de kerst zie ik ook weer zo veel leuke kerstborduurtjes.

QUILTING IS BLISSFUL, DI zei

Lovely yarn and a neat yarn winder you got--
I miss my yarn shop alot--
love and laughter, di

Marja Rijnsburger zei

Wat een prachtige streng wol van Manon del Uruguay. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Groetjes Marja

Julie zei

Your KAL looks like fun, love the yarn winder.

jolanda zei

Je had natuurlijk ook nog maar zo weinig om te breien en/of te haken hé? hihihi
Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit zal komen te zien dan!