Privacy verklaring

vrijdag 18 september 2015

Dear Diary Virtue quilt top finished

Nu schoonmoeder een weekje hier in huis is bij ons, zit ik heel weinig aan de pc. We doen andere dingen, zoals het bezoeken van een pompoenentuin, het maken van een boswandeling en gisteren zijn we naar een museum geweest. Ik heb volop foto's gemaakt, maar die laat ik binnekort zien, want voorlopig kan ik toch niet veel laten zien van de quilt waar ik aan bezig ben. 
Waarom? ... omdat ik druk bezig ben met het maken van quiltsteekjes ;-) De quilt top is namelijk af !

I don't sit much on the computer now that my mother-in-law is staying with us for one week. We do other things, such as visiting a pumpkin garden, walking in the forest and yesterday we went to a museum. I made many pictures but I will show these in the next few days, because I can't show much in the coming days of the quilt I'm working on.
Why? ... because I'm too busy with making quilt stitches ;-) My quilt top is done !


De quilt top werd daarna doorgeregen met een wollen tussenvulling van Quilters Dream zodat hij lekker warm is in de winter.

Then I baste the quilt top and I used a woolen batting from Quilters Dream, so the quilt will be warm and cosy in the winter days that come.


Voor het doorquilten ga ik handgeverfd quiltgaren gebruiken van Weeks Dye Works, kleur 1106 Beige. Het heeft een heel mooi kleurverloop.

For the quilting I'm going to use the hand dyed quilt thread from Weeks Dye Works, color 1106 Beige. I love how it goes from light to a bit darker beige.



20 opmerkingen:

Noa zei

wat fijn dat je deze week andere dingen doet.De quilt is mooi geworden het garen ken ik niet maar zal mooi zijn

Marguerite zei

Mooi!!!! Ik ben ook aan het doorquilten.
Gaat nog niet zo netjes.
Wat een mooi garen moet ik onthouden.

Ans zei

Mooi is tie al, zulke warme kleuren!

Marion van de Sande zei

Wow, wat ga je snel!! Pompoenentuin? Waar? Ik wil wat witte pompoenen hebben, hadden ze die? En welk museum heb je bezocht? Fijne dag nog!

Guusje, zei

Hij is erg mooi geworden. Veel quiltplezier.

Marilyn zei

This is going to be a pretty quilt.
Marilyn

helen zei

You really did it, Carin! You finished the top in record-time!
Congratulations, it looks beautiful and I am looking forward to see
it all spread out to see all the details!
Best wishes!

marianne zei

Mooi is de top geworden,kleuren en stofjes bevallen me goed !!!

Susan zei

It's a beautiful cosy top. Lovely quilting thread, I like the variation.

Truus zei

Prachtig Carin en leuk om dit soort quiltgaren te gebruiken.
Veel quiltplezier en goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Wat is je top prachtig geworden! En je hebt het echt supersnel gedaan.
Komt ie toch nog op tijd af.
Mooi quiltgaren is dat.
Fijne dagen met je schoonmoeder.

Anoniem zei

Wat heerlijk dat jij en je schoonmoeder zo goed et elkaar kunnen opschieten en samen leuke dingen doen. Zelf heb ik ook 2 hele fijne lieve schoondochters. Wat is je top mooi geworden. Het garen ken ik ook niet, maar jij weet daar zoveel meer van. Nog een fijn weekend. groetjes Wilma

Barb zei

Been watching your progress Carin, what a wonderful quilt. I also see you are reading Marcia Willett I have all her books and really enjoy them as we have visited places she mentions often.

quilting Jeannet zei

Carin, ik lees zelden meer blogs, maar deze zag ik toch via FB voorbij komen, meid, wat een prachtig resultaat is me dit weer zeg, ik zeie het toch al, dat gaat jou helemaal lukken! En je hebt er een prachtige quilt aan over gehouden, dat sowieso. Kan je trots op zijn!

jolanda zei

Wat ziet dat er nu al prachtig uit! Kun je nagaan straks wanneer het doorgequilt is. Wat een mooi quiltgaren gebruik je trouwens.

Triniki zei

Woww, se ve hermoso, eres muy rápida, Carin. Te admiro!

Julie zei

I've loved watching this one grow, its so beautiful with the cross stitched pieces amongst the patchwork.

Mary - Lecoeurceltique zei

You have completed the top very quickly and it looks lovely. I'm looking forward too seeing your quilting.

Ann zei

Hoi Carin,
Het is een hele mooie quilttop geworden en ik ben er zeker van dat het overdyed garen een super resultaat gaat geven! Ben benieuwd naar je komende foto's! ;-)

Hilda zei

Oh wow! How could that be? You just started with this quilt and now the top is ready already? It looks amazing. You are a quilt-wizzard LOL!

Hugs
Hilda