Privacy verklaring

woensdag 17 september 2014

E row is finished

Een diamantje voorbereiden lijkt meer tijd in beslag te nemen dan het in elkaar zetten. Gisteren maakte ik de laatste 3 diamantjes van de E rij, wat het totaal op 25 blokjes brengt die nu klaar zijn. Ik kan nog even vooruit want er zitten 173 blokjes in deze quilt ;-)

Preparing a diamond seems to take longer than the sewing. Yesterday I made the last 3 diamonds of the E row, bringing the total to 25 diamonds that are ready now. I can still move forward because there are 173 blocks in this quilt ;-)

E7 - E8 - E9

Gisteren kwam ook eindelijk het boek waar ik al enige tijd naar uit keek. The 1718 Coverlet van Susan Briscoe. Een patronenboek met daarin heel veel informatie over de oudste gedateerde Britse coverlet en alle blokken zodat je de quilt kunt namaken.

Yesterday also came the book that I was looking forward too. The 1718 Coverlet from Susan Briscoe. A pattern book full of history about this oldest dated British coverlet and all the blocks, so you can make this quilt too.



8 opmerkingen:

Willeke zei

Wat zijn je diamandjes prachtig zeg. Je zou er bijna aan beginnen.
Ik ben echter pas gestart met de DJ, dus kleine blokjes genoeg.
Groetjes Willeke

Wendy Janssen zei

Dat ziet er al weer mooi uit! Complimenten. En grappig: Ik heb hetzelfde boek besteld…. Niet om de quilt te maken (dat gaat gezien mijn tijd toch niet lukken) maar om heerlijk te lezen over historische quilts. Groetjes Wendy.

Jane in Cumbria zei

Wat worden je diamant blokjes allemaal mooi! Het lijkt me heel leuk om te doen. Eergisteren kwam bij mij ook dat boek binnen.

Truus zei

Mooie kleuren hebben je diamantjes en al weer 25 blokjes klaar!
Heb ook met dit boek in handen gestaan,maar ik heb al zoveel en maken daar komt bijna niets meer van.
Veel plezier van je boek en succes met je diamantjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

Melody zei

Beautiful sewing as always.

jolanda zei

Wat kost dat meten en knippen een hoop tijd hé? Helemaal wanneer er zoveel stukjes in 1 blokje zitten natuurlijk.

Flickenstichlerin zei

Dear Carin,
your blocks continue to look beautiful and at what a speed. You are so busy sewing.
Are you going to make the 1718 coverlet?
Greetings,
Sylvia

Chopin - A Passionate Quilter zei

The diamonds are very interesting. Looking good! I received my 1718 Coverlet book last week and hope to be able to find the time to just sit down and read it. On the bucket list!