Privacy verklaring

dinsdag 2 september 2014

Back home

Afgelopen vrijdag vertrokken wij voor een lang weekend naar de Utrechtse Heuvelrug. Schoonmoeder Wil had een huis gehuurd via Landal Greenparks in Overberg voor de hele familie om te vieren dat ze woensdag 80 jaar wordt.
Ze had een heel programma in elkaar gedraaid met op de zaterdag een hele mooie boottocht over de Kromme Rijn.

Last friday we left for a long weekend to the Utrechtse Heuvelrug. Mother-in-law Wil had a House rented through Landal Greenparks in Overberg for the whole family to celebrate her 80th birthday on wednesday..
She had turned a whole program together and on saturday we had a very nice boat ride across the Kromme Rijn river.


Halverwege de vaartocht gingen we aan land en de boswachter maakte met ons een mooie wandeling, onderweg vertelde hij van alles over de omgeving.

Halfway through the trip we went on land and made a nice walk with a Ranger, on the road he told everything about the area.


De boot was ondertussen verder gevaren en stond ons op te wachten aan het eind van de boswandeling. Daarna vaarden weer terug naar onze opstapplaats. 

The boat was  waiting for us at the end of the walk in the woods. Then we sailed back to our boarding point.


Al met al een prachtige boottocht georganiseerd door stichting Het Utrechts Landschap. Op zondag moesten we elkaars portret schilderen. Wil had allemaal schildermateriaal meegebracht en ik kan je vertellen dat het een dolle boel was. Ware kunstwerken kwamen tevoorschijn ;-)

All in all a wonderful boat trip organized by stichting Het Utrechts landschap. On Sunday we had to paint each others portrait. Will had brought a lott of paint material with her and I can tell you we painted and had a good laugh. True works of art came up;-)


Het enige minpuntje tijdens het lange weekend was, dat we op zaterdagavond met de hele familie in restaurant De Holle Boom stonden en de reservering niet in het systeem stond. Terwijl 2 dagen van te voren het restaurant schoonmoeder nog opbelt om te vragen of het klopt dat een persoon een melk allergie heeft. Daar sta je dan met knorrende maag en je kunt vertrekken omdat zij een fout hebben gemaakt. Gelukkig vonden we in Veenendaal een ander goed restaurant, Ristorante L' Italiano waar we wel terecht konden en we hebben heerlijk gegeten.

The only minus during the long weekend was that on Saturday night we stood with the whole family in a restaurant and the reservation was not in the system. While 2 days in advance the restaurant had called my mother-in-law asking  if it was correct that one person has a milk allergy. There you are standing with rumbling stomach and you can leave, because they made a mistake. Luckily we found another good restaurant in Veenendaal were we could eat.


Wij waren op vrijdagmiddag eerder vertrokken omdat ik in Veenendaal nog een wolwinkel wilde bezoeken. De Wolpoort had een groot assortiment en ik vond er 2 garens die pas nieuw waren.
De rood-grijze bol is een mohair draad van Schoeller + Stahl, er zit 200 gr. (600 m.) op en is genoeg voor een omslagdoek. De blauw-groene bollen zijn van Austermann. Elke bol is 150 gr. (375 m.) en de wol is behandeld met aloe vera en jojoba olie.

We left a bit earlier on Friday afternoon  because I wanted to visit a yarn shop in Veenendaal. The Wolpoort had a great range and I found there 2 yarns that were new. 
The red-grey ball is a mohair thread by Schoeller + Stahl, there is 200 gr. (600 m.) on and is enough for a shawlette. The blue-green balls are from Austermann. Each ball is 150 gr. (375 m.) and the wool is treated with aloe vera and jojoba oil.


Toen we gisteren thuis kwamen, wilde ik 's avonds toch even de rood-grijze bol uitproberen. Ik haak hem met haaknaald 9 in een soort granny square steek. Ik ben al halverwege met de bol en hij voelt heerlijk licht aan. Vanavond de andere helft maar ophaken ;-)

When we came home yesterday, in the evening I wanted to try out the red-gray ball. I crochet him with a crochet hook size 9 in a kind of granny square stitch. I'm already half way through with the ball and it feels very light. Tonight I'm going to crochet the other half of the ball ;-)


Tijdens het weekend had ik het haakwerk voor mijn regenboog omslagdoek bij me. Ik had deze bewust aan de kant gelegd vorige week zodat ik wat kleins kon meenemen. Veel heb ik niet gehaakt, maar hij is toch een beetje gegroeid.

During the weekend, I had the crochet shawl in rainbow colors with me. I didn't crochet much, but he's still grown a little.


Tot slot nog een foto van Bowy in de zon. Hij was een paar dagen logeren bij vrienden van ons, terwijl wij weg waren met de familie.

Finally, a picture of Bowy in the sun. He was a few days staying with friends of ours while we were away with the family.


15 opmerkingen:

dutchcomfort zei

Leuk verslag Carin! Die groene Step wol ziet er leuk uit!

Ik kan me herinneren dat ik eeeeeeuwen geleden, ik denk zo’n 30 jaar, in Veenendaal naar een wolfabriek ben geweest, volgens mij van Nevada om daar wol uit te zoeken. Wij zaten toen een weekend in een hotel in Wolfheze.

Berna zei

Een heerlijk weekend! Jammer van het minpuntje. Dat ze niet hebben gezocht naar een oplossing vind ik niet kunnen. Gelukkig konden jullie bij de Italiaan terecht.
En nu lekker aan het haken. Geniet ervan.

Truus zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Schoonmoeder Wil morgen!
Een heerlijk lang weekend en genoten van elkaar en nog mooie garens mee terug-wat wil je nog meer? Ja erg jammer van de fout en niet zakelijk om dit op te lossen-slechte reclame voor deze zaak.
gezellige haakavond
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Wat een leuk idee van je schoonmoeder om dit te organiseren.
En dat ze nog zo goed ter been is om die wandeling te maken!
Jammer dat het misliep bij het restaurant, zou daar nooit meer komen.
Die rood/grijze wol, ja daar zou ik ook voor vallen, prachtige kleur.

Sis Voorn zei

Leuk idee van je schoonmoeder !
Ach, die kleine Bowy toch ... smelt...
Prachtige omslagdoek !!!

ria vogelzang zei

Heerlijk, zo'n familie weekend! Gefeliciteerd nog met je moeders 80e verjaardag! Mijn moeder is ook net 80 geworden; leuk!
En wat een prachtige wol heb je gekocht! Mooi wordt dat zeg!
Nog veel plezier, en een pootje voor Bowy, Ria.

Tineke zei

Zo te horen heb je een leuk weekend gehad in een prachtige omgeving :)
Leuk dat je wol hebt kunnen vinden bij de Wolpoort

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een slechte beurt van het restaurant. hadden ze daar nou geen oplossing voor kunnen vinden? Fijn dat jullie ergens anders terecht konden, maar dit is toch foute boel hoor….
Mooie wolletjes hoor.
groetjes
Wietske

Marguerite zei

Een heerlijk weekendje weg. En de fout van het restaurant maar snel vergeten. Al is het wel een knoert van een blunder. Je wol ziet er Super zacht uit. Zou bijna mijn scherm gaan aaien. Haha..

Melody zei

I love seeing little Bowie - what a sweetheart

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend was dat en wat was het leuk en orgineel georganiseerd. Maar dat van dat restaurant vind ik HEEL MIN. Verdorie, dan hadden ze toch een oplossingen moeten/kunnen verzinnen. Maar ja. Wat een prachtige wol. Het zachte straalt door mijn scherm. Ik zou hem zo willen aaien. Wat ziet Bowie er lief uit. Groetjes Wilma

Elisa zei

Wat een pracht verslag van zo te zien een heerlijk weekend :D

jolanda zei

Wat een gezelligheid zal dat zijn geweest. Je schoonmoeder heeft jullie lekker verwend met zo'n weekendje weg. Wel heel vreemd van dat restaurant hé? Daar hadden ze toch eigenlijk wat aan moeten doen.
Gelukkig konden jullie nog ergens anders terecht. ;-)
Je omslagdoeken worden mooi zeg! En echt niet te geloven hoe snel jij dat in elkaar flanst. Ik kan me voorstellen dat je na het kopen van zulke gemeleerde wol toch een stukje wilt haken want ik zou ook zó benieuwd zijn hoe het eruit komt te zien.

marianne zei

Wat worden je omslagdoeken mooi !!

Julie zei

What a wonderful weekend for your birthday girl.