Privacy verklaring

woensdag 9 november 2016

Quilting mojo is back

Vorige week zag ik een doosje in mijn lapjeskast staan en ik kreeg het niet uit mijn hoofd. Zondag haalde ik het maar naar beneden. In het doosje zaten allemaal resten  van de serie Pompom in Paris van French General.

Last week I saw a little box in my fabric closet and I couldn't get it out of my head. Sunday I took the box downstairs. In the box were scraps from the series Pompom in Paris by French General.

Ik begon de restjes te snijden in allerlei maten. Daarna schreef ik alle maten op en begon een schets te maken op ruitjespapier. Er zaten ook nog enkele grotere lappen bij en daarvan sneed ik blokken om de rest op te vullen.

I started cutting up the scraps in all kind of sizes. Then I wrote down the measurements and made a sketch on graph paper. There were also some larger pieces of fabric and with those I could fill up the rest of the quilt.


Op maandag pakte ik mijn Janome naaimachine, die ik nog veel te weinig heb gebruikt en begon alle lapjes aan elkaar te naaien. Wonderbaarlijk liep het lekker en zo heb je de volgende dag een leuke quilt top in elkaar staan. De top is 182 x 142 cm

On monday I took my Janome sewingmachine, that I use way to little and started with sewing the squares together. Miraculously it was going very smooth and the next day I had a lovely quilt top. The top is 72" x 56" .


Warempel, ... mijn quilting mojo is terug ;-) Ben verliefd op de mooie stofjes die een romatische uitstraling hebben en daarom noem ik de quilt: Romantic Garden.

Boy oh boy, ... my quilting mojo is back ;-) I'm in love with the beautiful fabrics that has such a romantic appearance and that is the reason I will calling this quilt: Romantic Garden.


Gisteren heb ik de quilt gedubbeld met een wollen tussenvulling van Quiltersdream. Deze is zo heerlijk met doorquilten.

Yesterday I have basting the quilt and I used a woolen batting from Quiltersdream. I love how the needle slice through all those layers.


Vandaag ga ik beginnen met doorquilten (met de hand), ik heb gekozen voor een groot zigzag patroon. De draad die ik ga gebruiken is van King Tut nummer 920, een gemeleerde ecru kleur.

Today I will start with hand quilting the quilt, I have chosen a zigzag pattern for it. The thread I'm going to use is from King Tut, color 920, a mixed ecru color.



26 opmerkingen:

Marguerite zei

Wauw!!!!!
Wat mooi.
Ik zou willen dat ik ook zo snel een quilt in elkaar zou zetten. Super!

Anoniem zei

Hihihi...ik dacht, wie mag dat wel zijn!!!

Naai je die lapjes niet met de hand aan elkaar? Op deze manier gaat het wel erg snel.
De lapjes passen wel super bij elkaar. Dat lijkt me nog het meeste werk, dat alles op kleur uitzoeken!
Veel plezier er mee verder.

Groetjes Thea♥

marianne zei

Hebben de lapjes je gelukkig weer te pakken ;-))
En dan meteen weer zo een beautie !!!

Annie Kingma zei

Prachtig hoor, en dan met de janome, werkt heel fijn. Ik heb die ook
Groetnis Annie

Truus zei

Hoera je hebt je lapjes weer gevonden.
Leuk zo deze top -simpel maar een mooi resultaat.
Succes met het doorpitten.
Groetjes, Truus uit Drenthe

quilting Jeannet zei

Tssss....ik dacht dat je zou zeggen.....en vandaag heb ik hem doorgequilt, vanavond even de binding eraan, en KLAAR! hahahaha, de stofjes zijn prachtig.

Carin Wijnand zei

Mag ik een beetje van je mojo en je energie....? Zo leuk om te lezen wat je allemaal voor elkaar bokst!

Hennie zei

Mooie quilt top prachtige stofjes en zo snel ! ! !

Anoniem zei

Wat een heerlijke quilt word dat.!

Gr Anet

sylvia zei

beeldschoon! En wat een speedy Gonzalez.......:)

quiltlodge gerda zei

Zo, dat is nog eens dóórpakken. En met een heel mooi resultaat ook nog eens!

Ine zei

dat is een mooie Top !! hopelijk laat je hem nog een keer zien als je klaar bent met quilten?

els zei

Wat ontzettend leuk dat je weer aan het quilten bent!

Annette zei

Wat een mooie quilt ppff ben al twee jaar bezig met een kleine maar ik had dat ook nog nooit gedaan !

Succes en groetjes van Annette

Marion van de Sande zei

Prachtig die lapjes, die kleuren en die afbeeldingen. Welke quilt had je ze eerder voor gebruikt? Ik ben blij dat je de zin weer hebt gevonden!

conny's quilts en creaties zei

Dat is even doorpakken zeg. Wat een romantische quilt, veel plezier met het doorquilten.

Hermie zei

wat een heerlijke quilt wordt dat . ziet er superleuk uit

Anoniem zei

Wat is die mooi. Helemaal mijn smaak. En wat fijn dat de quilt mojo weer terug is. Succes met het quilten. Laat je nog eens een foto zien van hoe je hem doorquilt? Groetjes Wilma

Gert zei

Fijn dat je de smaak weer te pakken hebt, welkom terug :-) Mooie quilt hoor, veel plezier met quilten.

Unknown zei

Na een tijdje wil men weer eens een quilt maken na al het haken en breien .Het is allemaal zo leuk om te doen !!!

Marilyn zei

This is so cute!
Marilyn

Leonie zei

Leuk dat je weer aan het quilten bent geslagen. En meteen zo snel ook weer... Veel plezier met deze mooie quilt!

Mary - Lecoeurceltique zei

What a beautiful quilt. Your name for the quilt is so appropriate.

Elaine zei

Beautiful and I always think hand quilted is best :)

inge zei

wat mooi!

Wilma zei

Super Carin, mooie stoffen en eenvoudige blokken! Geniet van het quilten