Monday, November 10, 2014

Quaker Yarn Stretcher and strange animals in the garden

Door naar een ander patroon te zoeken voor het bruin/grijs garen uit het vorige bericht, kwam ik erachter dat ik mijn sjaal die ik begin dit jaar af had, nog niet heb laten zien. Deze sjaal ziet eruit als een boomerang.

I was looking for another pattern for my brown/grey yarn from previous post, when I discover that I hadn't show my scarf  that I finished earlier this year. The scarf looks like a boomerang.


Het patroon komt van Ravelry en heet Quaker Yarn Stretcher Boomerang (klik). De sjaal is op meerderen manieren te dragen.

I found the pattern on Ravelry and its called Quaker Yarn Stretcher Boomerang (click). You can wear it in several different ways.

 
Araucania (kleur 501)
75% wol, 25% polyamide 
1 streng is 100 gram -  344 m. 
breinaald 5

Het garen waarmee hij gebreid is, is van Diversan en heet Araucania (kleur 501). Deze kleuren doen me aan een toverbal denken ;-)

The yarn that I used, I bought at Diversan and its called Araucania (color 501). The colors remind me of a magic ball ;-)


Ik vond het ajourpatroon dat ik aan het breien was met de bruin/grijze wol uit het vorige bericht niet mooi uitkomen en daarom ging ik op zoek naar een ander patroon. Omdat het model van bovenstaande sjaal me goed bevalt ben ik deze nu ook opnieuw begonnen met de bruin/grijze wol. Nu komen de kleuren veel mooier uit.

I found the lace pattern that I was knitting with the brown/grey wool from  previous post not nice with this color and that's why I went looking for a different pattern. Because the model of the above picture pleases me well I'm now knitting this pattern with the brown/grey wool again. Now I like how the yarn shows its colors.


Sinds mijn verjaardag vorige week, heb ik ook vreemde dieren in de tuin. Van mijn petekind Amy kreeg ik een mooie ijzeren rups die ze kocht op Ameland en die je op een boom kan bevestigen. Nu moet ik steeds aan het kinderboek Rupsje Nooitgedacht (klik voor youtube filmpje) denken ;-)

Since my birthday last week, I have strange animals in the garden. From my godchild Amy I got an iron caterpillar that you can attach to a tree. Now I can't stop think of a childrens book called The very hungry caterpillar (click for youtube movie) ;-)


Van mijn zus Yvon en neef Dylan kreeg ik een grote doos met overheerlijke bonbons (ik heb me goed gedragen en ze zijn nog niet op) en een vreemde eend in de bijt ;) De eend is opgebouwd van allemaal vogelvoer en hij hangt onder de pergola zodat ik hem vanuit de kamer steeds zie. De vogels blijven af en aan vliegen om ervan te eten.

From my sister Yvon and cousin Dylan I got a big box with delicious chocolates (I have well behaved and the box isn't empty) and a strange duck ;) The duck is built up of all bird food and he hangs under the pergola so that I always see him from my living room. The birds fly off and on in order to continue eating.
 
 
Verder kreeg ik nog geld voor mijn verjaardag en daarvan kocht ik 2 quiltpakketten van Petra Prins die jullie tezijnertijd wel zien verschijnen hier op mijn blog. Ook kocht ik iets dat al langere tijd op mijn verlanglijstje stond, een grote ronde snijmat die rond draait. Nu zijn quiltblokjes op maat snijden nog eenvoudiger en geen gehannes meer met blokjes oppakken en opnieuw neerleggen.

I also got money for my birthday and I bought two quilt kits from Petra Prins, which you will see when I start these. I also bought something that I wanted for a long time, a large rotating cutting mat. Now it is even more easier to cut quilt blocks in there right side.



10 comments:

  1. Mooie sjaal! Leuke cadeaus en die draaischijf! Lekker is die he! Fijne pruts dag

    ReplyDelete
  2. Wat is dit een leuk patroon voor de sjaal, de kleuren die je hiervoor koos overigens ook. Wat handig die draaischijf. Laat de vogeltjes in jouw tuin maar genieten van de cadeautjes

    ReplyDelete
  3. Beautiful color and so
    Pretty x

    ReplyDelete
  4. Leuke dingen laat je zien Carin, en die draaimat heb ik ook sinds kort, inderdaad best wel handig.

    ReplyDelete
  5. De eend vind ik geweldig. Ik houd van die gekke dingen, die het leven leuker maken. Net zoals die ronddraaiende snijmat. Ga ik onthouden. Misschien wat voor sinterklaas??

    ReplyDelete
  6. The scarves are so pretty.
    What unique gifts you received!
    Marilyn

    ReplyDelete
  7. wat een hoop leuks!!! Die sjaal is echt geweldig!

    ReplyDelete
  8. Wat een enige eend is dat. De vogeltjes maakt het niets uit natuurlijk, die smullen toch wel.
    Ben benieuwd welke mooie pakketten je hebt gekocht bij Petra.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Leuke sjaal. Heb hem bij mijn favo's gezet voor ooit.

    ReplyDelete

Thank you for your comment.