Privacy verklaring

zondag 11 mei 2014

Tiny stems

Een van de leukste dingen bij appliceren vind ik het maken van de smalle bloemsteeltjes. Ze zijn dan 1/8 inch (3 mm) breed. Ik liet de foto al op facebook zien en ik kreeg vragen over hoe ik ze maakte. Ik heb beloofd dat ik de volgende keer er een tutorial van maak ;-)

One of the things I like about applique is making those tiny stems. They are 1/8 inch (3 mm). I showed the picture on facebook and I got some questions about how I make those. I promised to make a tutorial next time ;-)


Daarna waren de bloemen aan de beurt en de kleine blaadjes en daarmee was de applicatie voor het 2e blokje af. Ik maakte voor de grap een foto van de achterkant voor op facebook omdat ik het mandje nog moest maken.

Then I had to make the flowers and the littles leaves and the applique for the second block was done. For the fun I made a picture of the back to show on facebook because I still had to make to basket.


Het mandje heb ik vanmorgen gemaakt nadat ik Michiel om net voor half 6 uitgezwaaid had. Die ging met de andere leden van de vogelwerkgroep vogels inventariseren. We stonden beide om half 5 naast ons bed. Voordeel van het vroege opstaan is wel dat je dan een hele lange dag hebt waarin je veel kunt doen.

The basket I made this morning after Michiel went out at 5.30 AM to meet the other members of the birdgroup. They are going to inventory the birds. We both got out of bed at 4.30 AM this morning. Part of the early get up is that you have a long day in which you can do a lot.


Verder wens ik alle moeders een mooie Moederdag.

I wish all the mothers a Happy Mother's Day.





10 opmerkingen:

Floor zei

Half 5 opstaan..... ik heb veel over voor mijn quilts, maar dat toch niet hoor.
Maar als je er tegen kunt is het heerlijk dat je zoveel kunt doen op een dag. Leuk mandje is het geworden.

cucki zei

Looking so pretty x

Truus zei

Dat is inderdaad smal-3mm! maar je mandje is mooi geworden.
Is Michiel niet weggeregend vandaag?
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Carin zei

Nee dat viel vanorgen wel mee Truus, hij heeft amper een bui gehad.

Sis Voorn zei

Mooie blokjes, Carin !

Julie zei

Such pretty design.

jolanda zei

Heb je een leuke Moederdag gehad? ;-)
Wat is dit ook weer een schattig blokje... dat patroon is eigenlijk best wel heel leuk!

Guusje, zei

Wat een mooi blok is dt geworden.

Ageeth Dorsman zei

Mooi applicatiewerk! Ik vind ben zelf ook heel erg van het "hoe kleiner, hoe leuker en hoe smaller, hoe mooier" en kan me echt voorstellen, dat je hiervan erg kunt genieten. Veel plezier met de rest van de bloemetjes!
Groetjes van Ageeth

Elisa zei

Wat prachtig