Privacy verklaring

maandag 10 februari 2014

Borders & Crochet

In het weekend ben ik bezig geweest met de nieuwe randjes van Randje per Week. Het begint al wat te worden ;-)

In the weekend I stitched the new borders of Border each Week. It's starts to get shape ;-)


Gisteren was het Sampler Sunday, maar ik heb niet aan mijn sampler gewerkt, ik sla een weekje over. Ik had namelijk eindelijk mijn garen gevonden waarmee ik de deken wil haken. De deken die overal te zien is op blogs en facebook. 
De originele deken (in het Engels) kun je HIER (klik) zien. Op de blog van Terray (klik) vind je elke week een stukje van deze deken vertaald in het Nederlands. Ik ga hem voor nu niet als grote deken maken, maar als een schootdeken (ongeveer 1 m. x 1 m.). 
Ik gebruik 100% merinowol (Subtile van Scheepjes). Ook maak ik hem niet in allerlei kleuren maar helemaal in het gebroken wit. Met 1 bol kwam ik gisteren t/m rij 10. Nu kon ik meteen uittellen hoeveel bollen ik ongeveer nodig heb en die ga ik dinsdag halen zodat ik verder kan.

Yesterday it was Sampler Sunday, but I didn't stitch on my sampler. I pass 1 week, because I finally found my yarn for crochet the blanket that yousee popping up on blogs and facebook.
The blanket I mean you can find HERE (click). On Terray's blog we can find every week a translating in Dutch. For now I'm going to make not the large blanket but I make it in a lap blanket (40" x 40").
I'm going to use 100% merino wool (Subtile from Scheepjes). I also going to make it not in all kind of colors, but only in one color (ivory). With 1 ball I crochet up to row 10. So now I can count how many balls I need for the lap blanket so I can but the rest on tuesday when the shop is open again.


Het is haast verslavend om deze steken te haken, dus ben ik met ander garen hem nogmaals aan het maken. Het garen wat ik hiervoor gebruik is Drops Baby Alpaca Silk (70% alpaca en 30% zijde) en dat is echt superzacht. Ik maak hem met dit garen als das (sjaal) met een breedte van ongeveer 27 cm. Ik ga 5 kleuren gebruiken maar niet steeds afwisselend zoals in de deken, maar ik neem om de 35-40 cm. pas een andere kleur.

It is addicted to crochet these stitches, so I started another one with a different yarn. The yarn I'm using here is Drops Baby Alpaca Silk (70% alpaca and 30% silk) and that is so very soft. With this yarn I'm making it into a scarf  which will be around 11" width. I'm going to use 5 colors but not as stripey as the blanket. I will take every time a new color when I have crochet about 14".


10 opmerkingen:

Erna zei

Hoi Carin, je bent weer lekker bezig, die deken wordt vast een plaatje en heerlijk zacht...mooi hoor.
Liefs
Erna x

Geke Vermeulen zei

wow echt jouw kleur die deken, in een tint wordt hij wonderschoon, groetjes
Geke

Anoniem zei

Al je randen worden mooi-zo in 1kleur vind ik het eigenlijk nog mooier de randjesdeken.
succes en gezellige dag.
groetjes,Truus uit Drenthe

AnitaS zei

Mooi zijn je randjes. De deken in een kleur is ook erg mooi.

Julie zei

Beautiful crochet work, such a pretty design. The scarf looks very soft wool.

Anoniem zei

Wat mooi!

Elisa zei

Wat super leuk allemaal :)

jolanda zei

Mooi die gehaakte deken. Het toont weer heel anders dan de kleurtjes die je overal tevoorschijn ziet komen hé? Ik vind het zo in 1 kleur ook wel heel erg mooi hoor! En het scheelt ook een heleboel draadjes afhechten. ;-)

Guusje, zei

De randjes zijn erg mooi en de Cal wordt zo ook heel erg mooi.

SIMPLESEW zei

this crochet looks soft online.. lovely