Saturday, November 23, 2013

Not one, but two

Het garen (Invicta Colour van Scheepjes) uit het vorige bericht breit enorm fijn. Ik kocht dit op de beurs in Arnhem,  omdat ik graag het patroon wilde wat je kreeg als je dit garen kocht. Het gaat om dit patroon:

The yarn (Invicta Colour from Scheepjes) from previous post knits so lovely. I bought it, because I wanted to have the pattern of the scarf which you got when you bought the yarn. This is how the pattern looks when it is finished:

Plaatje van website Wolmarkt/ Picture from website Wolmarkt

Het patroon met het garen is te koop bij de Wolmarkt, voor wie geïnteresseerd is. Inmiddels ben ik aan de 3e driehoek bezig en hoewel het erg moeilijk lijkt, is het een super gemakkelijk patroon.

The pattern is for sale in a Dutch shop, called the wolmarkt. I'm working on my 3th triangle now and although it looks diffecult, its a very easy pattern.


Bovenstaand garen heeft een lang verloop van kleur. Op de beurs kocht ik bij Diversan ook een mooie streng die een kort verloop van kleur heeft; Araucania.

The yarn from above has a long gradient of color. I also bought on the exhibition, by the Dutch shop Diversan, a skien with a short gradient of color called Araucania.


Na het oprollen van de streng ziet het er uit als een super toverbal, steeds andere kleurtjes.

After I rolled up the skien it looks like a magic ball with all kind of colors.


Op Ravelry vond ik een mooi patroon dat ik geschikt vond voor deze wol. Het patroon heet Quaker Yarn Stretcher en is een ontwerp van Susan Ashcroft. De sjaal krijgt een boomerang vorm en inmiddels heb ik een aantal naalden gebreit om te zien hoe het eruit komt te zien. ik ben tevreden ;-)

On Ravelry I found a wonderful pattern that I found suitable for this yarn. The pattern is called Quaker Yarn Stretcher and the designer is Susan Ashcroft. The scarf has the shape of a boomerang and i knit some to see how its going to look. I'm satisfied with it ;-)


12 comments:

  1. Leuk om te zien dat je aan de Quaker bent begonnen, het is zo'n fijn patroon om te breien en het garen wat je gebruikt TOP daar wordt je blij van!! Ik heb m ook gebreid van de zomer in handgesponnen blauw garen. De eerste shawl word ook erg mooi, leuk wat een garen kan doen vind je niet. Heel fijn weekend vol steekjes. Groetjes Else,

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi patroon kreeg je bij deze wol!
    Kan me voorstellen dat je die graag ging breien.
    En je schiet ook al lekker op.
    Mooie wol ook met dat verloop van kleuren.

    ReplyDelete
  3. Hij is leuk geworden, ik heb hem vorig gebreid van zelfgeverfde en gesponnen wol. Het patroon heb ik hier gevonden http://ginginitutorials.blogspot.nl/2012/03/wingspan-shawl.html

    ReplyDelete
  4. Mooi is hij en de nieuwe sjaal wordt ook al zo mooi.

    ReplyDelete
  5. Prachtige kleurtjes hebben de wolletjes. Veel succes met de vooruitgang.

    Lieve groetjes van Marion

    ReplyDelete
  6. Ziet er prachtig uit Carin, die handjes van jou zijn goud waard hoor, je mag ze wel verzekeren :)
    Liefs
    Erna x

    ReplyDelete
  7. Wat mooi allemaal en de wol geweldig mooi

    ReplyDelete
  8. the scarf is beautiful. I like the colors you have chosen and I like how it has the big pin in the corner.

    ReplyDelete
  9. Heeee Carin, wanneer komt die Etsy shop (lol) Prachtig wat je allemaal maakt!!

    ReplyDelete
  10. Very pretty shawls you're working on Carin! I particularly love the colors in that first shawl!

    ReplyDelete
  11. Wat een mooie shawl. Jammer dat je het garen erbij moet kopen want deze heb ik al! 'k Ga n's kijken of er niet iets dergelijks op Ravelry staat :-).
    Groetjes,
    Ann

    ReplyDelete

Thank you for your comment.